Robert-Paul
Custom Speed Quad
Yo,
ik ben RP (Robert-Paul)
Welkom bij mijn project.
Kijk en geniet zou ik zeggen....
Intro
Dit project gaat over het Extreem ombouwen van een
een 2-takt Access quad.
De quad is hetzelfde verzekerd als een scooter,
je mag er mee rijden als je een brommercertificaat hebt.
Hoe begon het?
Het begon allemaal onschuldig met de
volgende setup:
- 70cc Top Performance cilinderkit
- Malossi MHR rhq pen 10 krukas
- HPI 2006 ontsteking
- Polini powerfilter
- Dellorto 21 mm carburateur "black edition"
- Top Performance race membraan (carbon klepjes)
- Malossi MHR 2000 multivar
Dit was een leuke straat setup maar nu gaan we
aan het echte werk beginnen!
Wat is mijn doel?
Mijn doel is om gewoon uniek te zijn om zo'n setup
onder een quad te knallen. Ook doe ik het
natuurlijk voor plezier te hebben in het opbouwen van
de quad!
Setup?
UPDATE!
Ik was dus nog maanden aan het twijfelen over welke
cilinder ik zou pakken, nu is het toch die ene geworden
die ik altijd al eens wilde hebben.
ha...haaa... een zuiger!... maar welke cilinder hoort daarbij?
en wat staat daar op de achtergrond?
De nieuwste MHR Speed 7T met losse binnenkop.
hij is toch zo mooi he! :7
Ook nog een kersverse Malossi MHR rhq pen 12 krukas...
Malossi MHR SFK lagers
de (tijdelijke) 28mm Stage6 PWK carburateur
de sproeier-set om hem af te stellen....
Dus nu heb ik alles uitgepakt, en ik ga morgen beginnen
met heel m'n blok kaal strippen en dan kan alles
naar 3BR tuning waar Joost het blok onder handen neemt!
UPDATE!
Ik hoorde de deurbel en er stond een man met 2 pakketjes!? 8P
De ene was m'n blokje van 3BR die klaar was,en de andere van euroscooters.
- 3BR MAX Tuned blokje met ontsteking, krukas en cilinder.
Vervolgens had ik een bestelling bij euroscootes gedaan.
Dit kwam er dus binnen vandaag
De Malossi RS23 achterveer (die niet paste)
Twee Malossi Denso kaarsen voor de vonkjes!
Stage6 benzine meter
HPI 2006
UPDATE!
- 28mm Racing Wig
- 28mm spruitstuk
- Twinair 50mm powerfilter :*
- nog wat stickers
- Doorzichtige koelvloeistofslang 2m
(foto komt als hij erop zit)
De TwinAir filter
Hier het de 28mm wig met 28mm spruitstuk
UPDATE!
- Malossi MHR overrange poulies
- Stage6 temp/toerenteller
- Killswitch stuurbevestiging
Malossi Overrange Poulies
De inmiddels al welbekende killswitch.
Stage6 temperatuur/toerental meter...
De nieuwe stuff samen met het blokje, verder moet ik de luchtfilter
nog aanpassen. Hij is nu een beetje te lang.
UPDATE!
Ik heb vandaag het frame + wat losse onderelen
naar de poedercoater gebracht!
Volgende week woensdag is al het spul klaar.
Dus ik had een blokje op de werkbank nog zonder de transmissie erin,
dus ik dacht laat ik dat maar alvast erin zetten.
Zo, de eerste verse lager zit er al in.
Hier de (nieuwe) naaldlager waar ik 3 weken op zat te wachten ziter nu ook in.
Nog eentje aan de achterkant
Hier ff gekeken hoe het ongveer inelkaar zat (was beetje lang geleden )
Lagertje in het transmissiedeksel...
Hier de as erin gestopt
Verder heb ik zelf nog wat dingetjes gespoten, die niet konden worden
gepoedercoat. (check de olieplug) rest krijgen jullie later te zien!
De Malossi delta clutch heb ik ook afgesteld op strakste stand. :vetheid:
wat hebben we hier?... 8P
Alle twee op de strakste stand.
En zo zit hij inelkaar na wat gekl*ot met die strakke veertjes... :clown:
Ik heb ook nog een "speciaal" rubbertje gebruikt met aan de ene
kant een soort "plakker". Waarom? Omdat als ik hem start hij net
als de vorige carburateur net niet/wel het blok aanraakt.
En ik wil m'n carb niet naar de kl*te hebben.
Hier het rubbertje
UPDATE!
