Twijfel tussen 2 scooters

Daniel Gebben

New Member
Hoi allemaal,
ben nieuw hier dus sorry als ik dit verkeerd post enzo.

Ik heb laatst mn rijbewijsje gehaald ( in 1x , yippiee) en wil nu graag een scooter. Ik heb 2 opties:

1: ik koop de oude vespa van mijn zus voor 900 euro. Nieuwprijs was 3400 en er zitten accesoires bij zoals rekje etc. Heeft 35000km en is 7 jaar oud maar goed onderhouden, start altijd etc.

2: ik koop een nieuwe zipp voor 1900 met accesoires etc.

Ik zit erg te twijfelen om de volgende reden:

Vespa is wel 7 jaar oud en heeft 35000km en hier en daar krasjes, roest etc.

Vespa heeft wel weer meer ruimte dus lekker met zn 2en op de scooter.

Zipp is een stuk duurder maar is dan gloednieuw, maar is ook weer wat krapper met zn 2en en duurder met verzekering.

Vespa kost in de lange tijd misschien meer omdat er wel wat onderdelen moeten vervangen worden.

Wat is jullie mening hierop?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf een 2t zip gehad, er waren wel een paar dingen waar ik aan stoorde:

-De 10 inch wielen
* Er kan geen of heel moeilijk een ketting slot door.
* Banden zijn zeer slecht als je de scooter nieuw koopt.
* Ik had bij mij het probleem dat de voorkant vaak met regen gewoon ineens weg gleed ( ik reed maar echt maar 45km/u op de teller)
Zoals brom scooter vind ik het een gevaarlijker scooter.. Een scooter met 12 inch wielen is veel veiliger op de weg.

Het heeft echt met de rem vertraging te maken. Zo`n 10 inch wielletje heeft eerder de nijging om te blokkeren, of weg te glijden, omdat al de rem energie op het voorwiel komt.

Betreft de vespa, je weet wel van wie je hem koopt, maar ook technisch zit die scooter beter in elkaar.

Ik zou in jou geval voor de vespa gaan en dan die opknappen.. Een blok met 35000km kan prima gereviseerd worden tot een nieuw vers blok KM stand zegt dan vrij weinig.
 
Ik heb zelf een 2t zip gehad, er waren wel een paar dingen waar ik aan stoorde:

-De 10 inch wielen
* Er kan geen of heel moeilijk een ketting slot door.
* Banden zijn zeer slecht als je de scooter nieuw koopt.
* Ik had bij mij het probleem dat de voorkant vaak met regen gewoon ineens weg gleed ( ik reed maar echt maar 45km/u op de teller)
Zoals brom scooter vind ik het een gevaarlijker scooter.. Een scooter met 12 inch wielen is veel veiliger op de weg.

Het heeft echt met de rem vertraging te maken. Zo`n 10 inch wielletje heeft eerder de nijging om te blokkeren, of weg te glijden, omdat al de rem energie op het voorwiel komt.

Betreft de vespa, je weet wel van wie je hem koopt, maar ook technisch zit die scooter beter in elkaar.

Ik zou in jou geval voor de vespa gaan en dan die opknappen.. Een blok met 35000km kan prima gereviseerd worden tot een nieuw vers blok KM stand zegt dan vrij weinig.


Thanks voor het advies! Het gaat hier overigens om een 25km scooter, dus dat is een stuk veiliger als het regent enzo. Weet je toevallig misschien hoeveel een revisie van het motorblok eventueel kan kosten?

Nogmaals bedankt voor de reactie!
 
Thanks voor het advies! Het gaat hier overigens om een 25km scooter, dus dat is een stuk veiliger als het regent enzo. Weet je toevallig misschien hoeveel een revisie van het motorblok eventueel kan kosten?

Nogmaals bedankt voor de reactie!

Bij de dealer is het prijzig.. Maar als je het zelf kan, of met iemand die ervaring mee heeft dan kom je een heel stuk goedkoper uit.. Nieuwe krukas lagers is het geld niet. Een krukas kost ook maar 100 euro..
En de pakkingen en keerringen een paar tientjes bij elkaar.

Het is wel zo dat de vespa meer naar kwaliteit is gebouwd als je dat tegenover een zip zet.
 
Back
Top