Uitlaat lekt bij cilinder, schroefdraad kapot.

janwillem_77

Well-Known Member
Hey!

ik heb een Puch Typhoon met standaard cilinder en vrij oude Technigas terugloper. nu zag ik laatst dus dat de uitlaat niet goed aansluit op het blok (ik had een kapotte pakking en had het als eens gefixt met gun gum). dus ik draai 1 schroef van de uitlaat (in het blok dus) harder aan, maar na een paar slagen is het gevoel weg, schroefdraad kapot dus..:| opzich loopt de scooter goed, maar stationair vrij onregelmatig.

is dit heel erg dat ie iets lekt, en hoe kan ik dit het best/makkelijkst verhelpen

nieuwe draad tappen natuurlijk maar dat is wel veel werk...

Het gaat dus om het draad IN het blok, de schroef is nog goed.

met vriendelijke groeten,

Jan Willem
 
Advertisement - register to remove this

door het rijden met een lekkende uitlaat zal je denk wel vermogen verliezen
en zoiezo maakt het een takke herrie .(in de meesten gevallen dan)
gewoon opnieuw tapdraad er in snijden , is egt niet zo veel werk
 
Kut, ik heb ff uitgezocht wat het is, maar zo'n helicoil set kost volgens de fietsen/brommer-maker 100 euro. m'n vader heeft wel draadtaps en dan maken n we 'm een maat groter. maar die boutjes hebben geen normaal schroefdraad ofniet?

of maakt het toch niet meer uit omdat we nieuw draad trappen? lijkt me niet

dit wordt dan het beste idee of niet?

ik rij btw nog gewoon op de scooter, lawaai is niet veel meer, en kracht is er ook wel. maar volgens mij is ie altijd al ietsjes lek geweest...
 
Meeste scooters hebben M7 dacht ik. Minarelli althans , weet dat Piaggio M6 heeft als k me niet vergis. Met M8 tapeinden @ Minarelli dan past je cilinder en heel moeilijk op. Heb het ook gehad. Gaat gewoon heel stroef. Of je met je tapeindgaten van je cilinder uitboren naar 8mm. Ook een optie.
 
gewoon je cilinder of scooter bij een metaalbedrijf/goede dealer brengen,
laat er gewoon een helicoil inzetten, naar mijn mening beste en veiligste oplossing.
als je t m7 of m8 tapt, heb je niet meer genoeg vlees over, en breek je het na een tijdje toch weer af.
 
Back
Top