Ja, nu komen de updates weer snel! :stil:
Deze keer de vertanding erin gezet en
de olie erin gedaan.
Hier het mooie ringetje
Vertanding erin gedaan...
Het vertandingsdeksel erop gedaan, nu de boutjes nog...
Hier m'n pa die het ff vastdraaid terwijl ik foto's neem :haha:
...en nu een deeltje dat ik ook gespoten heb,
deze kleur wordt ook het hele frame... :stil:
UPDATE!
Zo, m'n blokje zit inelkaar, met Poulies en al!
Vandaag ook m'n gecoat frame binnen gekomen samen met
ander spul, maar die foto's komen morgen pas. :stil:
Ben vanavond ook nog druk aan het opbouwen bezig, en daar
komen ook alle foto's morgen van.
Hier nog wat foto's om jullie te vermaken...
Delta clutch...
Hier aussie...
MHR overrage poulies
Zo, die liggen eral op, nu de Malossi wingbell nog...
hoppa alles erop, klaar voor te blazen!
de MHR multivar 2000 vario en daarnaast de krachtbron
De Malossi overrange...
Stage6 V-force membraan met 8 membraan plaatjes samen met de 28mm wig.
Hier het blokje inelkaar!
Dus morgen post ik alle foto's van m'n "quad", jaja hij begint er al op
te lijken! :stil:
UPDATE!
Pakketje met 4 dikke verbreders!
nu wordt ie ongeveer lang elke kant 10 cm verbreed...
lekker dik...
heb ze gelijk 5 mm laten afdraaien.
Hieronder het resultaat.
Netjes gedaan door Troost metaal bewerking!
Nu maar hopen dat ie past...
UPDATE!
Nu sorry voor de late reactie, ik moest steeds
overwerken op m'n werk.
Maargoed, genoeg gezeurd, het frame staat
klaar in de garage!
Wat staat daar nou?
Jaaaa, dat is een knalrood frame
Allemaal netjes gedaan, ook hebben ze alles afgeschermd voor lagers etc...
Al vrij snel de achterbrug samen met de achterveer gemonteerd...
Nog een keer...
Hier de schijfrem erop gedaan...
Tandwiel met schijfrem...
Dopjes erop... :vetheid:
Hier met wheelspacers erop, die er ook gelijk weer afgingen omdat ik de juiste bouten niet had.
Dus die komen er later weer op!
Toen zijn we maar aan de A-armen en stuurstagnen begonnen.
Stuurstang erin...
A-armen samen met stuurstang gemonteerd...
Voorvering eronder samen met trommelremmen.
Dan liggen de banden eronder, met nog steeds zonder verbreeders en
met 2 bouten losjes vast gezet
Dan hangt het blokje eronder!
Met motorblok en banden!
UPDATE!!
Ik heb bericht gehad van ABT dat mijn uitlaat
klaar is, aanstaande woensdag ga ik er om!
Nu zat ik al lang te denken hoe ik zie voorkap nou
is moest bewerken...
Ik was aan het zoeken naar een Raptor voorkap,
deze heb ik gelijk gekocht en hij is al binnen! :vetheid:
Zie hier een nieuw stukje familie...
Deze kap wordt er dus netjes door Tom Witte erin gepolyesterd...
UPDATE!:~
Ik kreeg dus bericht van ABT dat ik om m'n uitlaat kon komen,
gelijk de auto in gesprongen en 's avonds nog om m'n quad.
Ik ga er niet te veel over praten, hier zijn de foto's.
Ik vind hem gewoon perfect!
Wat hebben we hier!
Het hand gemaakte bochtje!
Nog een keer...
UPDATE!
weer wat verse foto's!
Ik heb de aluminium wig vervangen door een (tijdelijk!)
platic wigje omdat de carburateur met deze niet overloopt.
Hier een foto'tje van de benzine filter en het plastic wigje...
TwinAir powerfilter
Malossi Wingbell met op achtergrond de stage6 vario halfpoulie.
Ik kan hem nu helaas nog niet starten omdat m'n carterdeksel niet mee werkt.De MHR poulies raken steeds het carterdeksel van binnen, dus ik dacht ik frees dat deksel even uit.
Nu is dat wel iets meer dan we dachten dus laten we dat gewoon doen door een bedrijf. Die frezen dat even precies af.
UPDATE!!
Na wat gekloot met m'n HPI die niet goed
funcioneerde was de Speed zuiger gedetoneerd.
