This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

TJT cilinder

Samoht

Well-Known Member
Ik zit er over te denken om een tjt 70 cc cilinder voor piaggio aan te schaffen.
Nou kan ik over de cilinder naast de prijs niks ontdekken, dus misschien dat hier iemand meer info heeft.

Alle info is welkom, zoals:
- hoe is de cilinder standaard afgewerkt.
- komt hij overeen met een andere cilinder( zelfde gietmal, ander merkteken)
- is de cilinder eventueel nog goed te tunnen
- wat voor uitlaatpoort heeft de cilinder, en hoe zijn de andere poorten

zoals ik al zei, alle info is welkom
 
Last edited:
heb 1 keer een pm van vinnie007 terug gehad, hij zei dat het een vlinderpoorter was. Hij zou me fotos mailen maar nooit gehad heelaas.
 
heb zelf even contact gehad met de importeur.
Die kon helaas ook niet veel meer vertellen, en de communicatie met de mensen van tjt verliep ook wat moeizaam volgens hem.
Hij zou proberen nog het een en ander aan info in te winnen.

Tevens wist hij te vertellen dat de prijs hoger ligt dan die aangegeven op de tjt site( circa 340 euro staat daar, dus wat het dan wordt?).
Al met al begint de tjt cilinder wat minder interessant te worden, ook al lijkt het me nog steeds interessanter en cooler dan een speed, evo of manston.

Zodra ik weer wat hoor van de importeur laat ik het hier wel horen.
 
vandaag weer ff contact gehad prijs zou waarschijnlijk rond de 450 worden, beetje erg duur.
verder hadden ze nog geen info te melden, maar zou nog wel ff proberen.
 
dat vond ik dus ook al.
ook een beetje vreemd dat de cilinder wel meer gaat kosten dan op de tjt site staat, maar dat de uitlaat wel evenveel kost als daar staat.
 
Is dit niet hetzelfde geval als de KRD cilinder, dat hij al in de fabriek getuned is (Vandaar de prijs...)?
 
waarom tunen nadat hij gegoten is? dan kan je toch net zogoed een andere mal maken?? beetje vaag
 
heb wel een beetje het idee dat het net zoiets is als krd.
Op de site van TJT staat namelijk ook een 50 cc mina lc cilinder van bidalot voor 600 euro
 
Maat van mij heeft deze cilinder op mina hor.
Hij heeft een ronde cilinder,de uitlaatpoort is groter dan
de flens van de c20.

Heb een foto,maar kan em niet uppen.
 
Originally posted by Pinasco Nitro
Maat van mij heeft deze cilinder op mina hor.
Hij heeft een ronde cilinder,de uitlaatpoort is groter dan
de flens van de c20.

ja aan welke kant bedoel je dan? binnnen of buitenkant?
 
hoe presteerd de cilinder bij hem?
vergelijkbaar met evo/speed, of duidelijk minder?
Kan je verder nog info regelen over toerental, afwerking en zulk soort dingen?
 
idd dat is hij
Kheb een pix van buitenkant van de cilinder,je ziet er niet veel op,maar ik kan hem niet uppen!
Ik zal info opvragen.
De gast die alles had gestoken en afgesteld zei dat er
nog maar 2 in België deze cilinder hadden,en in Nederland niemand!!