.TRICKS. .aerox.max.malboro.2.

...ik ben Rick van Willigen en heb 4 jaar geleden een Yamaha Aerox Max Biaggi gekocht. Deze scooter heb ik gekocht omdat me buurjongen ook een Aerox had. Die vond ik zo mooi, dat ik dacht die moet ik ook hebben :w .

Ik heb deze scooter heel vaak gebruikt voor school maar ik kwam erachter dat meer mensen deze scooter mooi vonden. :| Daardoor kwam ik niet zo vaak meer naar school met mijn scooter.


Na een jaar kocht ik me eerste raceuitlaat een Hebo Gara die bleek toen ineens niet te passen. Het bleek een fabrieksfout te zijn, ze hadden alle flenzen verkeerd omgelast. :eek: Toen heb ik hem omgeruild voor een Gianelli shot. Daar heb ik 6 maanden meegereden, waarna me beste vriend achterop knalde met zijn voorwiel tussen mijn achterwiel en uitlaat. Me uitlaat helemaal kapot. Na 3 maanden heb ik van de verzekering me geld terug gekregen. Ik heb toen gelijk een andere uitlaat gekocht een polini for Race met een hebo vario. Dit reed heerlijk. :) Na ongeveer een jaar heb ik toen me eerste 70 cc aangeschaft een Malossi mhr replica met een Doppler krukas. Hier heb ik anderhalf jaar, ongeveer 7000 km op de straat gereden. Na 7000 km kreeg ik een vastloper :'( dit was wel erg jammer want we hadden veel meegemaakt. ;) :L . Gelukkig was me krukas nog in prima staat, ik heb toen een MHR Team cilinder gekocht met een c20 gekocht. Dit ging als een YEAkKO.. Toch wilde ik nog veel meer... qua uiterlijk en innerlijk

oude setup

standaart DD
MHR TEAM Stage 2 pen 10
Yasuni C20
Hebo race vario
Doppler krukas pen 10
DELorto 21mm
e13 filter



Toen ben ik begonnen met mijn project

Kappen gaan polysteren

Cilinder Malossi MHR Cross
Uitlaat Yasuni C21 (DPR Versie 2005)
Krukas Malossi MHR R.H.Q pen 12, 85 mm
Carburateur Keihin 28 pwk D-slide getuned met kelk
Luchtfilter Malossi E13
Vario Malossi MHR overrange
Koppeling Malossi MHR overrange
Membraan Malossi Vl14, V-force #
Primaire Vertanding Malossi 13/44 #
Secundaire Vertanding stnd.
Carters Getuned, Bewerkt voor overrange
Vertandingsdeksel Top Nardo gelagerd #
Poulies Malossi MHR overrange
Koppelingshuis Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie Malossi MHR overrange
V-snaar Malossi MHR overrange
Spruitstuk Malossi 25 mm recht
Ontsteking Horse power Ignition HPI 2005
Lagers SKF c4, naaldlager MHR

# moet nog aageschaft worden

Gepolijst

Beide velgen
waterpompdeksel
deel race stuur
startmotor plaatje
binnekant carters
verstevigingsbuizen #

Gepolysterd
z kappen en vleugels
voorkap #


gespoten

frame
vleugels
z kappen
buddyseat
voetenplank
willy hubert
velgen #
radiateur
kvs resevoir #
rooster
verlastsubframe

optisch
racestuur met custom made stuur pen
gaten waterpompdeksel
Yss Veer
handvaten
TNT monoseat
Willy hubert underseat
buddyovertrek #
en nog meer ...


op 10 maart had ik mijn blok binnen en voor me verjaardag een DeLta klUts :D + zwarte MHR veertjes

Me 2de blok....



Een paar dagen erna had ik me clinder en krukas binnen.



Toen ben ik gelijk begonnen me krukas en cilinder erop te zetten, me broertje begon toen ook gelijk een project een pro race 2 project.

Rond 15 maart heb ik ook mijn keihin 28 mm D- slide met spruitstuk, underseat, Yss gasveer en me monoseat besteld ....Dit duurde 4 weken voordat ik het binnenhad.... die willy hubert kap was elke keer kapot binnen gekomen in de zaak :| ..... In die tijd ben ik me zijkappen gaan polysteren ...dit lukte aardig







Dit is nog een foto met me oude blok


Toen ik de spullen binnen had, ben opzoek gegaan naar een verlast subframe en overrange. Op het forum vond ik genoeg en binnen twee weken had ik het in me bezit. Ook dit er gelijk onder gezet.

