Komt niet vooruit, ploft/spuwt lucht uit uitlaat.

JR92

Well-Known Member
Hallo,

Laatst mijn nieuwe cilinder, DR70 op mijn mina hori. blok gezet met de volgende setup;

17,5 dell
yasuni r
std luchtfilter
Bougie B9ES langeschacht

Mijn vorige cilinder was een MK 50snel die perfect was afgesteld op sproeiertje 95.
Alles aangesloten, dubbel nagekeken en proberen te starten.
Dit ging vrij vlot na een 10x kicken.
Heb sproeier 95 eerst maar laten zitten. Nadat hij gestart was, krijg ik een anders dan normaal stationair geluid. Komen plofjes uit de uitlaat en af en toe wat spuuwtjes lucht.
Zodra ik gas geef krijg ik grijze/zwarte rook met een heel apart, dof geluid. Net alsof de sproeier te klein is.
Vervolgens ook sproeiertje 102 geprobeert waar hij precies 't zelfde op deed. Lager geprobeert (90 en 80) waarbij het precies hetzelfde doet.

EDIT; Hier 't filmpje. het stationair lopen klinkt 't echt nog veel beroerder. Op 't einde voordat hij uitslaat hoor je ook zoon lucht plofje)
Na 2e keer aangezet te hebben gaf ik even gas.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=KjSvewwvOrM"]YouTube - 03022009051[/ame]

Kan het eventueel zijn dat het ook de onsteking ligt (te vroeg/te laat)?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Nieuw bougie heb ik al geprobeerd, geeft precies 't zelfde.

Massakabel nog nooit naar gekeken, waar moet die zich precies bevinden?

Haha had hele blok eronder uit, en zo kun je overal lekker makkelijk bij ivm afstellen e.d. ;)

PS;

Kan het niet zo zijn dat ik de CDI moet afstellen oid, of dat het aan de voetpakking ligt?
 
massakabel is op de scooter zelf gewoon de - kabel van de startmotor (kweet niet als je die hebt aangesloten..) en anders gewoon even een kabel van een blank stukje frame na het blok leggen.
 
Zou je meer Massa moeten maken dan als je een 70neemt?
probeer eerst idd een ander bougietje

Lees aub even wat ik hierboven heb gezegt. Heb al 2 verschillende (nieuwe) bougies geprobeerd, geeft precies 't zelfde

Heb nieuwe complete cilinder erop gezet, inclusief nieuwe voetpakking etc.

Zuiger zit ook goed (pijltje na beneden).

Ben dus eigenlijk wel van mening dat het ergens bij de onsteking moet zitten, aangezien ik zeker weet dat alles verder goed zit..
 
Nog nooit met een massakabel zitten kloten, zou je dan ong. kunnen uitleggen waar deze zich bevind en hoe ik 't eventueel zou moeten oplossen.

Anders kan ik ook gewoon een nieuwe massadraad van een carterboutje oid richting een ongespoten stuk frame spannen?
Maakt het uit met wat voor kabel ik dat doe? (beste, suggesties..)

Bedankt!
 
Of je probeert een extra aan te leggen.. maar meestal heb je daar alleen problemen mee op top. Als je overigens je originele luchtfilter met buisje hebt is 80 al groot genoeg (+/-).
 
Ja inderdaad, sorry Rico. Vanmiddag de startmotor kabel weer aangeslote en na 2x kicken had ik er weer leven in.

Jammer genoeg leek het net alsof hij erin verzoop, had sproeiertje 102 erin waar hij een minuut goed op liep (2500-2800 RPM) en daarna ineens uitviel. 95 vervolgens geprobeerd waar hij ook eventjes op liep.

Daarna andere sproeier geprobeerd tussen de 80 en 95, maar krijg hem nu niet meer aan de praat.
 
Back
Top