Tikkende voorrem

A

AEROX-GUY

Guest
Sinds kort heb ik witte velgen onder m;n aerox en sinds 2 dagen heb ik last van een tikkende voorem.
als ik niet hard rij,ong. 30-40, tikt m'n rem. en als ik em dan ook nog ens zacht inknijp tikt ie nog harder (als ik harder dan 40 rijd heb ik er geen last van). hoe kan dit? kan het met het verwisselen van van m'n velgen gekomen zijn? m'n remblokken zijn nog goed.

[This message has been edited by AEROX-GUY (edited 11 June 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

Heb je alles goed gemonteerd? Ook alle vulringen (voor zover aanwezig) Als je nou een ander model velgen had gemonteerd zouder er meerdere oorzaken kunnen zijn, maar je hebt alleen een andere kleur gemonteerd. DUs het enige wat er zou kunnen zijn is dat je iets bent vergeten te monteren.

Zit ook de remklauw goed vast? En de schijf? Misschien dat de remschijf niet goed uitgelijnd zit en dus de klauw raakt (de speling tussen de schijf en klauw is maar enkele mm aan beide kanten.
 
jah dat ligt aan de velgen. Ik zou ze verkopen, ik weet wel iemand die 2 witte velgen nodig heeft >
smile.gif


[ff serieus mode]
Hoe duur was het eigenlijk? en heb je ze laten poeder coaten (ofzow)? want wil het ook gaan doen
[ff serieus mode]
 
Nou, ik ben naar een dealer gegaan en die had nog 2 witte velgen die kon ik inruilen tegen m;n zwarten voor F200, maar om die velg zat net een nieuwe achterband, dus de prijs viel wel mee.
hij heeft me trouwens ook ff verteld waarom m'n dashbord het niet meer deed (zekeringskabeltje zat los,die zit daar tussen al die kabels boven de voorvork)
dus ik zou eerst ff vragen bij dealers in de buurt
 
Originally posted by AEROX-GUY:
Nou, ik ben naar een dealer gegaan en die had nog 2 witte velgen die kon ik inruilen tegen m;n zwarten voor F200, maar om die velg zat net een nieuwe achterband, dus de prijs viel wel mee.
hij heeft me trouwens ook ff verteld waarom m'n dashbord het niet meer deed (zekeringskabeltje zat los,die zit daar tussen al die kabels boven de voorvork)
dus ik zou eerst ff vragen bij dealers in de buurt

Deed jou remlicht, knipperlicht, toeter en heel die andere zooi het ook niet meer?
Bij mij doet dat het allemaal niet meer, en heb alles al een keer met contact spray ingespoten, vandaag nog een andere accu gebruikt, maar toen deed ie het ook niet.
Zekering bij de accu zelf was nog goed, maar ik kan me geen zekering herinneren bij me voorvork. Waar ziet ie ergens?
bovenaan bij die stekkertjes of ergens bij die dikke kabels in de buurt en dan wa meer naar onder?
Thnx
 
Leve de Minarelli's
smile.gif
...

Je schijf zal wel krom zijn, niet uitgelijnd zoals Rally zei... Ff op de standaard, iemand erop zetten, scoot naar achteren laten leunen, wiel laten draaien, en ff kijken...

Of braamvorming aan de rand van de schijf of koel/afvoersleuven...

Greetz.
 
klopt zeeuw, knipperlicht remlicht en claxon doen het niet. het zijn dus vier kabeltjes die in 1 stekker zeg maar zitten, en 1 kabeltje daarvan zit er bij mij niet in.

eh bart, het heeft dus te maken met het verwisselen van mln velg want doorvoor had ik het niet.
als jij denkt dat dat het probleem is, hoe moet ik het dan oplossen?
rolleyes.gif


[This message has been edited by AEROX-GUY (edited 11 June 2001).]
 
Je hebt ws. niet je schijf overgezet naar die andere velg, dus denk ik dat de schijf die op de witte velg zat, krom is... Bij lichte afwijking zou je hem kunnen laten vlakken, anders een nieuwe schijf monteren (lees: terug naar je dealer en je eigen schijf cleamen)...

Greetz.
 
neee dat is het niet:
dit heb ik gekocht: losse witte velg(zonder schijfrem) en een achterband met witte velg er al omheen.
het tikken heb ik geen last meer van, heel vreemd.
Ander probleem: volgens mij moet ik m;n voorvork ens reviseren, want het lijkt me niet goed dat er altijd olie op mn voorvork blijft zitten. ook veert ie niet goed meer in en uit en hoor ik een klotsend geluid als ik em inveer.
mja, iemand enig idee wat ik moet halen (keeringen ofsow?)

[This message has been edited by AEROX-GUY (edited 12 June 2001).]
 
Originally posted by AEROX-GUY:
neee dat is het niet:
dit heb ik gekocht: losse witte velg(zonder schijfrem) en een achterband met witte velg er al omheen.
het tikken heb ik geen last meer van, heel vreemd.
Ander probleem: volgens mij moet ik m;n voorvork ens reviseren, want het lijkt me niet goed dat er altijd olie op mn voorvork blijft zitten. ook veert ie niet goed meer in en uit en hoor ik een klotsend geluid als ik em inveer.
mja, iemand enig idee wat ik moet halen (keeringen ofsow?)

ja, gewoon 2 keerringen en vorkolie, dan mijn how-to lezen en je komt een heel eind
smile.gif
zegmaar, in een middagje klaar....... ik heb het wel met een ander soort voorvork gedaan, maar komt in grote lijnen overeen........ (denk ik
biggrin.gif
)
 
Back
Top