This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

TJ Honda X8rs

Tof dat je het Honda blokje eronder houd en toch zo'n nette score neerzet! Uitlaat vind ik persoonlijk minder, maja je moet wat he 8)
 
dit beloofd motorisch echt wat moois te worden, (is het eigenlijk al).

ik hoop tot de 20pk's gaan lukken maar heb hier eigenlijk best wel vertrouwe in!

suc6 met dit project
 
Nette score, maar ik had niet anders verwacht van TJ 8)

Ik had alleen die pijp iets anders gehangen.
Verder erg tovv, blijf dit zeker volgen!
 
Nette score, maar ik had niet anders verwacht van TJ 8)

Ik had alleen die pijp iets anders gehangen.
Verder erg tovv, blijf dit zeker volgen!

Met het vermogen zal het wel goed komen, in de oude cilinder zat nog genoeg potentie maar ik had al een 7t besteld

En tsja met die pijp kan je bijna niet anders hangen. Das wel jammer maar niets aan te doen
 
Waarom zou je hem niet anders kunnen hangen (Ik bedoel dan wat hoger, met de pot schuin naar beneden)

Kom wel even een praatje/sprintje met je maken @ SBO
 
Dan krijgt de bocht een minder ideale vorm of de flens.
Voor vermogen moet je gewoon compromissen stellen
 
Heeeeeeeel goed bezig , Mathieu . Ding gaat echt wel lekker knallen komend jaar , vol over de 20 ermee .
 
eeey zeer nette honda , ik heb nog een X8R frame liggen voor je is het wat ? en blok trouwens ook , heb je vaak zien sprinten en hij loopt echt netjes , en dat voor een honda , respect , suc6 met je honda we meeten en elkaar @ SBO ,

gr Michael.
 
eey man mooi project!

kan je me even zeggen waar je die rubber hebt gehaald van dat spruitje van jouw

grtzzzz
 
@ Piazoo Voorlopig heb ik nog niets aan een ander frame of blok maar ik zal het onthouden. We meeten elkaar wel tijdens de SBO.

@Hlt / cruzz je hebt PM

Iedereen bedankt voor de positieve reacties
 
Update 06-04-07
We zijn weer wat verder met het opbouw van het blok.

De 85 mm drijfstang is in de as geperst en uitgeklokt:

[ir]http://www.tj-tuning.nl/forum/mathieu/krukas.jpg[/ir]

Doordat ik niet had gezien dat een Peugeot as 1,8mm dikkere wangen heeft dan een Honda as paste dit niet zomaar in het carter. We hebben zitten denken hoe we dit moesten oplossen. De beste optie was om het carter aan alle twee de kanten 0,9 mm dieper te maken.

Gister hebben Twan en ik het carter opgehaald en het in elkaar gezet.

Het eerste Honda carter met een Peugeot as erin

[ir]http://www.tj-tuning.nl/forum/mathieu/carter.jpg[/ir]

Nu alleen nog de 7t pas maken op het carter en alles weer opbouwen, dus er is nog genoeg te doen voor de 22e