Turbho rl-50

Pinguin123

New Member
Hallo allen.

Na een mooi verleden met 2 takt brommertjes en scooters sinds kort begonnen aan het 4 takt avontuur.

Heb een turbho rl-50 met brommer kenteken op de kop getikt met werk.
Was pas iets van onderhoud aan gedaan voor ik hem kocht (spruitstuk vervangen, nieuwe vario en kleppen gesteld) maar bleef inhouden bij de 30 km/u.

De uitlaat zat helemaal vol met aanslag dus daar eerst een nieuwe onder gegooit.
Daarna de bobine en cdi vervangen (onbegrensde) samen met nieuwe olie, bougie en luchtfilter.

Nu is het probleem dat hij gewoon goed start en loopt maar nog steeds maar 30 loopt.

Kan het zijn dat het verkeerde spruitstuk er op zit? Zit namenlijk nog een slangetje bij maar die kan ik er niet op aansluiten.

Verder zou ik het niet zo weten dus hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Zou zelf ook even de overbrenging bekijken en kijken of de trekveren nog standaard zijn. Ook de Vsnaar kan zeker vervangen dienen te worden.
Ook de rollen op gewicht checken en mogelijk de carburateur even schoonmaken.
Mocht het dan niet opgelost zijn de kleppen speling opmeten.
 
Vario en rollen zijn nog geen 100/200 km oud net als de v snaar
Koppeling kan ik inderdaad nog even na kijken.

Hij trekt gewoon lekker op alleen blijft dan hangen rond de 30km/u

Carb ga ik vanavond even schoonmaken en dan weer testen.

Mocht dat t niet zijn ga ik inderdaad even de kleppen nakijken of ze goed staan.

Bedankt voor de hulp
 
Kan het zijn dat het verkeerde spruitstuk er op zit? Zit namenlijk nog een slangetje bij maar die kan ik er niet op aansluiten.
Wat bedoel je hiermee?
Mocht er een nippel op zitten voor bijvoorbeeld een vacuumkraantje wat niet gebruikt wordt, moet je deze nippel wel luchtdicht afsluiten met een dopje.
 
Wat bedoel je hiermee?
Mocht er een nippel op zitten voor bijvoorbeeld een vacuumkraantje wat niet gebruikt wordt, moet je deze nippel wel luchtdicht afsluiten met een dopje.
Heb 2 slangetjes naar het spruitstuk zitten maar slechts 1 is aangesloten. Is gedaan door de vorige eigenaar.
“Bengelt” dus nu n slamgetje los. Heb deze gister afgedopt maar nog niet kunnen testen
 
Heb 2 slangetjes naar het spruitstuk zitten maar slechts 1 is aangesloten. Is gedaan door de vorige eigenaar.
“Bengelt” dus nu n slamgetje los. Heb deze gister afgedopt maar nog niet kunnen testen
Erg vreemd.
Dus deze morgen maak je een draadje aan voor een probleem dat je misschien gisteren verholpen hebt door een open verbinding van je spruitstuk (valse lucht dus) af te doppen??????????
En in plaats van even de scooter te testen vind je het handiger een draadje aan te maken.............
 
Erg vreemd.
Dus deze morgen maak je een draadje aan voor een probleem dat je misschien gisteren verholpen hebt door een open verbinding van je spruitstuk (valse lucht dus) af te doppen??????????
En in plaats van even de scooter te testen vind je het handiger een draadje aan te maken.............
Heb het inderdaad nog niet kunnen testen maar denk vraag hier hoe het hoort te zitten.

Vorige eigenaar heeft dit spruitstuk er tussen laten zetten door een scootershop.

Als hun dit al “verkeert” hebben gedaan vraag ik me af hoe t dan zit met t kleppenstellen wat ze gedaan hebben.

Je hebt wel gelijk dat ik beter eeest had kunnen testen voor de vraag hier te moeten stellen maar ben vanavond pas weer thuis van t werk om te kunnen testen en mocht het dat niet zijn kan ik met jullie hulp kijken wat het dan kan wezen
 
Net uit t werk gelijk de scooter gepakt en een rondje er mee gereden.
Helaas stotteren en inhouden tot z’n 30’en niet harder willen.

Als ik n spruitstuk zou kopen met 2 aansluitingen zouden dan de problemen weg kunnen zijn?
Heb nu het slangetje afgedopt en verder niet
 
Hallo allen.

Na een mooi verleden met 2 takt brommertjes en scooters sinds kort begonnen aan het 4 takt avontuur.

Heb een turbho rl-50 met brommer kenteken op de kop getikt met werk.
Was pas iets van onderhoud aan gedaan voor ik hem kocht (spruitstuk vervangen, nieuwe vario en kleppen gesteld) maar bleef inhouden bij de 30 km/u.

De uitlaat zat helemaal vol met aanslag dus daar eerst een nieuwe onder gegooit.
Daarna de bobine en cdi vervangen (onbegrensde) samen met nieuwe olie, bougie en luchtfilter.

Nu is het probleem dat hij gewoon goed start en loopt maar nog steeds maar 30 loopt.

Kan het zijn dat het verkeerde spruitstuk er op zit? Zit namenlijk nog een slangetje bij maar die kan ik er niet op aansluiten.

Verder zou ik het niet zo weten dus hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt
Zit niet gewoon de vario ring nog erin?
 
hoofdsproeier verstopt? carb gecheckt?
Carb schoongemaakt en alles uit elkaar gehaald.
Helaas niets te zien op de sproeier welke maat er in zit.
Alles schoon en fris weer in elkaar gezet en een rondje mee gereden.
Helaas blijft het probleem zich voordoen.
 
Zal morgen naar de brommerzaak gaan en daar wat sproeiers inslaan.

Heb met een vergrootglas nog zitten kijken maar kon echt niets vinden helaas
 
Kan je nagaan wat voor troep ze er in draaien , meeste standaard 4-takt zit Hoofdsproeier 80 in , maatje groter mag best , neem aan dat de Vario ring er uit is .
 
Kan je nagaan wat voor troep ze er in draaien , meeste standaard 4-takt zit Hoofdsproeier 80 in , maatje groter mag best , neem aan dat de Vario ring er uit is .
Ga wel het een en ander inslaan morgen.
Klopt de varioring is er uit
Post automatically merged:

Kan het ook aan de choke liggen dat die blijft hangen?
Heb m schoon gemaakt en zo te voelen werkte het wel gewoon
 
Idee…. Vorige eigenaar heeft n spruitstuk met 1 nippel gemonteerd maar zover ik kan zien zitten er wel 2 slangetjes naar toe. Ene is aangesloten en de ander hangt (afgedopt) ernaast.

Zover ik weet zijn dit vacuüm slangen voor de benzinekraan

Als ik nou t orginele spruitstuk er op zet met beide slangetjes zou dan de scooter beter lopen?

Of moet dat niet uitmaken aangezien t ene slangetje is afgedopt.
 
Beste mensen.
Vandaag sproeier 80 er in.
Nieuwe electrische choke en tip van de scooterzaak…. Als er een draad bij de kickstartkap vandaan komt deze stekker los maken (cdi begrenzer?)
Vol goede moed de scooter gestart en weer mee gereden en zoals verwacht helaas geen verbetering
 
Back
Top