Tikkende en ratelende vario Neos

Status
Not open for further replies.

Rio-man

Yamaha Neo's
Hellooowww *D

Mijn Neos heeft last van en tikken en ratelende vario.

Als je aan het rijden bent, dan hoor je allemaal tikken van de variokant komen, net alsof je sleutel tikt tegen het plastic, of tenminste, daar lijkt het een beetje op. Ook komt er een soort ruizend geluidje vanaf.

Carterkap heb ik nog niet open gehad, want ik krijg de laatste fucking schroef niet los 8P

De rollers zijn in de meivakantie vervangen, en toen ze pas vervangen waren reed hij perfect, maar nu maakt hij weer veel overtoeren, en het optrekken is niet veel soeps. Zelfs een standaard 4-takt is veel sneller, en dat is nogal beschamend :eek:
 
Advertisement - register to remove this

nou ik heb alles al gedaan ook zonder carter deksel maar ik denk dat het mn startmotor is ik heb er nog een liggen ga ik er van de week even op zetten ik hoop dat dat het is anders weet ik het ook niet meer hoor ik rij al 10 jaar minarelli maar dit heb ik nog nooit gehoord hoor jongens we houden contact groetjes
 
Lijkt me geen goed idee aangezien je kickstart dan misschien makkelijker doorslipt.
Heb je btw ook eraan gedacht dat het misschien je krukas lager kan zijn.
Waarschijnlijk gewoon je startmotor koppeling die maken bijna altijd wel herrie na een tijdje.
 
nou jongens ik heb naar mn startmotor gekeken maar dat is het ook niet.
het komt inderdaad bij dat ronsel vandaan maar zo duur zal dat toch niet zijn.
ik ga dinsdag even een nieuwe bestellen.
ik hou jullie op de hoogte (ik word gek van dat geluid)
groetjes ralsi
 
Ik wil binnenkort de V snaar vervangen. Heeft iemand een tip voor mij hoe ik het moet doen? Ik ben redelijk handig. Heb de Snaar en een zuigerstop reeds aangeschaft. De scooter loopt namelijk 50. Alleen de ring heb ik door de dealer laten vervangen toen hij 1000 km had gelopen bij de eerste beurt.
 
nou het is mn starterkrans die ligt een beetje(erg) te rammelen er zit speling op die bus die er achter zit kijken of ik dat kan vervangen dat zit namenlijk vast
ga het van de week even navragen bij de scootershop in de buurt groetjes ralsi
 
okej ik heb dit ok gehad met 1 van mijn scooters en het was me complete koppeling... als je hiet te lang mee doorrijd spingt je v-snaar ik een paar honder stukjes en sliertjes:p
dus je zal je vario en je koppeling moeten vervangen ong. €100,-
 
dames en heren,
ik heb dit probleem ook gehad ong week geleden. Ik kwam tot de ontdekking dat mn startkoppeling van mn electrische start kapoet war. heb hem er uit gehaald en nu loopt ie als een zonnetje. ik heb echter nog wel beetje speling omdat ik de ontstane ruimte nog niet heb opgevuld. Hij rammeld nu nog beetje bij stationaire toeren maar dat is de speling van dat groe tandwiel achter je startkoppeling. Dus aan iedereen met dit probleem kijk ff bij die twee dingen.
 
nou ik denk het gevonden te hebben hahaha
er zit een beetje speling op mn starterkrans ik denk dat het die bus is die er achter zit.
maar weet iemand hoe je die er af krijgt zit namelijk vast
 
nou ook dat was het niet alleen mn krukas lagers blijven over
dus het weekend maar aan beginnen pffff
echt geen zin in maar ja kan je niet mee blijven rijden
ik hou jullie op de hoogte groetjes weer ralsi
 
nee doet hij ook niet stationair ratelt hij en als je vol gas rijd
maar als je iets meer gas geeft als stationair hoor je er helemaal niks aan
ik heb het blok er al onder van daan en gestript morgen ga ik hem splitsen
en nieuwe lagers er in doen en mn krukas ook even nakijken
en anders ook een nieuwe krukas(hoop het niet)
he de groeten weer
 
Als ik jou was zou ik meteen een nieuwe krukas erin pompen als je t carter toch los hebt...
Maar ik weet bijna zeker dat het je lagers niet zijn.

Doet hij het zonder carter kap ook? en als je hem start zonder vario etc? en zonder start koppeling ?
 
hoi nou ik heb gisteren mijn lagers,krukas en mn zuiger vervangen
er was een lager kapot mn krukas was ingelopen en mn zuiger aan puin
hij loopt weer als een zonnetje groetjes weer ralsi
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top