Tweedehands ecu maar loopt niet harder

WW2020

New Member
Hallo,
Ik heb van een collega een ecu overgenomen, die hij eerst gebruikte in zijn scooter (overigens precies dezelfde scooter als dat ik heb, een Vespa Sprint Euro4 Iget) een blauwe performance ecu waardoor mijn scooter een stuk harder moest gaan lopen. Nu heb ik de ecu in mijn scooter gezet en ingeleerd (dus TPS gereset) maar alsnog loopt mijn scooter niet harder dan dat hij al liep. Hoe kan dit?
Dank

Advertisement - register to remove this

Heb je de varioring al verwijderd? Dat scheelt toch wel wat topsnelheid.
Welke varioring? Bromversie heeft een gladde bus en de snor heeft een glijbus met een opstaande rand dus?
Gezien dit gegeven en de blauwe performance ECU rijst dan gelijk de vraag of het een 25 of 45 km/u type/exemplaar betreft.
Waarom?

Originele tekst van de leverancier aangaande de ECU BLUE PERFORMANCE 50cc unit:

ECU-unit performance / snel zonder begrenzing voor E4 / EURO4-motoren 25km / snor (zowel Piaggio als Vespa) met 50cc cilinder | Piaggio Liberty 4T 3V E4 iGET / Piaggio Zip 4T 3V E4 iGET – Vespa Primavera 4T 3V E4 iGET / Sprint 4T 3V E4 iGET. Plug-and-play te monteren. Kalibreren van de TPS is niet nodig. Maximale snelheid 55-60 km/u. Niet geschikt voor 45km / brom.

Let op! Deze ECU BLUE PERFORMANCE 50cc is niet geschikt voor bromfietsen dus 45 km/h scooters met een gele plaat of 80cc. De ECU werkt niet in combinatie met een Power Commander begrenzer! Deze ECU werkt wel in combinatie met de bekabelde begrenzer.

Last edited:
Back