TURBHO RL-50 start niet na1 jaar te hebben stil gestaan.

FZ1971

New Member
Beste leden,
Ik ben hier nieuw en heb gelijk een prangende vraag, mijn TURBHO RL-50 met 9500 km op de teller start niet na1 jaar te hebben stil gestaan.
Wat zou het kunnen zijn?

  • Accu is goed
  • Er zit nog benzine in (wel oud)
  • Knipperlichten doen het als je het contact met sleutel aanzet
  • Toeter doet het
  • Achterlicht/remlicht licht op
  • Koplamp en display licht doet het niet

Elektrisch starten en met kick start werken beide niet

Wat zou het probleem kunnen zijn??


  • Vieze benzine?
  • Bougie vies?
  • Carburateur vies?
  • Sproeier verstopt?

Wie kan mij helpen

grt Francois
 
Advertisement - register to remove this

  • Vieze benzine?
  • Bougie vies?
  • Carburateur vies?
  • Sproeier verstopt?
Dat kun je als eerste checken , en of je een vonk hebt , benzine filter als dat erop zit vervangen , benzine kraan testen , door op het vacuum leidinkje te zuigen .. Bij de scooter die ik heb , die had ik van iemand , waar hij 2 jaar had gestaan , kreeg ik de carb niet meer schoon , en motor goed lopend , heb er toen een nieuwe carb voor gekocht. Maar begin eerst eens met deze schoon te maken .En nieuwe benzine e5 super erin . Daarna moet je wel even starten/ kicken , om de vlotterbak vol te krijgen .
Beter kun je hem gelijk een service beurtje geven , waarbij je dan gelijk een frisse start voor het onderhoud hebt , olie , en filters , bougie .
V-snaar vervangen rollen nakijken , vertandingsbak olie verv .
 
Ik heb de bougie vervangen en de scooter start weer gelukkig. Alleen start hij met de Kick Start en niet electrisch.
Heb gelezen dat het aan de startrelais kan liggen of aan de startmotor. Het startrelais maakt helemaal geen geluid bij het indrukken vd de start.
Zou het relais stuk zijn dan?
 
Heb je wel je rem ingeknepen , met het bedienen van de startknop ? En doet je remlicht het ?
Om te testen of je startmotor het doet , kun je de dikke polen van het startrelais door verbinden , de startmotor moet dan gaan draaien .
Ook kun je de dunne draden meten , of hier spanning op komt , als je de rem inknijpt , en de startknop bedient . Moet je even met z'n tweeën doen . Komt hier spanning op , en klikt het relais niet , kun je er vanuit gaan dat het relais stuk is
 
Jazeker heb ik mijn rem ingeknepen bij het indrukken vd startknop en het remlicht achter brand ook dan. Heb helaas geen meter om de spanning te meten.
Het relais klikt nu totaal niet
 
Je zult om zekerheid te hebben toch de dunne draden van het relais moeten meten , heb je ook geen spanningzoeker , of 12v lampje met een fitting . ook je startknop kan stuk zijn , daarom spanning meten
 
ik heb een nieuwe schakelaar en startrelais gekocht maar nog steeds geen startende scooter
relais klikt ook nog steeds niet. Remlicht brand wel en er staat spanning op, accu ook goed

weet het ff niet meer?
Post automatically merged:

iets krijgt er geen stroom, de startmotor?? maar waarom klikt de realais niet?
 
Heb je eerst zoals ik aangaf gemeten of er spanning staat op de draden bij de startknop , bij ingeknepen rem ? en op de dunne draden bij het relais , als je de startknop en rem indrukt . En doet de startmotor het als je de dikke polen op het relais doorverbind . Met zomaar onderdelen vervangen gaat het niet lukken als je de oorzaak niet weet .Ergens kan er ook een draadbreuk / slechte verbinding / massa verbinding slecht of geen , zitten , wat nu waarschijnlijk is , omdat je alles vernieuwd hebt . Hier het schema van een chinees , waarschijnlijk heeft jouw scooter dezelfde kleuren .
 

Attachments

Back
Top