Twins Speed Zip SP 2000

Snelle aaP

Well-Known Member
Twins Speed Zip SP 2000
Ik maak ook maar eens een projectpagina aan, aangezien dit keer me project ook hou(normaal is het bijna af en dan word het alweer verkocht)
Introductie:
Ik ben Mitchel, bezit een sp2000 en een golf 4
Hier foto van jaartje geleden


Hier nog een foto van me laatste project:




Heb al echt veel scooters gehad met speed 04/06 7t 3br tuned etc etc maar daar ga ik nou me verhaal niet over doen, en mede omdat ik nu al een tijdje een auto heb, kan ik beter me geld in 1 scooter steken.
Het gaat om een Zip sp 2000, deze heb ik altijd eigelijk al gebruikt voor straatgebruik
Maar wil er nu echt een sprinter van gaan maken als het doorgaat ga ik ook sbo 2009 rijden maar dat is nog niet zeker
Wil in ieder geval lekker kunnen vlammen :W

Setup :
Cilinder: Malossi MHR Speed 7T Twins max tuned
Uitlaat : Malossi MHR Team 2006
Krukas: Malossi MHR Team`99
Carburateur: Dellorto VHST 28mm
Luchtfilter :Malossi MHR E13
Vario : Malossi MHR Team 2006
Koppeling : Malossi Deltaclutch
Membraan : V-Force 3
Carters: Zip SP 2000 Piaggo LC
Poulies : Malossi Torquedriver(Overrange)
Koppelingshuis : Malossi Wingbell
Halfpoulie : Malossi Ventilvar 2006
V-snaar : Malossi Team 2006 X-belt snaar
Spruitstuk :Twins V-Force Inlaat-Malossi AM6
Ontsteking: Twins PVL 2008
Lagers : Malossi geslepen C4 + Viton Keeringen

Hier een foto hoe de zip eruit heeft gezien met oude straatsetup(team04,s6racing,19mm,malossi overrange 2005)



Maargoed, was toen uitgekeken op de kleur en toen kappenset verkocht
Nieuwe kappenset voor gekocht en in de kleur Alfa Romeo Parelmoer Blauw laten spuiten

Kleuren combo word die parelmoer blauw kappen
- Parelmoer Witte velgen, met nog een aantal details
- Remhendels en kickstart worden verchroomd.


Hier een voorproefje van de kappen:





Paar fotos van de onderdelen
Malossi AM6 Spruitstuk + Dellorto VHST 28



Waarom een Dellorto VHST 28 vraag je je af, iedereen rijd met keihin etc en wil deze carburateur een keer proberen heb er al goede dingen over gehoord dus.
Er word natuurlijk ook nog een keer getest met een echte Keihin 28 en dan kijken wat het beste uitpakt.

Laatst even naar Twins geweest om een Malossi MHR Ventilvar te halen .



Malossi MHR Team 2006 vario+ Malossi MHR Team 2006 X-belt snaar





Er word NIETS geslepen aan het frame, dit omdat er nog een kenteken opzit en hem later dan altijd toch netjes kan verkopen.
Het kan wel zijn dat ik misschien ooit een ander framepje erbij koop en dan de slijptol er op loslaat, maar dan zien we dan wel:p

De zip zelf is voorzien van Zip sp 98 velgjes met Malossi Whoopdisc
En ook een zip sp 98 subframe, want anders staan je wielen offset.

Ook weer wat aankopen gedaan
De Malossi MHR Wingbell (de echte van malossi dus geen imitatie) ding is ook zgan



Tommaselli snelgas die ik nog had liggen :



Twins PVL 2008 Rotor




Update: Vandaag een zip 2000 met 80cc blok gekocht, deze is meer voor de handel dus wie intresse heeft laat maar weten
Hier even een fototje:
(is inmiddels al verkocht)




Zo staat mijn zippa er nu bij:(




Velgjes liggen eraf, van de week even bandje eraf leggen.

En eindelijk een EPC stuurtje gekocht, stuurpen vandaag binnen gekregen en stuurtje gelijk gemonteerd
Ziet er egt vet uit en rijd lekker al zeg ik het zelf.


