This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Toeren Stage 6

Midia_123

Well-Known Member
Hoeveel toeren moet mijn stage 6 pro draaien?

Hij draait nu max 7300 toeren, is dat niet te weinig?
Setup:
Mbk Nitro 50
Stage 6 Pro 50cc
Yasuni R
21mm carb
 
ik vind het anders best veel voor zo'n setup , een R is niet erg hoogtoerig.

als je zelf niet kunt voelen wat nou echt het goeie toerental is zou ik een keer een testbankrun maken , zo weet je veel meer.
 
ik vind het anders best veel voor zo'n setup , een R is niet erg hoogtoerig.

als je zelf niet kunt voelen wat nou echt het goeie toerental is zou ik een keer een testbankrun maken , zo weet je veel meer.


Ik heb zelf 2 keer een stage6 50Lc gehad en hij liep met een shot en 19mm ook zo rond 11000rpm, cilinder is erg hoogtoerig..
Met een kundo krd f1 draaide hij zelfs 12500rpm..
Maar gelijk heb je wat betreft afstelling op gevoel! wou alleen zeggen dat de stage6 pas bij een behoorlijk hoog toerental zijn vermogen afgeeft! En vrij weinig power heeft bij lage toerentallen..
 
Last edited:
een shot draait meer toeren , bovendien is het niet perse zo dat meer toeren goed is!

ik weet niet of je er mee op de bank bent geweest?

de stage6 50 heeft niet meteen een hoge timing , std uit de doos zou het mee moeten vallen met een R.

maar om zekerheid te hebben , vooral ook omdat TS zelf niet helemaal kan bepalen wat het juiste toerental nou echt is zou ik een keer gaan banken om dit zo even uit te zoeken.
 
Helemaal mee eens ! 11,2 Pk toen mee gehaald met pijn en moeite het is op zich een leuke cilinder komt alleen niet helemaal mee met de echt snelle 50cc's (polini evo, Bidalot, Hebo ) maar kost daar in tegen ook een heel stuk minder.. Vindt hem ook te hoogtoerig voor het vermogen wat hij levert
 
redelijk goedkoop , maar alleen al de kop en zuiger is al niet echt wat voor hoge vermogens!

maar laten we wel in het achterhoofd houden dat dit dan ook niet een kit is om mee te racen maar echt voor straatgebruik!

Ik heb een keer een Stage6 50 luchtgekoeld klaargemaakt voor race , maar daar zit redelijk veel werk in , een MHR zo uit de doos hoefde ik niet veel aan te doen , alleen een ander zuigertje en de poorten netjes maken , en iets hoger ,meer niet. (zuiger was omdat ik met een langere drijfstang reed) Ook is de kwaliteit van het materiaal van de cilinder veel beter!

Maar op een straatscooter is dit alles niet nodig en zal het iets meer vermogen geven zo uit de doos.

11,2 is best netjes , standaard S6 cilinder enz.?