Trommelrem remt slecht problemen

Tycho0525

Member
Hallo Tycho hier.

Ik heb een Tgb 101s (70cc) met trommelrem.
Deze trommelrem remt heel slecht.
Ik kan mijn hele rem hendel intrekken tot mijn schuur terwijl ik hem al strak heb afgesteld.
Hij remt dan ook slecht als ik hem helemaal intrek.
Ik heb er al nieuwe rem segmenten op gezet.
En alles ontvet en opgeschuurd.
De rem kabel loopt ook soepel.
Remhevel heb ik al geprobeerd te verzetten maar helpt niets.
Ik heb al op dit forum rond gezocht maar uiteindelijk geen oplossing wat ik nog niet geprobeerd heb gevonden voor mijn probleem.
Mijn vriend heeft ook een scooter met trommelrem maar die remt echt geweldig.
Dus ik weet dat een trommelrem ook goed kan werken, alleen doet die van mij dat niet.
Ik heb trouwens wel een "stunt" rem hendel.
Wie heet de gouden tip voor mij?

Groet,
Tycho Eghuizen
20210409_220943.jpg
Post automatically merged:

Screenshot_20210416-222727_AliExpress.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je een koppelingshendel hebt. Of zit je buitenkabel niet goed door het nokje waar die in hoor te zitten bij het achterwiel. Maak daar eens een fototje van als.je wil
 
Denk dat je een koppelingshendel hebt. Of zit je buitenkabel niet goed door het nokje waar die in hoor te zitten bij het achterwiel. Maak daar eens een fototje van als.je wil
Het klopt dat ik een koppelingshendel heb, is dit erg dan? Heb de remkabel aangepast zodat hij op deze hendel past. De remkabel loopt wel gewoon soepel. Zou zo even een fototje maken van het nokje.
 
Lijkt me opzich niet maar zou natuurlijk zomaar kunnen. Zie het fototje wel verschijne dan kijken we ff verder. Remde de rem voorheen wel goed? Of na.monteren van een remhebdrl ofzo ineens niet meer?
 
Ik kan mijn hele rem hendel intrekken tot mijn schuur terwijl ik hem al strak heb afgesteld.
Kijk hier eerst maar eens naar, dit mag in ieder geval niet.
Die remhevel moet je maar, voor plusminus, de helft ingetrokken krijgen.

Dit is toch een teken dat:
  • Of je remkabel te lang is.
  • Of je hevel bij je achterwiel verdraait zit (te ver naar voren)
  • Of de remsegmenten te klein zijn voor je naaf.
  • Of het asje dat de remsegmenten uit elkaar drukt versleten is of niet hoort op deze scooter of de remsegmenten.
 
Ik zal binnenkort even een foto maken van het nokje, maar hoe weet je dat een remkabel te lang is? En waarom zou die slecht remmen als de kabel te lang is?
 
Ik zal binnenkort even een foto maken van het nokje, maar hoe weet je dat een remkabel te lang is? En waarom zou die slecht remmen als de kabel te lang is?
Omdat dan je kabel veel te ver moet worden ingetrokken voor de remschoentjes bij de velg zijn om je te laten stoppen. Kijk ff hoe het zit bij jou scooter. Vervolgens draai je de stelmoer op het einde van je remkabel wat losser. Zit er nog 1 voor aan de andere kant van je remsleutel dan draai je die een stukje aan. Nu druk je met je vinger de remsleutel aan waar je dan als jet goed is voelt wanneer deze tegen de velg komt. Dan draai je je moertje erop tot die net niet begint te remmen en dus nog vrij draait. Als je nu je rem indrukt moet het een stuk beter remmen.
 
Omdat dan je kabel veel te ver moet worden ingetrokken voor de remschoentjes bij de velg zijn om je te laten stoppen. Kijk ff hoe het zit bij jou scooter. Vervolgens draai je de stelmoer op het einde van je remkabel wat losser. Zit er nog 1 voor aan de andere kant van je remsleutel dan draai je die een stukje aan. Nu druk je met je vinger de remsleutel aan waar je dan als jet goed is voelt wanneer deze tegen de velg komt. Dan draai je je moertje erop tot die net niet begint te remmen en dus nog vrij draait. Als je nu je rem indrukt moet het een stuk beter remmen.
Ik snap niet precies wat je bedoelt met zit ernog 1 voor aan de andere kant van je remsleutel. Maar heb ondertussen ff de orginele remhendel er opgezet en nu remt die iets beter. Maar een vriend van mij zij dat waarschijnlijk de remkabel uitgerekt is waardoor de rem als een spons aan voelt. Ff een nieuwe remkabel bestellen en kijken of die dan wel goed is.
 
Kijk hier eerst maar eens naar, dit mag in ieder geval niet.
Die remhevel moet je maar, voor plusminus, de helft ingetrokken krijgen.

Dit is toch een teken dat:
  • Of je remkabel te lang is.
  • Of je hevel bij je achterwiel verdraait zit (te ver naar voren)
  • Of de remsegmenten te klein zijn voor je naaf.
  • Of het asje dat de remsegmenten uit elkaar drukt versleten is of niet hoort op deze scooter of de remsegmenten.
Of de trommel naaf is zelf al helemaal uitgesleten.
 
Ik snap niet precies wat je bedoelt met zit ernog 1 voor aan de andere kant van je remsleutel. Maar heb ondertussen ff de orginele remhendel er opgezet en nu remt die iets beter. Maar een vriend van mij zij dat waarschijnlijk de remkabel uitgerekt is waardoor de rem als een spons aan voelt. Ff een nieuwe remkabel bestellen en kijken of die dan wel goed is.
Ik heb even een fototje geschoten van hoe het op mijn scooter zit. Degene voor het tonnetje is 1 en dan is nummer 2 de laatste. Hoop dat je er zo wat mee kan
 

Attachments

  • Snapchat-2067016783.jpg
    Snapchat-2067016783.jpg
    88.5 KB · Views: 23
Back
Top