This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tijd voor nieuwe pijp?

robo2040

Well-Known Member
Een poosje terug liep mijn scooter zeer slecht, stotteren en knallen uit de pijp en optrekken uit stilstand was droevig, moest hem bijna aanlopen.

Heb toen me uitlaat uitgebrand en van die gootontstopper erin gehad. Daarna was me trekkracht weer zoals ie eerst was, top viel ook niet tegen voor die pijp. Hij reed gewoon weer lekker.

Nu had ik vandaag weer ineens dat ie uitviel en een lichte stottering in lage toeren.
Zou het kunnen dat er gewoon teveel meuk in die pijp zit en ik beter een nieuwe kan halen??

Even wat extra info:
Pijp zit er ongeveer 10000 km onder denk ik. bougie is donkerbruin (net niet zwart), rijd al zo lang met die sproeier als de pijp eronder zit (en reed altijd perfect). Dus die zou dan wel goed moeten zitten lijkt mij.
carburateur heb ik ook niks aan versteld en de afstelling zelf heb ik de rollen/drukveer/trekveren regelmatig vervangen.

Greetz,
Robert

probeer gewoon eens een nieuwe bougie of dop , kan het hele euvel wel zijn , als je er een nieuwe dop erop zet zet er voor de zekerheid ook een nieuwe bougie in , heb je meer zekerheid , hou je die andere op reserve

Heb ik dus ook al gedaan :/
Nieuwe keerringen ook al.

Maar omdat ie dus een stuk beter reed nadat die pijp was uitgebrand, ligt mijn vermoeden bij een nieuwe pijp.
Eigenlijk zou ik een pijpje moeten lenen, maja morini :/ dus niemand heeft er een hier in de buurt.