Tomos Nitro 2010 gekke problemen

PeterTiet

Well-Known Member
Hoi medescooteraars.
Ik heb tweedehands een Tomos Nitro gekocht, 2011 eerste opnaamstelling, en nog geen 6000km op de teller. Hij reedt wat langzaam dus ik heb er een mooie chinese cdi ingezet. olie ververst naar 5w40. nieuwe veer voor de standaard gekocht.

Mijn probleem is nu dat plots tijdens het rijden hij kracht verloor dus even halve seconde geen gas dan weer wel. dus ik kan nog wel gewoon van A naar B komen maar soms verliest hij even stoom. Een paar dagen later viel hij compleet uit waarna ik hem niet meer kon starten, na hem even te bewegen wou hij plots wel weer starten.

Weer een paar dagen later wilt hij electrisch helemaal niet meer starten en wanneer ik hem aankick loopt de motor wel maar wilt hij niet bewegen, pas als ik 10 meter met de scooter een sprintje trek gaat hij opeens iets harder lopen en rijdt hij weer perfect erop na dan dat hij af en toe beetje power verliest voor een halve seconde.

Dus dat is nu de situatie ik moet hem aankicken waarna hij even rustig loopt waardoor ik niet vooruit kom dan even rennen dan gaat hij iets sneller lopen en dan rijdt hij perfect tot ik hem uitzet en ik dit opnieuw moet doen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is of wat ik eraan kan doen?

Bedankt! Peter Tiet
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top