Twijfel snorscooter

KTM250F2012

Well-Known Member
Hoi allemaal,

Ik ben van plan een snorscooter te gaan halen alleen ik twijfel tussen 2 scooters:

Piaggio Zip & Piaggio Fly

Kunnen jullie me misschien de voordelen en nadelen van deze 2 scooters vertellen?

Ik rijd vooral in de stad,
En wil hem een beetje naar m'n eigen smaak maken.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
 
Advertisement - register to remove this

De Piaggio zip is licht en erg wendbaar (leuk voor als je tussen de 1.70 / 1.80 bent.)

De Piaggio fly is iets langer, langere wielbasis voelt minder wendbaar aan en duurder als een zip. (deze zijn ook wel geschikt voor als je iets langer bent)

Naar eigen smaak, je kan deze spuiten in eigen gewenste kleur.

Als je ruim budget hebt een zip sp voorvork erin, betere banden (origineel zijn deze matig) en dan bandkeus: michelin city grip. Alarm is ook erg prettig (patrolline senty 4)

Een zip sp achtervleugel is ook erg in trek, gelijk een goede achterveer (YSS gas) dan heb je een goede start.

Je kan ook kijken voor een jonge 2dehandse dat scheelt veel, als de hoogste afschrijving geweest.

Moet het persé een genoemde model zijn ? zoniet kan je ook kijken naar goede oudere snorscooters (hiermee kan jij je goed onderscheiden van de meute) en sommige rijden vele malen beter als de genoemde scooters.

Succes in ieder geval en als je nog vragen hebt, brandt maar los.
 
De Piaggio zip is licht en erg wendbaar (leuk voor als je tussen de 1.70 / 1.80 bent.)

De Piaggio fly is iets langer, langere wielbasis voelt minder wendbaar aan en duurder als een zip. (deze zijn ook wel geschikt voor als je iets langer bent)

Naar eigen smaak, je kan deze spuiten in eigen gewenste kleur.

Als je ruim budget hebt een zip sp voorvork erin, betere banden (origineel zijn deze matig) en dan bandkeus: michelin city grip. Alarm is ook erg prettig (patrolline senty 4)

Een zip sp achtervleugel is ook erg in trek, gelijk een goede achterveer (YSS gas) dan heb je een goede start.

Je kan ook kijken voor een jonge 2dehandse dat scheelt veel, als de hoogste afschrijving geweest.

Moet het persé een genoemde model zijn ? zoniet kan je ook kijken naar goede oudere snorscooters (hiermee kan jij je goed onderscheiden van de meute) en sommige rijden vele malen beter als de genoemde scooters.

Succes in ieder geval en als je nog vragen hebt, brandt maar los.
Kijk hier heb ik iets aan (intussen de fly gekocht bevalt prima)
Mijn intentie was eigenlijk om de scooter 'outside' te 'tunen' dus zeg maar mat maken, zwarte wielen enz.
In ieder geval bedankt voor je nuttige informatie!
 
Back
Top