Timing speed 2004

Ik vraag het me af idd. Daarom opende ik ook dit topic. Om te vragen of er meer mensen zijn die zulke bizarre afwijkingen hebben. Anders misschien toch maar eens anglo dutch een mailtje gaan sturen.
 
Blom said:
Ik vraag het me af idd. Daarom opende ik ook dit topic. Om te vragen of er meer mensen zijn die zulke bizarre afwijkingen hebben. Anders misschien toch maar eens anglo dutch een mailtje gaan sturen.


Als je veel geld in een cilinder stopt verwacht je natuurlijk wel een kwaliteit product...

Ik weet niet of die 3 a 4 graden verschil zo erg is ?
 
Nou dat ligt eraan, 3 a 4 graden is geen kattepis. Als je bekijkt hoe de schacht loopt zou je zeggen dat het later gewoon omhoog is gefreesd ofzow.

Omdat bij een speed als je naar de poort kijkt vanuit de schacht zie je het recht lopen. In 1 lijn. Als je dan naar de bovenkant van 2004 kijkt. Loop het vanuit de schacht ineens omhoog. Naar de poort in de wand. Als je rechtdoor kijkt door schacht en je kijkt waar je dan zou meten. Zou je wel op een redelijke timing zitten.

Maar ik ben best benieuwd hoe andere speed 2004's eruit zien.
 
Het kan redelijk wat uitmaken...al zal er in praktijk dus maximaal 2 graden verschil in zitten..(omdat de poort naar boven of onder kan zijn uitgevallen).

Toch is het wel een mailtje waard...
 
raymen said:
poortmaaaapspeeed23mx.jpg


Heb jezelf een poortmappie .. van je cilinder ?

ter vergelijking

wow , dan doe ik denk iets gruwelijks fout :?

mijn uitlaat poort is 48mm breed ( bovenste gedeelte )
17.6mm van bovenkant uitlaat poort tot deck.
 
Sander said:
K denk dat dit is gemeten incl diamter..

dus 48 plat.. 42.5 "doorsnede"
ik heb plat gemeten ja :)

heb van bovenkant uitlaat poort naar deck net opnieuw gemeten in me cil. ... is 17.5a6
edit : ik kan er hoogstens 18.5 van maken maar 19 haalt ie never bij mij...
Vreemd
 
Dan heb je dus ongeveer dezelfde timing als mij. En als je ook kijkt naar de poortmap. Zegt hij dat de slag 40mm is :? Is 39,2 dacht ik zo.

Mijn uitlaatpoort zat rond de 18,8 mm zoiets.

En ik heb ook de naar binnenvallen squishband in de kop meegerekent.

Misschien idd wel een goed idee om nou eens naar malossi een mailtje te sturen.

Misschien ook een punt nog. De zuigers die erbij geleverd zijn dezelfde als het oude model. Waardoor dus het slotje door de boost-poort gaat.
En het inham in het zuigerhemd komt totaal niet overeen met het cilinder hemd. Terwijl dit bij het oude model speed wel het geval is.

Tot nu toe komt de cilinder een beetje over als een beun cilinder. :P
 
poortmaaaapspeeed23mx.jpg


Kijk vanaf het deck tot aan de onderkant van de poort is 40mm.

En het lijkt me dat de poort niet lager ligt dan de onderste zuigerpositie.

En al haal je van die bij die 40mm je squish af. Heb je alsnog meer als de slag.

Of het is gewoon brak gegoten.
 
Blom said:
Misschien ook een punt nog. De zuigers die erbij geleverd zijn dezelfde als het oude model. Waardoor dus het slotje door de boost-poort gaat.
De boostpoort is zo klein dat dat echt geen problemen gaat geven.
 
De poort ligt dus wel lager dan de zuiger, dat is wel bij meer cilinders het geval. Ik heb trouwens wel eens 129/197 gemeten in zo'n cilinder.
 
Blom said:
Dan heb je dus ongeveer dezelfde timing als mij. En als je ook kijkt naar de poortmap. Zegt hij dat de slag 40mm is :? Is 39,2 dacht ik zo.

Mijn uitlaatpoort zat rond de 18,8 mm zoiets.

En ik heb ook de naar binnenvallen squishband in de kop meegerekent.

Misschien idd wel een goed idee om nou eens naar malossi een mailtje te sturen.

Misschien ook een punt nog. De zuigers die erbij geleverd zijn dezelfde als het oude model. Waardoor dus het slotje door de boost-poort gaat.
En het inham in het zuigerhemd komt totaal niet overeen met het cilinder hemd. Terwijl dit bij het oude model speed wel het geval is.

Tot nu toe komt de cilinder een beetje over als een beun cilinder. :P

Dus van deck naar bovenkant uitlaat poort 18.8??

lijkt me erug vreemd en ook niet in orde....

de 19.7 van het poortmapje wat er hier op staat lijkt me iets geloofwaardiger, maar 18.8.......
 
paulyamaha said:
Dus van deck naar bovenkant uitlaat poort 18.8??

lijkt me erug vreemd en ook niet in orde....

de 19.7 van het poortmapje wat er hier op staat lijkt me iets geloofwaardiger, maar 18.8.......

Ik ga binnekort wel even langs koopmans. Dan laat ik het wel even meten.
Ik heb niet echt de juiste spullen ervoor denk :P
Ik heb het meerdere malen gemeten maar met mijn meet-spul red ik de 19 never.

Maar misschien met de juiste spullen wel :P

Ik zal wel even posten wat er dan gemeten word :)
 
ik heb verscheidene 2004 cilinders gehad om klaar te maken, en elke keer zat er onderlinge verschil in kwa timingen, dit geldt zowel voor de uitlaatpoort timing als voor de spoelpoorttimingen..

die 197graden die jij hebt gemeten, is ook de hoogste timing die ik heb gemeten van een serie cilinders..

mijn metingen varieren tussen de 194 en 197 graden uitlaatpoort
spoelpoort van 129 tot 131

ik vind de afwerking erg tegenvallen van deze serie malossi cilinders, ook de spoelpoort windows liggen ronduit belabberd.. zit veel onderling verschil in kwa hoogte..
 
paulyamaha said:
Dus van deck naar bovenkant uitlaat poort 18.8??

lijkt me erug vreemd en ook niet in orde....

de 19.7 van het poortmapje wat er hier op staat lijkt me iets geloofwaardiger, maar 18.8.......

Maar dan voor te stellen dat die 18.8 gewoon 197 graden is. :)

Is het helemaal niet zo'n bizarre timing. Maar de spoelers houden het niet echt bij.

En toch wel jammer dat malossi zulke afwijkingen in cilinders toestaat.
 
Ik ben het met je eens Marco, de nieuwe cilinders van malossi die ik dit jaar heb gezien vond ik ook slechter afgewerkt dan die van vroeger.
 
Back
Top