trillen van scooter

sander p

Due Plus Powah :)
als ik op mijn top rijdt ( 95 teller ) dan voel ik het aardig trillen bij mijn voeten. vooral als ik mijn tenen op de voetplaten druk voel ik het erg.

waar kan dit aan liggen, zijn mijn lagers versleten?
 
Advertisement - register to remove this

kweet denk ik wel wat sander bedoelt, als je op top rijdt voel je zeg maar van die trillingen die steeds sneller gaan, zo van: wwwff.........wwwwff......wwwff.....wwffff...wwfff..wwfwwfwwfww.
beetje vaag uitgelegd maar dit heb ik ook, en ik weet ook niet wat het is. help
 
Dus het is niet normaal dat mijn scoot gaat trillen als ik 160 kmph rij..oooohh. :D

Nee maar iig. Ik heb dit ook op mijn appie.. lijkt alsof ehm.. de pads waar ik mijn voeten op zet een soort trilfuntie hebben. tjah.. boeiend. Maakt me niet zoveel uit.
 
Ik had dat getril ook toen mijn scooter nog 80 liep ik denk dat het gewoon door het hoge toerental komt. Maar het is wel een vaag gevoel onder je voeten 8)
 
Last edited:
En weet iemand waar het aan kan liggen als je scooter trilt als ie op zijn middenbok staat en gas geeft. Dealer vertelde mij dat de trillingen het frame niet zouden kunnen verlaten waardoor de scooter zelf trilde dit leek mij beetje vaag omdat ik het ervoor niet had. Je hoort het trouwens vooral bij dat handschoenkastje bij aerox.
 
mmmm ik heb harder dan 100 (teller gereden) en geen last van getril gehad (wel een keer uitlaat pakking vergeten en getril!!!).........totdat mijn kopplings huis krom was :( dan trlt ie ook!!! (en blijf er niet te lang mee rijden dan is je koppling ook kapot :(
 
Het zijn zeker je lagers die je voelt, het is niet "gewoon" dat je scooter zo gaat trillen , als je ong. 100 km p/u rijdt.
Ik kan niet zeggen welke lagers het zijn, ik denk dat het zowel je vertandingslagers als krukas lagers kunnen zijn.
Een vriend van mij heeft het @ vertanding ik @ krukas en je "voelt" hetzelfde.
 
Nou.....Ik weet niet maar ik heb een keer zonder paking gereden en hij trilde bij de 80 al!!! en toen met een pakking nix aan de hand !!!!! eenmaal koppling etc verot weleen hoop getril dus of het normaal is ........ :)
 
ja maar als je krukas lagers versleten zijn beweegt je hele blok een beetje. dus dan trilt het ja. kun je ook checken door te kijken of je koppeling verticaal speling heeft. als dat zo is. nieuwe krukas lagers ;x
 
Mm ik heb het ook....voelt zeg maar je cillinder stampen als je met je voeten op je treeplank zit......en dat terwijl ik net splik splinter nieuwe lagers heb dusse..ja dat verhaal gaat ook niet op.
 
Originally posted by art`
ja maar als je krukas lagers versleten zijn beweegt je hele blok een beetje. dus dan trilt het ja. kun je ook checken door te kijken of je koppeling verticaal speling heeft. als dat zo is. nieuwe krukas lagers ;x

hoe kun je nou je krukas lagers checken d.m.v. je koppeling?
of je bedoel je vertanding checken d.m.v. je koppeling
of krukas checken d.m.v. je vario.

Of ben je scootin' lezer en heb je 2 "koppelingen" :p :rolleyes:
 
Back
Top