Uitlaat. Monteren en rijden maar?

Status
Not open for further replies.
Dat is een terugloop uitlaat ..
Prop erin laten is geen probleem ( loopt uiteraard iets zachter )
maar vario ring erin laten zitten maakt veel overtoeren .
Dus is het beter als jij die eruithaalt :D
Rollen en sproeier moeten alleen aangepast worden denk ik ..
heb je bijv 6.5 ga je naar 6 gram rollen .
Hoop dat je wat aan deze info hebt alvast Succes :D
 
Ik stond eigenlijk op het punt de Gianelli Extra Chrome te gaan halen en ik was al bij de dealer, maar nu vertelde deze me dat de std. uitlaat van een Peugeot Speedfight 2 gewoon het beste rijd.

Hij vertelt me dat wanneer ik een andere uitlaat (behalve dan de sito plus) erop zet ik zo'n 40/50 km/h rijd. Nu vind ik 55 al erg langzaam, maargoed, controles maken het me niet mogelijk harder te gaan rijden:7. Wat kan ik nu doen? Is er dan echt geen terugloop uitlaat die het begrensd goed doet op een Peugeot Speedfight 2?

Alleen antwoorden als je zelf ervaringen hebt met een Peugeot Speedfight 2 LC omtrent begrensde terugloop uitlaat a.u.b.<]
 
Ik stond eigenlijk op het punt de Gianelli Extra Chrome te gaan halen en ik was al bij de dealer, maar nu vertelde deze me dat de std. uitlaat van een Peugeot Speedfight 2 gewoon het beste rijd.

Hij vertelt me dat wanneer ik een andere uitlaat (behalve dan de sito plus) erop zet ik zo'n 40/50 km/h rijd. Nu vind ik 55 al erg langzaam, maargoed, controles maken het me niet mogelijk harder te gaan rijden:7. Wat kan ik nu doen? Is er dan echt geen terugloop uitlaat die het begrensd goed doet op een Peugeot Speedfight 2?

Alleen antwoorden als je zelf ervaringen hebt met een Peugeot Speedfight 2 LC omtrent begrensde terugloop uitlaat a.u.b.<]


Het ging je toch alleen maar om de looks van een terugloop? Dan maakt het toch niet uit wat voor een prestatie die levert. Zolang die maar netjes afgesteld wordt indien dat nodig is. Voor de rest denk ik dat de dealer je een sito heeft proberen aan te smeren ivm dat je het verhaal van controlles ook met de dealer hebt besproken en hij je adviseerde een site te nemen omdat deze standaart uitziet en toch wat prestatie winst geeft op je orginele uitlaat
 
Luister, hij vertelde dat wanneer ik er een terugloop op zet mn spf rond de 40 km/h gaat lopen. En dat ik dan onderdeel na onderdeel kom te vervangen wil ik hem weer 60 laten lopen. Vandaar dat hij mij adviseerde de std. uitlaat erop te zetten. En de sito is een vervaningsuitlaat van de spf. vandaar dat hij deze adviseerde, spfs worden in NL vaak met een sito geleverd, maar ik heb de dure versie uitlaat (€360 nieuw), deze levert sowieso ook de beste prestatie op een spf en niet de sito. En dat is ook de reden waarom ik vraag om alleen mensen met een spf 2 te laten reageren, omdat deze weten of het een ellende is een andere terugloop uitlaat erop te zetten, en of het ook mogelijk is hem gewoon erop te pleuren, sproeier e.d. vervangen en klaar, en of dat ook duurzaam is, kijk dat dit op andere scooters werkt maakt mij niet uit, het gaat mij om de speedfight 2 wat volgens vele een appart geval is betreffende dit onderwerp.;)
 
Last edited:
Een sito loopt ook gewoon erg goed op peugeot. :p

Maar die gianelli kan je zo monteren hoor, je varioring zit er nog in, dus hij gaat echt niet te hard lopen, zeker als de gianelli nog begrensd is etc.

Enkel afstellen is nodig, op peugeot hoef je de sproeier niet eens te veranderen. Heb ik nooit gedaan op peugeot.
 
Een sito loopt ook gewoon erg goed op peugeot. :p

Maar die gianelli kan je zo monteren hoor, je varioring zit er nog in, dus hij gaat echt niet te hard lopen, zeker als de gianelli nog begrensd is etc.

Enkel afstellen is nodig, op peugeot hoef je de sproeier niet eens te veranderen. Heb ik nooit gedaan op peugeot.

Afstellen is niet nodig als die gianelli begrensd is lijkt me.
 
Ik zou het graag van iemand horen die zelf ervaring heeft met het monteren van een Gianelli Cr Extra (of andere mooie uitlaat) op een Speedfight 2 LC, en deze begrensd heeft gelaten. Deze uitlaten zouden namelijk niet gemaakt zijn om begrensd te rijden waardoor je top 40 km/h zou worden, zoals jullie allemaal snappen is dat geen leven:p. En die dealer zei vasthoudend; dat gaat niet lopen, je haalt je alleen ellende op je nek. Als hij enkel praat om te verkopen had die wel gezegd ik bestel hem je en klaar.
 
Afstellen is niet nodig als die gianelli begrensd is lijkt me.
Dat leek mij ook het meest logisch en als je dit topic doorleest dan zie je dat dit statement al is ontkracht. Ik weet niet hoeveel verstand jij ervan hebt (ik 0,0)? Dus is dat een zekerheid die je hebt of is dat een goede gooi?
 
Afstellen moet bijna altijd gebeuren, in ieder geval de rollen etc.
Zeker bij een begrensde pijp, omdat hier de powerband nogal raar is itt bij een originele / ontgrensde pijp.

Het zal overigens wel rijden, maar zwaar beroerd wss.
 
Andere uitlaat = afstellen, ook al is uitlaat begrensd us, of blauw of rood of geel is. ;)

Uitlaat monteren, afstellen en gas erop.
 
ik ben het met sandor eens,
als je een nieuwe uitlaat koopt moet je je scoot opnieuw afstellen.
meestal is het wel zo dat als je een andere uitlaat erop zet hij wel start en je er wel gewoon mee kan rijden, maar dat hij dan niet goed loopt (dipjes, toeren, etc.) maar jij ging voor de looks en niet voor de snelheid? dan zou ik heb er gewoon eropzetten en rijden als de prestatie je toch niks uitmaakt
 
En hoe zit het nu? is het gelukt? Ik ben namelijk ook van plan deze uitlaat te installere, maar na dit gelezen te hebben weet ik nog niet zo heel veel... Er staat veel informatie maar soms zeggen jullie het tegengestelde van elkaar enzoo

dus hoe heb je het nu concreet gedaan?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top