5 juli even langs van de kruijs geweest even wat spullen gekocht

HPI 2005 + afstelgereedschap + killswitch

30 + 31 juli lelystad met me oude blok en c20

Na lelystad

C20 Verkocht .....DPR C21 besteld .... ik kreeg hem pas de avond voor SMP binnen ....was die bij de buurman afgeleverd had hem pas om 22:00 :rolleyes:



Ik kreeg hem dan ook niet afgesteld voor SMP dit was wel balen... ik heb hem wel optisch bijna afgekregen maar tog miste er nog een hoop naar mijn zin. :'(

De afstelling van me nieuwe blok was niet goed en me kappen waren niet super goed afgewerkt.... Maarjahh de tijd was op ....dus wat doe je je probeert er het beste van te maken... kappen spuiten, bestickeren

SMP was erg leuk maarjahh ...de afstelling was om te huilen..

De binnerotor stond niet goed... |L beetje stom maarjahh ...

Zo zag die eruit op SMP met het nieuwe blok en de kappen niet te mooi afgewerkt.



Na SMP heb ik met ABT Tuning de binneroter afgesteld en gebankt bij VT-tuning met een resultaat van 16,8 pk.

Hier de uitdraai:





Ook zijn vorige week de andere nodige dingen aangeschaft

Top performance carterkap, Racestuur...met snelgas

foto volgt....

Op dit moment ben ik bezig met een totale optische verandering ook motorisch zullen de nodige dingen veranderen.

Het Frame is op dit moment goud gespoten en er is een XSH wigje aangeschaft....

- reich pomp aangeschaft
- doorzichtige kvs slangen aangeschaft
- verstevigings buizen aangeschaft


De kappen worden ook anders gespoten en de voorkap wordt ook verbouwd tot iets speciaals.

Foto volgt....

UPDATE 4 januari

Zoals ik zei.... Begin ik met een bijna totale optische verandering...
Als eerst begin ik dan ook met me Frame ...







Frame is Goud gespoten maar je ziet de rode paint er nog een beetje doorheen vind ik wel mooi ;)



Ook gelijk ff me radiateur wit gespoten :rolleyes:

UPDATE 5 januari





Zo nieuwe foto's geplaatst

Plaatjes gelast en Gespoten, buizen op maat gemaakt. Nu alleen nog even een moertje erop en klaar..... :w Ze sluiten wel perfect op elkaar ... ook al lijkt het nie..

Hier volgt weer een goede UPDATE ... de doorzichtige kvs slangen, tweede radiateur, voorwiel gespoten, rechter remmerij gepolijst, carburateur van binnen + vlotterbak gepolijst en getuned, snelgas gepolijst.... voor de rest kijken maar...OHjahh Voorkapje :w :w :w :w :w :w :w













Dit wordt het model voorkap ....

Dit is nog een oude foto van me voorkap..maar d8 zet er hem tog maar op..want hij is al bijna af :w :w :w

Ik heb onderin bij het voorlicht ook nog wat weggehaald. Je ziet ook dat ie op sommige punten... op die foto niet klopt onder maar dat is al verranderd.... en hij klopt nu precies...een verdere update zal deze dagen plaats vinden... :D
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

He, mooie rox man, orgineel concept ook. net als een cross cilinder, is ook niet alledaags... Ding zal ook zeker wel hard gaan..:D

Succes ermee.... :W
 
Gehehe...

Evert@Zip said:
He, mooie rox man, orgineel concept ook. net als een cross cilinder, is ook niet alledaags... Ding zal ook zeker wel hard gaan..:D

Succes ermee.... :W


Eyzz jah ik probeer ook ERG orgineel te werken..... Gaat ook hard +ralf+

Zal cker wel lukken binnekort foto 's van me voorkap ... ben nu aan het ontwerpen en aan het uitknippen van papier.... Ziet er al te ERG uit ...}) GRTzz TRicks
 
Hier volgt een opdate remklauw schoongemaakt, alle boutjes gepolijst, remmerij gepolijst, voorvorkpoten gepolijst, blok eronder gedaan, subframe gespoten, boutjes gespoten, achterveer erop gezet..... heb nie stil gezeten

Ook heb ik gewerkt aan me voorkap, maar ik verklap nog niks .... heb geen zin in naapers ..... KAPPEN WORDEN SPECIAL PAINT.... :D Dit zal wel heel lang gaan duren maar ..... maakt nie uit 8P 8P 8P :cool:


















Soms lijken er doffe plekjes te zitten, maar die zitten er niet hoor



Ohjahh remschijfje gepolijst :cool:
 
Last edited:
Yo broer het ziet er steeds beter en beter uit he ben nu het filmpje aan het uploaden dus die zet ik er dalijk wel op en ook wel een paar foto's ;)

greetzzz..Mike

EDIT: de foto's & filmpje

de buddy:


Smokinnn....:W


en als afsluiting het filmpje van gister duurt lekker lang dus;) het duurt wel lang om te downloaden (6 en een halve minuut SORRY) maar het is het waard;) let niet op het commtentaar wat je hoort hoor:p

http://www.megaupload.com/?d=Y6XURXRX

laat merken wat je er van vind;)
 
Last edited:
:D Ben hem nu aan het downloaden. Gefeliciteerd met Project van de Week! :D

Verder zeer netjes

button_projectvdweek.jpg
 
Back
Top