Twins Tuned Zip

Status
Not open for further replies.

Tim.R.

Well-Known Member
oi mensen,

Op aandringen van een paar mensen heb ik nu toch maar een project page aangemaakt.
Mijn naam is Tim, 18jaar.
Gewicht: 61 kg

Ben nu zo ongeveer 2jaar bezig met een aantal projecten, het begon met een zip sp oud model, deze heb ik helaas niet afgemaakt.
Toen kwam vorig jaar DJT met een aanbod om de neos Ac te kopen. Dit heb ik toen gedaan. leuk mee lopen knallen maar ging toch niet hard genoeg en een neos mooi maken is gewoon een kunst.

Toen was ik het zat, heb dus de Neos in onderdelen verkocht en ben naar Massink bromfietsen in Toldijk gegaan om te kijken of de zip er nog stond.
Een poosje lopen praten met de baas, uitgelegd waarvoor die gebruikt ging worden en toen een mooie deal kunnen sluiten.
De zip war het allemaal om draait heb ik dus nieuw gekocht om een goeie basis te hebben en niet weer de kappen etc allemaal te moeten spuiten.

Nadat ik samen met Joost ( bij de meesten denk ik wel bekend) de scooter gestript heb, zijn we gaan denken over de setup. Tuner was natuurlijk duidelijk , bij een zip hoort TWINS.
Toen op een vrydag naar twins gereden om de carters te droppen en gelijk maar de gehele setup door gelopen.
We kwamen uit op een leuke speed setup.

Setup:

Cilinder: MHR speed - Twins tuned
Krukas: Malossi RHQ 85mm + malossi lagers
Uitlaat: Mhr 2004
Carburateur: Mikuni 24 vlakschuif
Membraam: V-force i.c.m twins inlaat
Spruitstuk: Malossi kort - Twins tuned
Ontsteking: Malossi binnenrotor Eprom
Vario: Polini evo 6
V-snaar: Polini kevlar
Koppeling: Malossi deltaclutch
Koppelingshuis: Adige

Verdere onderdeeltjes zoals Domino snelgas etc zit er natuurlijk ook op.

Uiterlijk blijft in 1ste instantie zo. op wat kleine veranderingen na zoals Fournales voor en achter, dit zal deze maand of volgende maand aangeschafd gaan worden.
Ook wil ik misschien me onderkap, voorspatbord glanzend zwart hebben.


Hier de zip gestript. voorkap etc zat allemaal goed dus hebben we ook niet los gehad.

zippu.JPG

zip4.jpg
zip5.jpg
zip6.jpg




Hier 2 foto's toen de zip net een dag liep.

zippaaa.jpg

zippaaaaa.jpg





Toen voor Meinerzhagen even by sander langs geweest om hem even op de rollen goed te zetten, sproeier etc staat nog wel te ruim maargoed.. de rest mag Anthony gaan doen.
score is tot nu toe 21,6

Afgelopen weekend was zoals jullie weten meeting Best, dit was de eerste Nederlandse meeting waar ik met de zip zou heen gaan.
Dus samen met Joost afgereist naar Brabant.
Daar om half10 ofzo aangekomen hebben we goed kunnen genieten van de sfeer van 5th, stonden er tegenover dus konden alles goed volgen.

Vond het een zeer geslaagde meeting ondanks het beetje regen dat viel. af en toe flink wat wielspin maar dat mag de pret neit drukken.

Hier een aantal fotos van best.

best.jpg

tim_@_best_2.jpg

tim@_besttt.jpg


De laatste foto maar zeker de ruigste.
tim_@_best_000.jpg


Bedankt voor het maken van de fotos!! wie dat ook heeft gedaan

...

03/07
Hier weer een kleine update:), iets wat eigenlijk al veel eerder moest gebeuren is dan nu gedaan.
Me koppelings huis was nog origineel en is nu vervangen door een TIJDELIJKE Malossi Wing bell, deze zal zodra de Adige bij Twins binnen is verkocht worden.

Vast dat jullie wel weten hoe zon wingbell eruit ziet maar, hier dan toch een fotootje. van hoe die vanmiddag binnen kwam.

Afbeelding_033.jpg


Verder ook even aan het schoonmaken geweest. Blok moet nog gedaan worden maar de kappen zien er zo wel weer Schon uit.
Paar foto's.

