Piaggio zip 172cc trommelrem naar schijfrem?

SP50

Member
Hallo, ik had een vraagje. Ik heb een Piaggio Zip 2000 172cc motorscooter project. Het het 125cc blok afkomstig is van een Piaggio Hexagon heeft een trommelrem alleen ik zou liever een schijfrem willen. Kan je de trommelrem ombouwen naar een schijfrem? Zo ja, hoe? Volgensmij heb je andere carters nodig maar mischien heeft iemand het al een keer gedaan. Het is de eerste keer dat ik een motorzip bouw. Dus ik vraag het liever voor dat ik het ga proberen.

Zoals ik hier boven al zij het gaat om een
125cc watergekoeld Piaggio Hexagon blok
 
Advertisement - register to remove this

Over het kopen van een ander blok geef ik je gelijk. Doorbrekende 125cc piaggio blokken moet je vast in dromenland hebben gezien of je hebt zelf de grootste rotzooi gereden.

@ts, een vrij nieuwe goed werkende trommelrem remt bijna net zo goed als een schijfrem.
 
ik vindt trommelremmen helemaal niet zo verkeerd. Je moet meestal wel iets voorzichtiger remmen omdat ze wel eens willen blokkeren. Voor de rest werken ze prima
 
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een trommelrem blokkeert door te hard remmen. Bij mij brak altijd de kabel eerder.
Vooral bij mijn liberty s en agm caferacer heb ik dit. Kan bij de liberty de achterrem blokkeren met 1 vinger zonder al te veel moeite. En de voetrem van de agm blokkeert vrijwel direct. Als ik ze was spuit ik er ook altijd wat wax op/in dan remmen ze minder agressief voor een weekje
 
Ik was van plan onder een 50 cc frame bouwen maar het is teveel gedoe en niet eens waard.PM Tuning weet genoeg over en daarom heeft zoals polini ook een torsen arm bedacht.Op u tube vind je ook paar projecten met doorgebroken blokken in italie of uk.
Je vind zeker doorgebroken blokken maar om dan te roepen dat ieder 20 jaar oud blok gaat overbreken valt naar mijn idee onder het feit alles over 1 kam scheren. Elk motorblok dat er ooit is gebouwd kan doorbreken, dat betekend niet dat ze het allemaal doen.
 
Back
Top