Booster 70cc stage 6 komt niet in toeren !?

DelaetBrent

Well-Known Member
Hallo ,

Ik heb onlang een booster spirit van 2006 gekocht met een 50 cc , hij starte perfect maar als hij warm werd na 10 minute had hij een dipje bij het optrekken . we vonden het probleem niet dus heb ik alles van mijn maat zijn booster op de mijne gezet . Die booster werkte perfect . Er steekt een 70cc stage 6 , 24 mm carbu , malossi vario en koppeling yasuni 70cc uitlaat spruitstuk van stage 6 . Als ik hem net heb gestard trekt hij heel goed op de eerste 50 m . als hij warm word helemaal niet meer . en start hij ook heeel slecht en hij komt gewoon niet in toeren . Nu zou die booster ong 110 moeten gaan maar hij gaat maar 70 :( . Kan het aan de ontsteking liegen , want alles is veranderd . En ja carbu is goed afgesteld boegie is koffiebruin .
 
Advertisement - register to remove this

Ten eerste, gelieve je taalgebruik ietwat te verbeteren, je tekstje is niet te makkelijk leesbaar.

Een 24mm carb is wat overkill, beter plaats je een 17,5, 19 of 21mm

Voor derest moet je zorgen dat heel het boeltje goed afgesteld is gewoon. Gewichten, trekveren en drukveer. Afstellen moet je doen als hij warm is.
70/u met deze setup is wel erg traag, ben je zeker dat alles qua overbrenging wel goed zit?
Wat is de staat van al je onderdelen?

Mvg,
 
Alles is goed afgesteld zeker weten , de booster van mijn maat ging 140 op de kilometer teller van de auto . we hebben gewoon alle stukken op de mijne gezet omdat we dachten dat hij dan trug perfect werkte maar dat is niet zo , hij zit nog altyd in dat dipje ?
 
onderdelen overzetten en dan verwachten dat ie net zo loopt is ook niet slim , een ander blok kan geheel anders uitpakken.

beter zet je dan het hele blok over ...

ontsteking werkt of werkt niet , als een ontsteking niet goed is zal ie of helemaal niks doen of stotteren/overslaan , en het kan maar op 1 manier in elkaar.

krukaslagers gaan over het algemeen dusdanig kapot dat de motor niet meer of heel slecht gaan lopen.

het zit gewoon in het blok (bijv. carters en/of keerringen lek) of de afstelling is gewoon niet goed..

en allebeide dezelfde vertanding erin?
 
onderdelen overzetten en dan verwachten dat ie net zo loopt is ook niet slim , een ander blok kan geheel anders uitpakken.

beter zet je dan het hele blok over ...

ontsteking werkt of werkt niet , als een ontsteking niet goed is zal ie of helemaal niks doen of stotteren/overslaan , en het kan maar op 1 manier in elkaar.

krukaslagers gaan over het algemeen dusdanig kapot dat de motor niet meer of heel slecht gaan lopen.

het zit gewoon in het blok (bijv. carters en/of keerringen lek) of de afstelling is gewoon niet goed..

en allebeide dezelfde vertanding erin?


ontsteking kan het dan nog wel doen.

zelf heb ik een jaar met mn scooter gezeten omdat hij wel vonkte maar niet starte, nadat ik eindelijk me ontsteking had vervangen (had me complete blok al vervangen) deed hij het. bleef altijd vonken maar niet sterk genoeg.
 
Back
Top