Nitro lekt via uitlaat

KL_Thomie

Well-Known Member
Hoi iedereen,

ie is eindelijk binnen en de eerste euvels(lekkende koelwaterleidingen,rotte bougie,niet werkende remmen en de ontbrekende oliepomp)zijn verholpen.Echter kwam er nu wat geks boven water(letterlijk dan:p),namelijk al mn koelwater lekt blijkbaar via de uitlaat weg(Hebo Gara).Dit is zeer irritant aangezien ik elke keer dat ie langer dan 10 min stil staat de uitlaat moet eraf halen,het water eruit gieten,terug monteren en dan nog eens 10 keer kickstarten tegen ie zin heeft.Eens hij echter aan de praat is geen startproblemen(als ie bv. minuutje uit heeft gestaan).Ook moet ik er zo continue koelvloeistof bij gieten(omdat die tijdens stilstaan gewoon weglekt).Zoals ik al zei=tijdens het rijden geen problemen,daar blijft het waterpeil redelijk constant maar dan stijgt de watertemperatuur merkbaar enorm(na zo'n 5 min rijden hoor je beneden aan de cilinder al borrelgeluiden enzo:s).Voor de rest rijd hij goed,trekt aardig hard op en heeft een redelijke topsnelheid,geen klachten over.

Nu de vraag=langs waar lekt dit water weg?Of hoe dit probleem te verhelpen?Het water komt dus gewoon via de uitlaatpoort naar buiten...

Grtz,Thomas
 
Advertisement - register to remove this

De koppakking is zekers te weten lek..vervang die eens het euvel zal verholpen zijn:p

Had ik ook met me airsal da ding lekke als de neten c16 steeds maar vol, koppakking vervange, c16 leegegoten en rijden als een zonnetje:)
 
Ok,alvast bedankt,zo meteen gaat de cilinderkop deraf.Feit is da ding is grotendeels verknoeid.Hij is wel goed,maar dan moet eerst alles goed aangesloten worden.Nouja nu zit ik met nog een vraag.Op de cilinderkop heb je de uitgang van het koelwater en daarop zitten twee fijne uitgangetjes waar water uit komt.Die sloot ik af omdat anders mn koelwater weg stroomt.Maar waar moeten die feitelijk mee verbonden zijn?Ik vermoed de carbu want daar zijn 2 gaatjes vrij maar ik snap de logica water in de carbu niet.Dusja naar waar moeten ze lopen?

Grtz,Thomas
 
Ok het lekken via de uitlaat is gestopt na het vervangen der beide koppakkingen,bedankt,nu verder met het tunen...Een orginele cilinder laten tunen,heeft dat eigenlijk veel nut?Uitboren en tunen dus.Want 'k heb ni veel zin om gepakt te worden met een 70(ie maakt al met zen orginele cilinder ongelooflijk veel toeren maar rijd er niet naar,rode drukveer kan volgens mij niet gezond zijn?je zou denken dak op een 50cc snel zit)+kzou graag zoveel mogelijk gebruik maken van hetgeen er al onder zit.

Grtz,Thomas
 
De stnd cilinder is eigenlijk al vrij snel. Elke andere gietijzeren 5Occ cilinder is geldverspilling imo.

Welke onderdelen heb je nu al?
Een leuke set-up met stnd cilinder heeft al zeker een goeie vario (denk aan hebo of doppler), een 17.5mm carb zodat het wat netter doortrekt en een leuke uitlaat (Bidalot S2, Yasuni R, Technigas R enz).
 
Nog niet veel buiten een Hebo Gara uitlaatje en een Malossi racekoppeling.Vario is vervangen door orgineel terug jammer genoeg.De cilinder z'n afkomst is me onbekend,hij ziet er orgineel uit maar het zou kunnen dat het een snelle 50 is.Hoewel het naar mijn persoonlijke mening een standaart is(hoewel ie nog aardig hard gaat voor met een rooie drukveer opgescheept te zitten,hij gaat zo'n 75 autoteller schat ik).Het is een 70cc uitlaat die Hebo in feite.Hoewel ik wel moet zeggen dat ie goed werkt :p

Grtz,Thomas
 
OK,en die 17.5 carbu?En zou het de moeite zijn mn orginele cilinder wat te tunen en uitboren ofzo(hoewel ik van uitboren niet zo'n grote voorstander ben,is het eigenlijk wel gezond?)

Grtz,Thomas
 
Uitboren is enkel nuttig als hij bv is vast gelopen, je krijgt er geen prestatie winst mee. Tunen kan eventueel wel. Moet je s rondvragen bij bepaalde tuners wat er allemaal mogelijk is.
Maar stnd cilinder + 17.5mm carb zal veel vlotter lopen :)
 
Back
Top