Daarbij liep de cilinder geen tot lichte schade op,
de cilinder had ik meteen naar Twins opgestuurd voor
een nieuw wandje. Een dag later was hij al klaar!
Dat noem ik nou eens top service!
Gelijk nog een nieuwe zuiger laten meekomen en hij
is er weer klaar voor.
Nogmaals bedankt voor de snelle service Twins!
Gewoon prachtig! :*
UPDATE
Ik heb de bandjes laten uitbalanceren, anders
durf je niet harder dan 90 mee te rijden door het zwenken.
Ook heb ik m'n frame mooi opgepoest met alle onderdelen,
ook m'n uitlaatje nog is lekker ingeolied.
Dus ik kwam daar bij Profile banden centrale, hun zeiden
gelijk al dat ze het niet gek vonden dat ik niet harder
dan 80 durfde te rijden.
Die banden zo zwaar uit balans, dat er wel "20 kg" lood aan hangt... 8P
Ja ....... maar ze zijn nu wel uitgebalanceerd
Arjan, nog bedankt voor het uitbalanceren van m'n bandjes!
(hij heeft zelf nog het hele arsortiment doorgezocht voor zoveel
chrome loodjes :+ )
Hier m'n nerfbars, de touwen liggen in de was...
Daar staat hij weer (voorlopig) zonder ontsteking...
Ook ben ik al lang aan het twijfelen over m'n ontstekings keuze.
Maar ik denk dat ik er al ver uit ben, de Twins PVL digitaal.
Wel nog even doorsparen maar dan heb je wel kwaliteit! :vetheid:
UPDATE! :*
Vandaag de splinter nieuwe Twins PVL digitaal binnen!
Kan er wel een uur over praten, maar hier komen de foto's.
Die zeggen immers veel meer...
De PVL CDI...
De PVL bobine...
De complete Twins onstekings kit... :*
UPADTE!
Pakketje binnengekomen met de volgende spullen:
- MHR 2006 (Nieuwste MHR vario) met grote rollen.
- 2x MHR Rollensets
- Domino's Snelgas
- Pakking set MHR Cross/7T
Deze keer hebben we het Malossi boekje maar eens
open gelegd... Aangezien dit geen Plug&Play spul is...
Slotspeling zuigerveer, precies goed...
Zuigertje in zijn vertrouwde krukas
Ook gelijk wat koelgaten in het carterdeksel gemaakt
(wat tijdelijk is!)
De squish, extra ruim gezet i.v.m inrijden cilinder
Ja ik weet, wordt later nog 0,59
Massakabel (die ondertussen al ergenst anders zit )
Gewoon leuk foto'tje...
Op een rijtje: ABT, Twins PVL digi, Malossi 7T...
Let ook op de cilinderkop die eral op zit
Grondplaat Twins PVL digitaal... :kwijl:
Alle kabel afgewerkt met RVS gevlochten staal...
Ook heb ik maar een ander spruitstuk aangeschaft,
ben ik gelijk klaar van dat overloop gedoe...
(ook al geprobeerd vlotter bij te buigen).
Nu kan iedereen de gasfabriek goed zien!
Ik vind het persoonlijk mooier als de combinatie
met het wigje. Plus dat de carburateur nu beter
kan funcioneren...
Het gaat dus om een 29mm metalen Spruitstuk! (origineel model) :*
Hier het blokje compleet! (ja, met nog lelijke koelvloeistof )
Verder zijn we ook nog een compressie test gaan doen,
die gelukkig ook goed was!
Nogmaals bedankt Stefan, voor je hulp! :*
UPDATE!
Inmiddels is demper tuutje ingekort, ook
gelijk de demperbegrenzer eruit gehaald...
Ganz Geil... :~
Ik vind hem zo perfect... :*
Nog een leuk foto'tje...
UPDATE!
vandaag weer lekker gesleuteld met Stefan.
Even de cilinder en zuigertje gecheck, was
allemaal nog perfect is.
Ook m'n ABT pijpje weer een lekker oliebeurtje
gegeven en een stationair filmpje gemaakt(komt
in de volgende update)
Twins PVL digitaal...
Jammer dat het waterpomp huis erover valt...
(wordt nog bewerkt!)
ABT pijpje, Twins PVL digitaal en de MHR Speed7T...
(er ontbreekt iets.... Nos misschien? 8P)
MOVIE UPDATE!
Stationair Filmpje (met oude Stage6 28mm)
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=6115034190756266221&hl=nl"]MHR Speed Quad[/ame]
UPDATE!
