Tomos a35

quintenvf

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Tomos A35. Hij loopt ongeveer 25. Ik wil hem graag harder laten lopen zonder nieuwe onderdelen te kopen. Dus door dingen weg te halen of te slijten. Wat kan je allemaal weghalen,slijten om hem harder te laten lopen?

Mvg Quinten9||6
 
Advertisement - register to remove this

Je kan bijv uitlaatpoort vijlen, maar dan moet je met graden berekenen, en dat is dus moeilijker dan je denkt. Het zuipt daarna ook als een ketter.
Bij een tomos zit er eigenlijk niets anders op dan gewoon iets nieuws te kopen.
Bij een scooter heb je varioring etc.
Tomos heeft dat niet.
De bocht v/d uitlaat is te smal, maar kun je eigenlijk ook alleen maar op te lossen door dikkere bocht te kopen.
Je kunt ook sneller uitlaatje nemen.
Bijv proma gp voor de top, of proma/technigas circuit voor het optrekken, beide niet slecht voor je portomonnee, kost rond de 30 euro.
 
Last edited:
Ik heb net de ontsteking van "snor" naar "brom" gezet. Scheelt dit veel? Waar kan je die uitlaten kopen en welke raad je aan? Ook heb ik gelezen dat je de spruitstukgrendel eruit kan halen, is dat zo?
 
Ik heb net de ontsteking van "snor" naar "brom" gezet. Scheelt dit veel? Waar kan je die uitlaten kopen en welke raad je aan? Ook heb ik gelezen dat je de spruitstukgrendel eruit kan halen, is dat zo?

Over die ontsteking en spruitstukgrendel ga ik niks zeggen, want dat weet ik niet.
Deze uitlaten kun je hier: http://www.scooterenminibikeshop.nl/index1.html kopen.
De Proma GP staat overigens aangegeven met: Uitlaat Grand Prix, en de Techno circuit als Techno krul.
De Techno krul is ook goedkoper, maar dat is voor een Puch. (Offtopic)
Maar deze uitlaatjes doen het best goed, en is ook geen boosdoener voor de porto.
 
maar welke raad jij aan, en passen ze allemaal op de tomos?

Ik heb zelf nog nooit gereden, dus ook geen uitlaat kunnen testen.
Maar aangezien ik veel topics, berichten etc etc heb gelezen over uitlaatjes van tomosjes en puchjes kan ik je wel wat vertellen.
Aanraden kan ik niet, want dat ligt aan jouzelf.
Wil je een hoge top? Of wil je trekkracht?
Een krul uitlaat, met een bocht in het expansie gedeelte (het gedeelte waar de uitlaat het dikst is), zijn meestal lange uitlaten, en die zorgen voor trekkracht.
Rechte pijpen die kort zijn, zoals de GP zorgen voor een hoge top.
De Techno circuit is een goed uitlaatje, maar de pijpjes van Proma zijn meestal van iets betere kwaliteit. Maar daar betaal je dan ook voor.
Als er bij een uitlaat aangegeven staat dat ze voor een Tomos A35 zijn, passen ze meestal wel ja.
 
Het is op dit forum niet toegestaan te snortunex|

ff regels lezen

Ja ik kon er niks van zeggen omdat ik niet precies weet waar het dan wel moet.
Zal de regels eens even lezen.
(Offtopic. Was in dit geval 'nodig')

EDIT: Snortuning is hier helemaal gewoon verboden?
Sorry nooit geweten. Maar van fouten leer je weer :).
 
Last edited:
Back
Top