Snelle aaP
Well-Known Member
Twins Speed Zip SP 2000
Ik maak ook maar eens een projectpagina aan, aangezien dit keer me project ook hou(normaal is het bijna af en dan word het alweer verkocht)Introductie:
Ik ben Mitchel, bezit een sp2000 en een golf 4
Hier foto van jaartje geleden
Hier nog een foto van me laatste project:
Heb al echt veel scooters gehad met speed 04/06 7t 3br tuned etc etc maar daar ga ik nou me verhaal niet over doen, en mede omdat ik nu al een tijdje een auto heb, kan ik beter me geld in 1 scooter steken.
Het gaat om een Zip sp 2000, deze heb ik altijd eigelijk al gebruikt voor straatgebruik
Maar wil er nu echt een sprinter van gaan maken als het doorgaat ga ik ook sbo 2009 rijden maar dat is nog niet zeker
Wil in ieder geval lekker kunnen vlammen :W
Setup :
Cilinder: Malossi MHR Speed 7T Twins max tuned
Uitlaat : Malossi MHR Team 2006
Krukas: Malossi MHR Team`99
Carburateur: Dellorto VHST 28mm
Luchtfilter :Malossi MHR E13
Vario : Malossi MHR Team 2006
Koppeling : Malossi Deltaclutch
Membraan : V-Force 3
Carters: Zip SP 2000 Piaggo LC
Poulies : Malossi Torquedriver(Overrange)
Koppelingshuis : Malossi Wingbell
Halfpoulie : Malossi Ventilvar 2006
V-snaar : Malossi Team 2006 X-belt snaar
Spruitstuk :Twins V-Force Inlaat-Malossi AM6
Ontsteking: Twins PVL 2008
Lagers : Malossi geslepen C4 + Viton Keeringen
Hier een foto hoe de zip eruit heeft gezien met oude straatsetup(team04,s6racing,19mm,malossi overrange 2005)
Maargoed, was toen uitgekeken op de kleur en toen kappenset verkocht
Nieuwe kappenset voor gekocht en in de kleur Alfa Romeo Parelmoer Blauw laten spuiten
Kleuren combo word die parelmoer blauw kappen
- Parelmoer Witte velgen, met nog een aantal details
- Remhendels en kickstart worden verchroomd.
Hier een voorproefje van de kappen:
Paar fotos van de onderdelen
Malossi AM6 Spruitstuk + Dellorto VHST 28
Waarom een Dellorto VHST 28 vraag je je af, iedereen rijd met keihin etc en wil deze carburateur een keer proberen heb er al goede dingen over gehoord dus.
Er word natuurlijk ook nog een keer getest met een echte Keihin 28 en dan kijken wat het beste uitpakt.
Laatst even naar Twins geweest om een Malossi MHR Ventilvar te halen .
Malossi MHR Team 2006 vario+ Malossi MHR Team 2006 X-belt snaar
Er word NIETS geslepen aan het frame, dit omdat er nog een kenteken opzit en hem later dan altijd toch netjes kan verkopen.
Het kan wel zijn dat ik misschien ooit een ander framepje erbij koop en dan de slijptol er op loslaat, maar dan zien we dan wel
De zip zelf is voorzien van Zip sp 98 velgjes met Malossi Whoopdisc
En ook een zip sp 98 subframe, want anders staan je wielen offset.
Ook weer wat aankopen gedaan
De Malossi MHR Wingbell (de echte van malossi dus geen imitatie) ding is ook zgan
Tommaselli snelgas die ik nog had liggen :
Twins PVL 2008 Rotor
Update: Vandaag een zip 2000 met 80cc blok gekocht, deze is meer voor de handel dus wie intresse heeft laat maar weten
Hier even een fototje:
(is inmiddels al verkocht)
Zo staat mijn zippa er nu bij
Velgjes liggen eraf, van de week even bandje eraf leggen.
En eindelijk een EPC stuurtje gekocht, stuurpen vandaag binnen gekregen en stuurtje gelijk gemonteerd
Ziet er egt vet uit en rijd lekker al zeg ik het zelf.
Nieuwe helm ook gekocht
Twins V-Force Inlaatset
Hier wat fotos ervan.
V-Force adapterplaat + membraamhuisje
Gehele inlaatset
Alleen het stuffer hier van was nog niet helemaal goed afgewerkt, dat is inmiddels al gedaan en loopt nu perfect over.
Vandaag 4-9-08 ook een RS24 voorveer gekocht
Ben nu alleen nog op zoek naar de achterveer, dus wie heeft?
Vandaag 12-09 eindje weg geweest met de trein om wat moois op te halen
Heb bij Sibo een sp2000 speed blokje opgehaald, omdat de evo toch verkocht word
Zeer net blokje, alles zit goed gemonteerd en helemaal netjes ziet het eruit zgan dus.
Het carter is getuned door Sibo zelf, en dit is echt serieus goed gedaan.
