Trommelrem blijft hangen!

nu3t

Member
Wat is het probleem hier? Het laatste stukje wilt hij niet terugtrekken.. Heb het al ingesmeerd met vet, het hele asje.. Hij loopt aan als ik de rem indruk en hij veert niet terug. Als het wiel erop zit kan hij ook maar een klein stukje bewegen totdat hij al remt (dit is wss normaal?)


Alvast bedankt..
 
Advertisement - register to remove this

de platte stukken van de remschoenen die contact maken met het asje ,deze moeten mooi plat zijn ,dus geen groeven ,anders de remschoenen wisselen van plaats
 
Bij mijn kymco agility zit er een veer tussen de remas een het blok. Deze veer zorgt ervoor dat het laatste stukje van de rem kabelas het ware terug geduwd word.

Er zit een ronde uitsparing in het blok en een haakje aan die as. Daartussen moet de veer.
 
de platte stukken van de remschoenen die contact maken met het asje ,deze moeten mooi plat zijn ,dus geen groeven ,anders de remschoenen wisselen van plaats

Deze kunnen maar op een manier gemonteerd worden..
Post automatically merged:

Bij mijn kymco agility zit er een veer tussen de remas een het blok. Deze veer zorgt ervoor dat het laatste stukje van de rem kabelas het ware terug geduwd word.

Er zit een ronde uitsparing in het blok en een haakje aan die as. Daartussen moet de veer.

Zover ik weet zit er bij dit mechanisme geen veertje.. Misschien zijn de veren zelf te slap die de remschoenen bij elkaar houden?
 
Hetgeen Manu zegt is de oplossing. Indien dit niet in jouw mechanisme zat, is er in jouw blok ook een nisje gegoten? Of mogelijk dat je hem om het laatste stukje remkabel doet? Zoiets als onderstaand (Excuus voor de enorme afbeelding, als ik m weg moet halen van de mod hoor ik het graag)
Groet,
1600605126817.png
 
Hetgeen Manu zegt is de oplossing. Indien dit niet in jouw mechanisme zat, is er in jouw blok ook een nisje gegoten? Of mogelijk dat je hem om het laatste stukje remkabel doet? Zoiets als onderstaand (Excuus voor de enorme afbeelding, als ik m weg moet halen van de mod hoor ik het graag)
Groet,
View attachment 57475

De kabel zat niet goed bevestigd op de juiste plek. Er zit een veertje rondom de kabel onder een rubbertje wat hem terugduwt.. Hij stond eerst te dicht op elkaar geduwd waardoor het niet terug kon springen. Nou is het gefixed!

Alsnog allemaal bedankt!


Teun
 
Back
Top