Nieuwe helm ook gekocht


Twins V-Force Inlaatset
Hier wat fotos ervan.

V-Force adapterplaat + membraamhuisje

Gehele inlaatset

Alleen het stuffer hier van was nog niet helemaal goed afgewerkt, dat is inmiddels al gedaan en loopt nu perfect over.


Vandaag 4-9-08 ook een RS24 voorveer gekocht
Ben nu alleen nog op zoek naar de achterveer, dus wie heeft?


Vandaag 12-09 eindje weg geweest met de trein om wat moois op te halen
Heb bij Sibo een sp2000 speed blokje opgehaald, omdat de evo toch verkocht word:)
Zeer net blokje, alles zit goed gemonteerd en helemaal netjes ziet het eruit zgan dus.
Het carter is getuned door Sibo zelf, en dit is echt serieus goed gedaan.
Krukas is uitgeklokt en gebalanceerd dus
En is gevuld met leuke spullen:~
- Malossi Mhr Team 99 krukas 85mm drijfstang
- Malossi 13/48 primair-Malossi 16/37 secundair vertanding met RF van 8,5
- Malossi Remsegmenten
- Malossi Naaldlager
- Malossi geslepen lagers + Viton keerringen
- Piaggio waterpomp helemaal gemonteerd en wel.
- Zip Sp 2000 carter getuned door Sibo en gekotterd bij de Jager
- Stage 6 Olieplug










Dus alleen cilindertje erop drukken, onsteking & squish afstellen en vlammen maar:winner:


Malossi MHR Speed 7T Twins tuned






Squish goed gezet




Even bij de winkel een verlagingsetje voor de voorvork gehaald:




En hier nog een fototje van de Malossi Whoopdisc die ik allang had, en van mn vespa chrome monoarm kapje:p



Blok is ook terug van Twins, egt topservice daar,blokje weggebracht om 13:45 en om 16:00 kon ik um weer ophalen:)
Wat is er gedaan daar?? Heb mijn onsteking laten afstellen en evo krukasmoer en rs24 spiraal gehaald, zondag avond heb ik weer wat te beunen dus:D

Zondagavond en maandagmiddag aan het beunen gegaan met dit als resultaat
De wederopbouw van de zippa






Achterkantje



Gehele plaatje


Begint al op te schieten toch:)
Zip is hier nog velgloos, die moeten nog steeds naar de spuiterij wat deze week gaat gebeuren
Wil tevens ook nog remklauw laten coaten en stalen remleiding halen.

Vandaag 24 okt mijn uitlaat opgehaald MHR Team 2004
Morgen even eronder schroeven, killswitch en benzinetankje aansluiten.
Laatste dingen vastzetten en aantrappen maar:p

26 okt- Zippert heeft vandaag voor het eerst gelopen, 3x kicken en het hok liep:)
Nog niet gereden ivm geen temperatuur sensor(anders vliegt de kvs me om de oren) en de voorveer zit nog niet vast.
Ook vandaag even nieuwe bougiedop-killswitch en benzine slang gekauft.
Zowieso meer info zodra ik weer ga beunen

2 Nov - Vandaag even langs twins geweest, even een maatbekertje(100ml) , remparts remschijfboutjes en benzinekraan meegenomen


benzinekraantje geen foto van want zit alweer gemonteerd:p
En tevens via via even een nieuwe buddybak gekocht ,waarom?
De carb staat hoger, en buddy leunt anders op de carb dus dat word hakken en zagen en bekleden met isolatie foam

Carterkap en wielnaaf heb ik vandaag weggebracht terug van de coater
Wielnaaf is helemaal strak, maar carterkap zitten putten in omdat de rottigheid er te diep was ingevreten, dus konden ze het niet meer strak stralen.
Voor de rest ziet er die er wel strak uit, en van afstand zie je die putten toch niet:)
(Zie je zowieso niet he als ik zo hard voorbij kom binnenkort:p)
En die coating is zo tering hard dat ik me boutjes er amper in kan draaien.