Krukas is uitgeklokt en gebalanceerd dus
En is gevuld met leuke spullen:~
- Malossi Mhr Team 99 krukas 85mm drijfstang
- Malossi 13/48 primair-Malossi 16/37 secundair vertanding met RF van 8,5
- Malossi Remsegmenten
- Malossi Naaldlager
- Malossi geslepen lagers + Viton keerringen
- Piaggio waterpomp helemaal gemonteerd en wel.
- Zip Sp 2000 carter getuned door Sibo en gekotterd bij de Jager
- Stage 6 Olieplug
Dus alleen cilindertje erop drukken, onsteking & squish afstellen en vlammen maar:winner:
Malossi MHR Speed 7T Twins tuned
Squish goed gezet
Even bij de winkel een verlagingsetje voor de voorvork gehaald:
En hier nog een fototje van de Malossi Whoopdisc die ik allang had, en van mn vespa chrome monoarm kapje
Blok is ook terug van Twins, egt topservice daar,blokje weggebracht om 13:45 en om 16:00 kon ik um weer ophalen
Wat is er gedaan daar?? Heb mijn onsteking laten afstellen en evo krukasmoer en rs24 spiraal gehaald, zondag avond heb ik weer wat te beunen dus
Zondagavond en maandagmiddag aan het beunen gegaan met dit als resultaat
De wederopbouw van de zippa
Achterkantje
Gehele plaatje
Begint al op te schieten toch
Zip is hier nog velgloos, die moeten nog steeds naar de spuiterij wat deze week gaat gebeuren
Wil tevens ook nog remklauw laten coaten en stalen remleiding halen.
Vandaag 24 okt mijn uitlaat opgehaald MHR Team 2004
Morgen even eronder schroeven, killswitch en benzinetankje aansluiten.
Laatste dingen vastzetten en aantrappen maar
26 okt- Zippert heeft vandaag voor het eerst gelopen, 3x kicken en het hok liep
Nog niet gereden ivm geen temperatuur sensor(anders vliegt de kvs me om de oren) en de voorveer zit nog niet vast.
Ook vandaag even nieuwe bougiedop-killswitch en benzine slang gekauft.
Zowieso meer info zodra ik weer ga beunen
2 Nov - Vandaag even langs twins geweest, even een maatbekertje(100ml) , remparts remschijfboutjes en benzinekraan meegenomen
benzinekraantje geen foto van want zit alweer gemonteerd
En tevens via via even een nieuwe buddybak gekocht ,waarom?
De carb staat hoger, en buddy leunt anders op de carb dus dat word hakken en zagen en bekleden met isolatie foam
Carterkap en wielnaaf heb ik vandaag weggebracht terug van de coater
Wielnaaf is helemaal strak, maar carterkap zitten putten in omdat de rottigheid er te diep was ingevreten, dus konden ze het niet meer strak stralen.
Voor de rest ziet er die er wel strak uit, en van afstand zie je die putten toch niet
(Zie je zowieso niet he als ik zo hard voorbij kom binnenkort)
En die coating is zo tering hard dat ik me boutjes er amper in kan draaien.
Hier naaf met malossi whoopdisc
Lagers van de naaf worden vervangen, zit nu vol met dat straalzand dus.
Naar Twins geweest voor de volgende spullen:
Castrol A747 olie
Wielnaaf lagers ( heb er maar 1, die naaldlager was niet op voorraad)
Let niet op wat erop staat, wist de verhoudingen van mengsmering niet
Zoo , vandaag 26-11 mn Stage6 teller + MHR Gatenkaas binnen gekregen
Gister ook nog even snel langs twins geweest om wielnaaflagertje en rollen te halen.
Alles gemonteerd en toen lekker warm laten draaien vervolgens even gereden.
Schrok ervan hoe die liep voor een 1e keer want ging behoorlijk hard
Moet natuurlijk nog goed afgesteld worden, dat gaat voor het sbo seizoen gebeuren bij twins op de testbank.
4 dec mijn Malossi Team 2006 uutlaat binnen gekregen.
Vandaag even de uitlaat uit elkaar geschroeft, want zat behoorlijk onder de zwarte meuk.
Dit kwam eruit:
Sbo papieren binnen, heb binnenkort medische keuring
Ook weer wat nieuwe spullen binnen
Nieuwe pics van stukje weder opbouw
Ziet er naar mijn mening strak uit toch, alleen de remklauw gaat maandag naar de spuiter.
Karttank in de gatenkaas buddy geplaatst
Goodridge remleiding en je ziet de kleur er goed uitspringen nu
Sbo onstekingskapje
Gaat samen met remklauw richting spuiter
Demperwol-Galfer remblokken-Killswitch deluxe-Malossi uitlaat veertjes
Fournales veertje laten polijsten( ziet er in het echt mooier uit)
Foto van het blokje
Foto van me carbon voorspatbord( opnieuw in blanke lak gezet )
Verdere updates te zien in de rest van de posts.
En hier nog bedankt aan:
DG-design - Voorkap bewerkt
Nicky( Superbaby) - Lokale banden erop/eraf en aanhanger boer :7
Twins Scooterservice - Tuning en bijna alle onderdelen
Spuiter- Logisch, het spuiten van de kappen en velgen
Last edited: