Tikkende en ratelende vario Neos

Status
Not open for further replies.

Rio-man

Yamaha Neo's
Hellooowww *D

Mijn Neos heeft last van en tikken en ratelende vario.

Als je aan het rijden bent, dan hoor je allemaal tikken van de variokant komen, net alsof je sleutel tikt tegen het plastic, of tenminste, daar lijkt het een beetje op. Ook komt er een soort ruizend geluidje vanaf.

Carterkap heb ik nog niet open gehad, want ik krijg de laatste fucking schroef niet los 8P

De rollers zijn in de meivakantie vervangen, en toen ze pas vervangen waren reed hij perfect, maar nu maakt hij weer veel overtoeren, en het optrekken is niet veel soeps. Zelfs een standaard 4-takt is veel sneller, en dat is nogal beschamend :eek:
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen idee. Het zijn volgensmij gewoon vervangingsrollen, dus geen mallossi's oid, maar ik moet morgen weer werken, dus dan laat ik die schroef in de werkplaats wel even losdraaien, dan kan ik zaterdag even kijken.
 
Ik heb dit geluid ook.
Bij mij is het de blok ophanging.
Had dat lange buisje ietsje teveel ontroest met slijper.
Nu zit er een klein beetje speling tussen.
En dan hoor ik ook dat getik.

Kan je kickstrarters krans zijn maar zo klinkt het niet.
Meer als een lager met speling zoals bijv. krukas.

Kan ook je electro start zijn die maakt ook nogal herrie na een tijdje.
Weet niet of die bij jou nog erin zit.
 
Kan ook het lager van de elek. starter zijn.
Heb dat ook eens ghad op men sr.
maakte ook zo een raar geluid en vooral op stationair draaien hoorde je het goed.
 
Rio-man: waarom kijk je niet eens in je achter de carterdeksel als dat die loopt, dan kun je tenminste fatsoenlijk horen wat voor geluid het is
 
nou ik heb gekeken maar alles ziet er goed uit andere vario,starterkrans er in gezet maar nog het zelfde.
toen mijn vliegwiel er af maar zie er niks aan weten jullie mischien wat het is
als ik een beetje gas geef hoor je niks bijzonders als ik mn gas los laat ratelt hij en als ik op volle snelheid rijd ook ik weet het niet meer
mischien nog even een ander vliegwiel proberen maar ja die heb ik niet dubbel
 
heb je hem al gestart zonder carterkap ?
of als je geen elektrische start meer hebt hem eerst aangekickt en dan de carter kap losgeschroefd?
Zo kun je namelijk ontdekken of het geluid uit je carterkap of uit iets anders komt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top