Hier naaf met malossi whoopdisc


Lagers van de naaf worden vervangen, zit nu vol met dat straalzand dus.


Naar Twins geweest voor de volgende spullen:
Castrol A747 olie
Wielnaaf lagers ( heb er maar 1, die naaldlager was niet op voorraad)



Let niet op wat erop staat, wist de verhoudingen van mengsmering niet:p





Zoo , vandaag 26-11 mn Stage6 teller + MHR Gatenkaas binnen gekregen
Gister ook nog even snel langs twins geweest om wielnaaflagertje en rollen te halen.
Alles gemonteerd en toen lekker warm laten draaien vervolgens even gereden.
Schrok ervan hoe die liep voor een 1e keer want ging behoorlijk hard:p
Moet natuurlijk nog goed afgesteld worden, dat gaat voor het sbo seizoen gebeuren bij twins op de testbank.

4 dec mijn Malossi Team 2006 uutlaat binnen gekregen.



Vandaag even de uitlaat uit elkaar geschroeft, want zat behoorlijk onder de zwarte meuk.


Dit kwam eruit:


Sbo papieren binnen, heb binnenkort medische keuring


Ook weer wat nieuwe spullen binnen



Nieuwe pics van stukje weder opbouw:p

Ziet er naar mijn mening strak uit toch, alleen de remklauw gaat maandag naar de spuiter.
Karttank in de gatenkaas buddy geplaatst

Goodridge remleiding en je ziet de kleur er goed uitspringen nu

Sbo onstekingskapje

Gaat samen met remklauw richting spuiter


Demperwol-Galfer remblokken-Killswitch deluxe-Malossi uitlaat veertjes


Fournales veertje laten polijsten( ziet er in het echt mooier uit)

Foto van het blokje



Foto van me carbon voorspatbord( opnieuw in blanke lak gezet )





Verdere updates te zien in de rest van de posts.

En hier nog bedankt aan:

DG-design - Voorkap bewerkt
Nicky( Superbaby) - Lokale banden erop/eraf en aanhanger boer :7
Twins Scooterservice - Tuning en bijna alle onderdelen
Spuiter- Logisch, het spuiten van de kappen en velgen:p
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

1e Reactie:W

Ziet er leuk uit man..

begint op het juiste moment..!
belangrijkste van een project is dat je je tijd ervoor neemt..
ik ben dus in December pas begonnen terwijl de 1e meeting 13 April was,
dan kom je er toch wel achter dat je uiteindelijk in tijdgebrek komt..

leuk om tezien dat er weer een zip project aan de gang is,
is wel de zoveelste maar kan der geen genoeg van krijgen:W

bij je uitlaat lijst zie ik Team uitlaten staan..
ik zou eerder voor een HR2 gaan of een Roost op Evo specs.

maar dat zal allemaal wel goed komen:)

veel succes metje project en ik ga em zeeker volgen;)

tjow..
 
1e Reactie:W

Ziet er leuk uit man..

begint op het juiste moment..!
belangrijkste van een project is dat je je tijd ervoor neemt..
ik ben dus in December pas begonnen terwijl de 1e meeting 13 April was,
dan kom je er toch wel achter dat je uiteindelijk in tijdgebrek komt..

leuk om tezien dat er weer een zip project aan de gang is,
is wel de zoveelste maar kan der geen genoeg van krijgen:W

bij je uitlaat lijst zie ik Team uitlaten staan..
ik zou eerder voor een HR2 gaan of een Roost op Evo specs.

maar dat zal allemaal wel goed komen:)

veel succes metje project en ik ga em zeeker volgen;)

tjow..


Thnx voor de reactie, jy hebt ook zekers brute zip
Zipjes zijn en blijven rielaxt om te zien.
Maar over die uitlaten, wat is het precieze verschil tussen de hr2 en hr4 want zo op het oog lijken ze mij hetzelfde alleen andere demperklem:p
Hoor het van je:D
 
toevallig is mijn demper klem dezelfde als de jouwe..

ik kan het je niet precies vertellen wat het verschil is..
heb niet echt onderzoek hiernaar gedaan wat het verschil is..
maar weet wel uit scores/grafieken dat de HR2 beter presteert.

jammer is dat deze wel moeilijk te krijgen zijn omdat ze nietmeer gemaakt worden..

kga zelf nog de roost testen, zien of die beter is en zover ik weet zijn der niet echt betere uitlaten te verkrijgen, nadeel van de HR2 vind ik wel de looks
mooiste onder zip blijft togwel de MHR Team..
 
