Big B NRG said:Jullie zeggen allemaal dat opp. geen verschil uit maakt in grip. Wat ik dan niet snap is waarom ze in de F1 en bij dragraces allemaal op brede banden rijden, die zoveel mogelijk contact maken met het wegdek.
Stel je wilt een object verschuiven. Je probeert het eerst met je vinger en daarna met je hand. Dan gaat het toch met je hand veel makkelijker dan met je vinger, omdat je over meer opp. meer druk kan uitoefenen.
Of zit ik er nu compleet naast?
keesz said:indd rijden de dragsters met brede banden maar. de bandenspanning is zeer laag daardoor gaat bij hogere snelheden de band uitzetten en word ie hoger en smaller daardoor weer een hogere top
wat ook kan is een gewicht van 13 kg in de vorm van een ronde schijf in/aan je achtervelg monteren daardoor beter weg en hogere top door middelpunt vliegende krachten..
rs-ruud said:of het met de tractie te maken heeft weet ik niet, ik zag op een italiaanse sprintsite dat ze allemaal een ronde plaat d8 ik aan hun rotor hadden hangen? wat er evt voor moet zorgen dat het motortje niet te wild word?
mhr#27 said:Ik denk dat die schijf een oplossing kan zijn voor het wheelyprobleem.
Op mijn spa racer heb ik getest met die schijf.
Zonder schijf was hij niet aan de grond te houden, met schijf was er makkelijk mee te rijden.
Er zijn meerdere mensen die mijn mening delen.BART#21 said:Dat had denk ik meer met je wegligging te maken dan met koppel.
rob#10 said:maar wil je dat ook op die 150 meter
Liever van 0-120m acceleren naar je topspeed en de laatste 30m op dezelfde snelheid sukkelen is mijn ervaring. Daarentegen komt die van mij pas op snelheid na 100m dus winnen zal ik nietrob#10 said:maar wil je dat ook op die 150 metertuurlijk weet ik dat ie er ook uit kan lopen.
mhr#27 said:Er zijn meerdere mensen die mijn mening delen.
Al heeft de wegligging er natuurlijk ook mee te maken.
De plaat krijg je er toch bij, dus het is het proberen waard lijkt me.