16jgdok.jpg

16jghds.jpg


M-stuur en Aim,..Aim is op Meeting Best los gegaan door de regen ( dit zit gemonteerd met klittenband ) na Drachten zal dit opgelost worden door of nieuw klittenband of netjes afwerken met een paar trekb.

16jgg0h.jpg


Ook nog even nagedacht over een aantal dingen wat ik dit seizoen+winter wil doen.

* Afstellen dus op korte termijn
* Fournales voor en achter dit seizoen
* Aantal kapjes glanzend zwart laten spuiten - winter
* Stalen remleiding in bijpassende kleur- winter
* Dunlop bandjes - winter
Zal vast nog wel wat bijkomen maar daar kom ik zo niet op:P



Meeting Drachten 8/7/06

Gisteren dus rond een uur of 8 Joost opgehaald en vertrokken richting Fryslân.Daar rond half11 gearriveerd en direct de scoots maar afgeladen.
Toen werd omgeroepn dat je mocht rijden zijn we richting de sprintbaan gereden om dus ff lekker te branden.
Scooters liepen leuk maar vooral de zip dus absoluut NIET toppie. Hij had een ontzettende dip in het begin.
Maargoed heb goed kunnen rijden daar en heb t ook zeker zeer goed naar me zin gehad.

Meeting was lekker rustig maar toch zeer gezellig:).


foto's

Foto=HMQUZJD8

1zdn51g.jpg


Ik tegen Leet, dit vind ik persoonlijk echt een vette pic. Deze sprint was wel ff spannend aangezien hij met miijn oude EVO AC rijd. Ik wist dus dat dit een goed snel ding is maargoed. Gelukkig gewonnnen.

1zdnb09.jpg

1zdnbb4.jpg

1zdnbee.jpg

1zdnf53.jpg

[ir]http://i6.tinypic.com/1zel3xg.jpg[/ir]]

Dit waren ze, mijn volgende meeting zal waarschijnlijk 6augustus zijn,.. daginschrijving voor SBO in Sittard.
Hopelijk loopt me scooter dan goed, want het zal ws niet lukken om voor de tijd langs anthony te gaan.
Dip moet zowizo weg zijn, want ik wil een goeie tijd gaan rijden.

mvg Tim.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

eej maatje ;) ziet er goed uit!!
spreek je snel weer later!
sprintje van ons 2 was ook cker tof btw :P jammer dat je me op het eind toch ff voorbij kwam :P
 
net ding hoor. ook in het echt :)

volgens mij heb jij ook nog tegen ruben gesprint of niet?

met rood zwarte rally

zo ja heb ik een filmpie van je
 
Speedboer said:
eej maatje ;) ziet er goed uit!!
spreek je snel weer later!
sprintje van ons 2 was ook cker tof btw :P jammer dat je me op het eind toch ff voorbij kwam :P

Andere keer beter toch:) jij moet je vertanding nog aanpassen en ik mag nog flink oefenen met starten. Of ik ga achterover of ik rij met te weinig gas weg.
maargoed.

spreek je snel ...mzl
 
zeker vette zip:W

Kapjes zou ik mooi zo laten, alleen die gele stickers zou ik lozen, voor de rest super vet ding:)
 
piaggio bwz said:
net ding hoor. ook in het echt :)

volgens mij heb jij ook nog tegen ruben gesprint of niet?

met rood zwarte rally

zo ja heb ik een filmpie van je

Kan goed kloppen ja, stuur dat filmpje maar. Lijkt me vet.

mvg Tim
 
Stoiben. said:
hee tim....:)

zip ziet er egt netjes uit:D
best was gezellig....

ben je in drachten oook...

drachten moet ik nog even bekijken met vervoer, heb geen zin om me zip op die aanhanger van LVT te zetten. dadelijk valt die uit elkaar ( de aanhanger he);)
 
ziet er allemaal netjes uit, standaard uiterlijk+ full tuned = +ralf+
volgens mij heb ik jou aan het eind van best nog een hebo poster gegeven :P
jullie stonden toch helemaal vooraan in de rij?
 
Tim.R. said:
drachten moet ik nog even bekijken met vervoer, heb geen zin om me zip op die aanhanger van LVT te zetten. dadelijk valt die uit elkaar ( de aanhanger he);)

met die aanhanger is niks mis:?:X
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top