Leuk om nog een zip 2000 met evo1 te zien. was tot nu toe altijd de enige bij de sbo geloof ik.

Ik kan je vertellen dat de team pijp het hardstikke goed doet op een evo. Een hr2 is volgens velen DE evo pijp, echter kan hij niet tippen aan de team 04/06 pijp.
Uitlaatjes die het (bij mij) allemaal ongeveer even goed doen zijn de team, roost (geen xsh roost, maar deze ga ik na zoetermeer testen :)) en js 80cc dpr.

Verschillen tussen hr4 en hr2 zijn er wel degelijk, ik zelf heb nooit een hr4 getest, maar ik hoor er ook weinig positiefs over. De hr2 word niet meer gemaakt dus je zult je best moeten doen om er 1 te bemachtigen.
 
Last edited:
@ StreetZipSP : Ja de HR2 zijn moeilijk te vinden, als je 1 van die nieuwe uitlaatjes hebt getest laat me het weten hoe het uitgepakt heeft etc miss heb ik dan wel intresse in zon uitlaatje:D
en die MHR Team pijpjes zijn egt kk vet voor de looks en voor op zipjes

@Maarten: Ja altijd mooi toch, iedereen rijd met speed, bigbore,2fast etc evo is een keer wat anders
Zelf ben ik niet zo bekend met DE perfecte uitlaat voor op een evo, hoor wel van her en der dat en HR2 beste is, maar wat jy zegt klopt ook want meerdere mensen rijden ook met team pijpjes op evo en dat loopt ook super.
Alleen 1 ding is minder, de flens van een team pijp loopt konisch, en bij een evo kan je volgens mij het beste je uitlaatpoortvorm niet aanpassen dat werkt nadelig bij prestaties, welke flens gebruik(te) jy dan op jou evo?
Iig bedankt voor je informatie en reactie
En toevallig zag ik net een HR2 te koop staan @ scooterfreaks dus .
(laat me trouwens ook ff weten hoe die xsh roost beviel als je hem hebt getest;) )
 
ik denk dat het maaris tijd word..
dat ik het zelf ga testen..
vriend vanme heb nog een 06 pijp ligge..
en zelf hr2

als het echt zo is dat de team pijp beter presteert als de HR2
gooi ik de HR2 zo de plomp in haha:p..

uhm nja denk dat dit echt nu een discussie word van duwen en trekken dus hou erover op haha:p..

de reden wat maarten zegt.. dat hij de enige evo 1 is..

nja ik heb dan de EVO 2
maar dat niet iedereen er mee rijd zoals speed..
dat was ook de reden dat ik de EVO gepakt heb,
om mensen te laten zien dat het ook anders kan als speed..

volgendjaar trouwens is expirimenteren met cilinders..
Twins evo vs XSH evo..
wil nu eigenlijk wel weten hoeveel het verschil hiertussen is..

mare aap:p
ik zou gewoon is rondzoeke en informeren bij mensen / internet wat wel en niet goed is.. voordat je allerlei uitlaten gaat kopen
(alleen alsje geld teveel heb begrijp ik dat:p)

iig succes metje project!!
 
Dat klopt wat Maarten zegt.

Ik moet wel zeggen dat mijn HR2 icm de JS flens slecht 0.2 minder scoorde als mijn Team 04.

