Twijfel tussen GTS Cappucino en Toscana

Twijfelaar

New Member
Ik kom er maar niet uit.. ik wil graag een scooter kopen, maar kan maar niet beslissen tussen de GTS Cappucino of de Toscana. Ik ben 1.64 meter. De Cappucino is iets lager, dus beter met voeten bij de grond (bij Toscana lukt het ook wel met de tenen). Cappucino is echter wel nog wat zwaarder/groter. Wil graag ermee touren met mijn man dus met z'n tweeën erop passen is een must, maar ik gebruik hem ook alleen voor boodschappen, werk etc. De grotere wielen zouden fijner zijn voor touren maar ben bang dat het hem minder wendbaar maakt. Zo zijn er nog wel meer plus- en minpunten aan beide scooters, wat de keuze ontzettend lastig maakt. Ik heb ze uiteraard beiden uitgebreid bekeken, maar een echt goede keuze is nog niet gelukt, haha. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Advertisement - register to remove this

Persoonlijk zou ik geen Chinese scooter kopen zonder dat je er zelf het één en ander zelf kunt aan doen.

Hiermee bedoel ik dat jij en of je man enige kennis/sleutelervaring hebt/hebben.

Want als je de scooter voor elk probleempje moet wegbrengen naar de scooterzaak is je winst door te kiezen voor een Chinese scooter zo op gesoupeerd door de rekeningen van de scooterzaak.

Uitgezonderd zijn dus merken als Sym en Kymco dit zijn ook Chineesjes maar de kwaliteit is toch veel beter.

Verder is het niet zo dat als de scooter iets zwaarder is of oogt ook de wendbaarheid minder is.

Ik zou zeggen bezoek wat scooterdealers van verschillende merken om de hoogte en de pasagiersvriendelijkheid te testen.
Heb je een geschikte kandidaat gevonden, kun je altijd nog besluiten of je deze bij de dealer of tweedehands koopt maar maak in beide gevallen vooral een langere proefrit.
 
Back
Top