Kymco uitlaat monteren

Coots

Member
Kymco 4T50
Voor onderhoud uitlaat eraf gehaald. Terug monteren
gaat nogal moeilijk. Met het spruitstuk op de
bouten zit dan de kap van de koelvin in de weg.
Nogal moeilijk te zien ook aan de onderkant.
Wat is de beste manier hiervoor?
 
Advertisement - register to remove this

Bij 4 takt zit de uitlaat er inderdaad wat krapper erop..

Beste is om voor te zorgen dat de uitlaat poort, draad taps gebruikt. M6*32
Uitlaat kan je het beste eerst positioneren zodat hij aan de kant van het blok eerst goed uitkomt bij het erop zetten.
Als hij daar goed zit direct de uitlaat pakking plaatsen en de mond van de uitlaat tegen de poort van de cilinder te houden.

Dan kan je het beste eerste de bouten erin draaien van het blok zelf (alleen nog niet helemaal vast draaien)

Dan pas de moeren bij de uitlaat vast draaien, en als laatst draai je die andere van het blok vast.

Die bouten voor het blok gebruik je eerst om de uitlaat mooi uit te lijnen.

Uitlaat moeren gebruik ik van de piaggio 4takt (dat zijn hele goede) die kan je met zowel een inbus sleutel bereiken als met een steek of dop sleutel.
 
Een kwartier aan het proberen geweest, het lijkt net niet te passen.
Hoe precies positioneren, de demper eerst tegen het frame dan
het spruitstuk tegen de cylinder of
eerst er iets er naast en dan het spruitstuk over de draadeinden
en dan de demper tegen het frame.
Het lijkt alsof de kap van de koeling hierbij in de weg zit.
Leg hem anders wel plat neer, zonder brug is 't niet te zien.
 
Last edited:
Ja het is even wat rommelen, komt me bekend voor.

Ophang punten van je uitlaat moeten eerst voorbij het koelings kapje. En zorgen dat ze dan niet meer te ver zitten op de punten waar de bouten erin moeten.. En dan de voorkant van de uitlaat tussen de tap-ends van de cilinder krijgen.. Als je het goed doet zal het er zo erop moeten passen.

Vooral blijven proberen... Je komt er snel genoeg achter hoe het moet.
 
Back
Top