Misschien leuk om je HR4 eens te lenen aan mij of Maarten om keihard te bewijzen wat hij doet op een Evo1 blok? :p

Leuk hok, succes ermee :)
 
ik denk dat het maaris tijd word..
dat ik het zelf ga testen..
vriend vanme heb nog een 06 pijp ligge..
en zelf hr2

als het echt zo is dat de team pijp beter presteert als de HR2
gooi ik de HR2 zo de plomp in haha:p..

uhm nja denk dat dit echt nu een discussie word van duwen en trekken dus hou erover op haha:p..

de reden wat maarten zegt.. dat hij de enige evo 1 is..

nja ik heb dan de EVO 2
maar dat niet iedereen er mee rijd zoals speed..
dat was ook de reden dat ik de EVO gepakt heb,
om mensen te laten zien dat het ook anders kan als speed..

volgendjaar trouwens is expirimenteren met cilinders..
Twins evo vs XSH evo..
wil nu eigenlijk wel weten hoeveel het verschil hiertussen is..

mare aap:p
ik zou gewoon is rondzoeke en informeren bij mensen / internet wat wel en niet goed is.. voordat je allerlei uitlaten gaat kopen
(alleen alsje geld teveel heb begrijp ik dat:p)

iig succes metje project!!


thnx paulus, ik spreek je op msn(Y)
Mijn HR4 zou je ook altijd nog keer kunnen testen dus:winner:
Evo is niet zo std en als het goed is moet je ook aardig wat mee kunnen scorenO-)
 
Je moet bij alle uitlaatjes (behalve de roost dan) wel de flens aanpassen idd.
Of je koopt een js flens:
http://www.js-tuning.nl/uitlaatspruitstuk-js70-p-45.html?osCsid=08d7173383b94155d35cd8d4988fec50

Ik raad je serieus de team aan.
Loopt op die van mij, (mws) kees, en wieger het beste. Wij hebben alle 3 een door joël bewerkte evo.

Oke, bedankt voor je info maarten , ik heb me HR4 al te koop gezet, en ben nu druk op zoek naar een team 04/06
Op de hoeveel pk zit jou scooter nu dan ?
 
Dat klopt wat Maarten zegt.

Ik moet wel zeggen dat mijn HR2 icm de JS flens slecht 0.2 minder scoorde als mijn Team 04.

Misschien leuk om je HR4 eens te lenen aan mij of Maarten om keihard te bewijzen wat hij doet op een Evo1 blok? :p

Leuk hok, succes ermee :)

Dus het is wel vrijwel zeker dat de team 04 beste loopt op een evo1:p

HR4 kan altijd keer getest worden, dan zien we meteen wat die doet op een evo1 blokje dus laat me maar weten als jy of maarten het een keer wilt proberen

Thnx ook man, jy hebt ook zeker nice hok, volg um al langer dus:D
 
jezus 21,7
dat is een pk meer als kees..
en dat vind ik al redelijk veel voor evo..

dan moet ik nog veel bidden wil ik dat hale denk:p..

bedenk me net dat vriendvanme nog 06 pijp tekoop heb staan..
misschien dat ik die is kan lenen..
misschien koop ik em wel..
aangezien de looks zoiezo 10x beter zijn als HR2 is dat alleen al een goeie rede om het te doen..

eerst me boetes betalen die ik sluiskil en rotterdam opgelope heb:p haha:9

ik ga zoiezo eerst met me hr2 voor de 20+ en dan moet wel haalbaar zijn..
 
StreetzipSP dit is niet jou topic toch?

Deze zip zal wel goed komen, zo aan je vorige project te zien, zag er ook netjes uit zie ik :)
 
Inderdaad, zo speciaal zijn ze niet.. Tenzij je er alle papieren en nummers bij hebt:)


Verders wel leuk zipje! Team pijp zal t beter doen, alleen HR2 oogt en klinkt mooier}) (vind ik)

Suc6
 
Inderdaad, zo speciaal zijn ze niet.. Tenzij je er alle papieren en nummers bij hebt:)


Verders wel leuk zipje! Team pijp zal t beter doen, alleen HR2 oogt en klinkt mooier}) (vind ik)

Suc6

Speciaal zijn ze zeker niet, maar rijden wel rielaxt:) en die had ook nl kenteken dus goed was het zeker

Ben ook echt van plan om team pijp te halen , ik vind het toch DE uitlaat voor
zip sptjes
 
Last edited:
Back
Top