Hoeveel bar compressie 50 cc top performance

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal. Ik zit al een tijdje te denken om me 50 cc top performance te vervangen voor dezelfde cilinder. Waarom? Omdat ik het een super goede cilinder vind voor weinig geld. Nu zit ik zo effe te denken weet iemand ongeveer hoeveel compressie en 50 cc snel watergekoeld moet hebben?
 
Advertisement - register to remove this

10,2 : 1 voor een motor met geforceerde koeling.
11,4 : 1 voor een vloeistof gekoelde motor.

Dit voor de standaard (49,3 cc) Minarelli motorblokken.

De TP 50 (zgn. snel) is exact hetzelfde, enige wat afwijkt is dat de uitlaatpoort iets ruimer is dan op de standaard cilinder.
Voor de rest is hij vrij identiek!


Ligt eraan op welke motorblok.

Bij peugeot vertikaal heb je i.p.v 5 poorten er 7.. Uitlaat poort hogere timing en een hoge druk kop erop.
Post automatically merged:

Is er geen Goede Scooterzaak in de Buurt ? goede Scooterzaak kan de Cilinder en Zuiger opmeten , is de Cilinder Gietijzer ? Honen en nieuwe zuiger en veren er in , ben je klaar voor 100,00 ( incl, Pakkingen ).

Het vak `ambacht` is van een hele tijd terug.. Tegenwoordig heten ze doosjes schuivers.
En als je het al wilt laten doen, zijn er maar een paar die dit nog echt kunnen.

En of 100 euro je het waard vind, als een nieuwe cilinder net een beetje meer kost.
Post automatically merged:

HOON

er zijn ook kleinere te koop.
altijd 1milimeter groter in diameter nemen dan de cilinder.
olie op hoon ding en paar keer in en uit... TADAA krasen weg voor een paar centen.

de midlock is er van 40 tot 80mm


De bedoeling is juist dat je de gladde wand weer krassen op aan brengt.

Honen zorgt er alleen voor dat de motor olie die moet smeren aan de wand blijft plakken.. En niet dat de olie samen met de benzine zo de motor uit vliegt en verder niks smeert.
Post automatically merged:

Note :
Aluminium Cilinders zijn voorzien van Nicasilwand , en niet (zelf) te honen en nieuwe wand aan te brengen .
Gietijzer Cilinders is een ander verhaal , en kunnen goed gepoetst of gehoond worden .
NB: er is niet aangegeven over welke Cilinder het gaat.

Nicasyl is wel te honen. Alleen heb je daar een diamand hoon voor nodig.. En niet zo bouwmarkt ding.
 
Last edited:
Ligt eraan op welke motorblok.

Bij peugeot vertikaal heb je i.p.v 5 poorten er 7.. Uitlaat poort hogere timing en een hoge druk kop erop.
Post automatically merged:

Ts heeft een Aerox, dus vandaar Minarelli...
En het gaat over een standaard 50cc (40mm) van TP, kan me niet voorstellen dat dit bij Peugeot (verticaal) anders is?

Standaard Aerox/Minarelli cilinder 49,3cc, Top Performance cilinder 49,5cc.
Is bij Peug idem, vermoed dat je aan een 70cc cilinder refereert!?
 
Last edited:
Back
Top