This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

trillen van scoot :(

lineo46

Booster NG
hallo,
ik heb een nieuwe krukas + lagers in mijn scoot gedaan (zonder slaan). Nu zit er ook een nieuwe cilinder op (300 km ingereden).

De scoot is 1 maal uitgevallen toen ik op 200km ingereden even de 100 heb gereden (op teller). Maar scoot start direct weer.

dit heb ik al vanaf de scoot in terug in elkaar zit:
-bij stationair draaien heel hard trillen.
-hoe harder ik ga, trilt het minder, maar als ik gas los dan trilt het meer.
-hoe warmer de scoot word, hoe harder het trilt.
-boven de 70 (op teller), maakt me scoot een schuurgeluid, na 85 gaat dat terug weg.

er zit ook een nieuw koppelingshuis in, heb origineel en hebo koppeling geprobeerd (deed hetzelfde). Op de achteras zit wel een 1 tot 2 mm speling (maar vroeger trilde hij niet zo).

Waar kan dit nu aan liggen ?? toch niet de krukas-lagers ??

Dit probleem had ik ook, toen ik met wat ringetjes achter de vario aan het testen was en de v-snaar niet meer recht liep tussen de voor- en achterpoelies. Ik hoop voor je dat het dit is, want dat is een stuk makkelijker te verhelpen dan een krukas probleem.

vandaag was het geluid terug en nu hoorde ik dat het overtoeren was, maar dit kwam heel plots, hoe kan dit ?

5gr rollen (ik heb er zwaarder ingedaan om hem in te rijden, maar ik ga er weer wat lichter indoen, ik denk 4.3 of 4.7), polini evo blauw drukv, origi vario, yasuni r, 70cc polini.

bij mijn corsa had ik 3.5gr rollen, dus dat is het niet

Last edited:
het trillen is van mijn vertanding , heb juist aan mijn achterwiel gedraaid met carterkap er niet op, en dat kraakte daar hard, en er zit ook wat speling op. is het moeilijk om die lagers te vervangen ?? (iemand pics?? krukas+lagers heb ik zelf gedaan, ging wel, maar bij die vertanding heb ik nog nooit gekeken).

maar van dat uitvallen toen ik eens hard reed denk ik dat ik te vroeg te hard heb gereden, of zou dat toch iets met me lager-krukas zijn ?

Last edited: