Tikked geluid cilinder zip type 3

Djani010

Member
heb net een zip type 3 opgehaald carburateur membraan en alles even schoongemaakt nieuwe bougie en tada hij deed het. nou doet de scoorer maar komt er een tikkend van de cilinder. ik heb gezien dat het zuigerveren kunnen zijn of te kleine zuiger of iets maar iemand hier weet het misschien ik heb er een filmpje bij gezet.
EDIT: het is alleen hoorbaar bij stationair.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kijk eens naar de Silentblocks.
Ik denk namelijk niet dat het direct uit je cilinder komt maar meer veroorzaakt wordt door het vibreren van het blok tegen iets van metaal.
 
als het stopt als je gas geeft kan het gewoon zijn dat het zo is want als het iets erg is zou je het harder horen als je hoger in toeren gaat het kan ook zijn dat hij aan het pingelen is ( te vroege ontsteking te weinig brandstof) mss stationair sproeier proberen te vergroten maar denk niet dat het iets is waar je je zorgen over hoeft te maken als je het niet meer hoort zodra hij in toeren gaat bij 125 cc piaggio blokken hoor je dit ook en dat is gewoon de ontbranding in de cilinder.
 
als het stopt als je gas geeft kan het gewoon zijn dat het zo is want als het iets erg is zou je het harder horen als je hoger in toeren gaat het kan ook zijn dat hij aan het pingelen is ( te vroege ontsteking te weinig brandstof) mss stationair sproeier proberen te vergroten maar denk niet dat het iets is waar je je zorgen over hoeft te maken als je het niet meer hoort zodra hij in toeren gaat bij 125 cc piaggio blokken hoor je dit ook en dat is gewoon de ontbranding in de cilinder.
ik hoop dan dat het afstellen is want hij is nog niet afgesteld loopt wel maar moet m nog ff goed afstellen. het is echt alleen met stationair als ik hem stationair laat draaien dat ik het hoor als ik ga rijden niet meer. alleen als ik me gas los laat heb ik nog niet getest. is het echt niet erg?

kan het niet zijn dat die de kop raakt maarja het is ook weer niet bij elke rondslag dat je het hoort.
 
ik hoop dan dat het afstellen is want hij is nog niet afgesteld loopt wel maar moet m nog ff goed afstellen. het is echt alleen met stationair als ik hem stationair laat draaien dat ik het hoor als ik ga rijden niet meer. alleen als ik me gas los laat heb ik nog niet getest. is het echt niet erg?

kan het niet zijn dat die de kop raakt maarja het is ook weer niet bij elke rondslag dat je het hoort.
normaal kan dit niet heb je eenandere zuiger of cilinder geinstaleerd en zitten er pakkingen tussern maar volgens mij gewoon afstellen is niks fout mee als h et weggaat in toeren
 
ja het lijkt echt van de cilinder maar het gaat weg in de toeren. zou het aanslag op de zuiger kunnen zijn die tegen de kop tikt? toen ik in de bougie gat keek was het wel vol met aanslag daarom.
 
Ik heb geen idee. Wel weet ik dat ik ditzelfde probleem bij veel 4t bezorgscooters heb gezien. Vroeg me toen ook altijd af waar het vandaan kwam. Het was waarschijnlijk ook geen ernstig probleem want die dingen hebben duizenden kilometers afegelegd met dat blikkerige geluid
 
Back
Top