melf #50 said:ja ,maar de echte waarde klopt niet als je de voelermaat er niet af rekent ., dat bedoelen we
melf #50 said:dus jij wilt ff beweren dat een poortmap nauwkeuriger is dan een gradenschijf?
of denk je dat iedereen meet met een verongelukte wieldop met wat streepjes ofzo
en dan ook nog oude koeien uit de sloot halen
en wat heeft een MT met dit te doen :?
Facilly said:D=(180-cos((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T))*2
T=R+L+C-E
Hier is R = de slag gedeeld door 2 in mm.
L = is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C = Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E = Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
Hoe doen jullie de invoer
ik kom telkens op 179 graden uit. Als ik voor T=100 invul krijg ik 179, maar als ik voor T=130 invul ook 179..
Dit is de invoer exact zoals het hierboven staat..
HELP
Facilly said:in cijfers is dat
stel:
uitlaatpoort = 190 graden
spoelpoort = 130 graden
190-130 = 60
60/2 = 30
blowdown van 30 graden