Hoeveel bar compressie 50 cc top performance

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal. Ik zit al een tijdje te denken om me 50 cc top performance te vervangen voor dezelfde cilinder. Waarom? Omdat ik het een super goede cilinder vind voor weinig geld. Nu zit ik zo effe te denken weet iemand ongeveer hoeveel compressie en 50 cc snel watergekoeld moet hebben?
 
Advertisement - register to remove this

10,2 : 1 voor een motor met geforceerde koeling.
11,4 : 1 voor een vloeistof gekoelde motor.

Dit voor de standaard (49,3 cc) Minarelli motorblokken.

De TP 50 (zgn. snel) is exact hetzelfde, enige wat afwijkt is dat de uitlaatpoort iets ruimer is dan op de standaard cilinder.
Voor de rest is hij vrij identiek!
 
Last edited:
Ja die hebben ze niet los en ik ga geen dmp zooi der onder doen.
Zou ik echt verschil gaan merken met nieuw cilinder? Of valt t wel mee
Is er geen Goede Scooterzaak in de Buurt ? goede Scooterzaak kan de Cilinder en Zuiger opmeten , is de Cilinder Gietijzer ? Honen en nieuwe zuiger en veren er in , ben je klaar voor 100,00 ( incl, Pakkingen ).
 
Is er geen Goede Scooterzaak in de Buurt ? goede Scooterzaak kan de Cilinder en Zuiger opmeten , is de Cilinder Gietijzer ? Honen en nieuwe zuiger en veren er in , ben je klaar voor 100,00 ( incl, Pakkingen ).
Mijn ervaring met scooter zaken hier is nogal slecht. Ze doen hier maar wat ze zelf willen en wat de klant wilt boeit ze niet.
 
HOON

er zijn ook kleinere te koop.
altijd 1milimeter groter in diameter nemen dan de cilinder.
olie op hoon ding en paar keer in en uit... TADAA krasen weg voor een paar centen.

de midlock is er van 40 tot 80mm
 
Note :
Aluminium Cilinders zijn voorzien van Nicasilwand , en niet (zelf) te honen en nieuwe wand aan te brengen .
Gietijzer Cilinders is een ander verhaal , en kunnen goed gepoetst of gehoond worden .
NB: er is niet aangegeven over welke Cilinder het gaat.
 
Is het Deze ??
zo ja ... zelfde Type ?
Is Gietijzer en is aardig slijtvast , de zuiger sluit harder dan de Cilinder , misschien nieuwe zuiger er in ( Meteor) ben je voor 50,00 klaar.
Persoonlijk zou ik er gelijk een 70CC Laag toerig opzetten , Malossi of Dr of zo ...
 
Last edited:
Back
Top