Top performance cilinderkop

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb me top performance cilinder toch weer op me aerox gezet. Alleen heb ik altijd de standaard kop gebruikt werkt ook prima.
Maar nu zie ik dat er ook een kop van top performance is die los bij de cilinder gekocht kan worden. Heeft deze kop beter presentaties of is het gewoon dezelfde kop met andere naam.
Het gaat om deze kopScreenshot_20220715-011913_Chrome.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Heren, ik heb geen verstand van tuning maar je kunt toch aan je tenen aanvoelen dat de verbrandingsruimte van een 50cc kleiner is dan die van een 70cc.
Dus een 50cc kop op een 70cc zorgt voor een hogere compressie ratio en daarmee ook voor een hogere compressie dan één, bij de cilinder horende kop.

Hoge compressie is goed maar op een gegeven moment krijg je een omslagpunt en gaat die (te) hoge compressie je tegen werken.
Bovendien wat denk je dat een te hoge compressie doet met je zuiger/drijfstang/naaldlager/krukas/krukaslagers, om maar enkele dingen te noemen?
 
Volgens mij word er niet vermeld dat het om een 70 CC Cilinder gaat ...

Correct me if i`m wrong.

Ik snap ook wel dat het niet slim is een 50CC Cilinderkop op een 70 CC Cilinder te monteren.
 
Volgens mij word er niet vermeld dat het om een 70 CC Cilinder gaat ...

Correct me if i`m wrong.

Ik snap ook wel dat het niet slim is een 50CC Cilinderkop op een 70 CC Cilinder te monteren.
Het gaat om een 50 cc snel van top performance
Klopt inderdaad, je hebt gelijk, sorry.
Ik dacht dat @Aidan384838 met een 70cc reed.
Haha nee 70 cc vind ik niks.

Maar ik was gewoon aan het zoeken of er nog iets uit de cilinder te halen valt want nu rijd die met standaard kop.
En ik kwam ineens die tegen op zandri dus ik dacht ik vraag het maar even.
Kan ook niet meer bij houden waar Aidan meer bezig is ... :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Ik ook niet ik doe teveel tegelijk :tearsofjoy:
 
Heren, ik heb geen verstand van tuning maar je kunt toch aan je tenen aanvoelen dat de verbrandingsruimte van een 50cc kleiner is dan die van een 70cc.
Dus een 50cc kop op een 70cc zorgt voor een hogere compressie ratio en daarmee ook voor een hogere compressie dan één, bij de cilinder horende kop.

Hoge compressie is goed maar op een gegeven moment krijg je een omslagpunt en gaat die (te) hoge compressie je tegen werken.
Bovendien wat denk je dat een te hoge compressie doet met je zuiger/drijfstang/naaldlager/krukas/krukaslagers, om maar enkele dingen te noemen?

Vind het fijn om je technische gedachte hier te lezen.. Maar die kop zal vast wel berekend zijn op die cilinder waar hij hem voor wilt kopen.
Top performances gaat echt geen kop op de markt zetten die over de waardes van de compressie heen gaan.. Anders zouden ze wel eens schade claims kunnen verwachten..
Post automatically merged:

Dan zal ik het laten horen als die kop binnen is.


Maak vooral even een foto van de verbrandings kamer.
 
Vind het fijn om je technische gedachte hier te lezen.. Maar die kop zal vast wel berekend zijn op die cilinder waar hij hem voor wilt kopen.
Top performances gaat echt geen kop op de markt zetten die over de waardes van de compressie heen gaan.. Anders zouden ze wel eens schade claims kunnen verwachten..
Post automatically merged:




Maak vooral even een foto van de verbrandings kamer.
De foto zal ik maken. De kop komt pas volgende week woensdag binne lekker laat
 
Back
Top