Weer een pakketje binnen gekomen,
met het gene wat ik altijd al wilde hebben!
Het... Pakketje!
Kan je het al lezen? ...is wel beetje vaag...
Juist, de enige echte Mototassinari V-force3 membraan
met carbon kleppen.
De stuffer...
Verder heeft Stefan wat vloeibaar aluminium geregeld
dus dan kunnen we zelf het spruitstuk op maat tunen op de stuffer.
UPDATE!
Ondertussen het spruistukje samen met
Stefan zeer netjes bewerkt!
Hier het spruitstukje met de onbewerkte opvulling...
(inmiddels al afgetekend en vlak gemaakt)
Met de V-force erop!
Toen mooi malletje gemaakt waar het
gat van de stuffer precies! komt te zitten.
Na het hebben mooi uitgefreesd en glad geschuurd
krijg je dit...
Is echt mooi gelukt, nu loopt hij precies over
op de stuffer van de V-Force3!.
Mooi glad en vlak...
MOVIE UPDATE!
Met een slap afgestelde Stage6 koppeling, de Delta gaat er weer terug in maar dan beter afgesteld.
Verder zit er nog steeds ergenst (tijdelijk!) een een flinke slip...
(***** zooi... heb gisteren een hele nacht liggen te bewerken,
zit er nog grote een fout in...bij de 20sec... ook vind ik er veelste veel zwarte stukken tussen zitten :clown: )
Maja jullie hebben jullie snel bewerkte film...
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=4061928046204523963&hl=nl"]MHR Speed Quad Movie [RP QUAD TUNING FEVER][/ame]
Later meer en beter bewerkte!
UPDATE!
Yo gangstazz
weer een verse kleine update...
Deze keer de wielen netjes geborgd,
ook nog een (tijdelijk!) tellerhoudertje gemaakt die nog afgewerkt
moet worden.
Die komen niet meer los!
De Tellerhouder is nog niet afgewerkt, maar hier
zien jullie het (tijdelijk!) idee.
De tellerhouder...
Nog een mooie detail foto...
UPDATE!
Toch maar even het echte spul aangeschaft,
een splinter nieuwe Keihin 28mm PWK met serie nummer (de echte)
Een nieuw familie-lid... :*
Serie nummertje...
Het gat met gepolijste gasschuif...
UPDATE!
Het volgende is binnengekomen:
- Klein KVS reservoir
- Turbocooler carterkap (minarelli kort!)
- Malossi drukveer Rood
- Malossi MHR Kevlar Overrange Belt (minarelli kort)
Klein KVS reservoir...
hij is toch schattig he? :*
Malossi MHR Kevlar Belt Overrange (Mina Kort)
close up...
C30 demper-ringen!
Turbocooler (TP) caterkap voor Mina Kort!
Zat alleen geen plastic bij... dat moet ik nog
zelf zien te maken door een andere caterkap in-
compleet te maken.
UPDATE!
Speciaal spul aangeschaft voor te polysteren
en plamuren van de kappen.
Namelijk:
- Gapol, zwarte polyester plamuur
zwart polyester plamuur...
Dit professioneel spul wordt ook in de auto industrie gebruikt,
voor o.a. het repareren van bumpers ect.
samen met de verharder...
Tom Witte (uit Terneuzen) is nu de voorkap aan het bewerken! :*
hiervan komen expres nog geen foto's.
Pas als hij totaal netjes is afgewerkt komen er foto's van...
voor de rest blijft het nog even geheim!
UPDATE!
Bestelling binnen.
-2x Stage6 remschijven Wave Edelstaal
-Koso Temp/Toeren teller analoog
-6x Remschijf bouten
Foto's:
Edelstaal schijfje(voor de show dus)
Ziet er zeer netjes en compleet uit...
Leuk foto'tje...
Nog een...
De doos...
De zeer complete Koso teller.
Vind hem echt netjes... :vetheid:
Dit was hem weer jongens en meisjes, Stefan
(die bij de Ford garage werkt) heeft nog wat
leuks uit een politiewagen gesloopt hehe...
Dat komt dus waarschijnlijk in de volgende update!
UPDATE!
Yo,
er is weer een pakketje binnen gekomen!
Deze keer met wat leuke remonderdelen,
met dank aan Luuk!
Genoeg gepraat, let's go...
- 2 grimeca remklauwen
- stalen remleiding voor met splitter
- stalen remleiding achter
2 Grimeca remklauwen met stalen remleidingen helemaal op maat laten maken, met dank aan Luuk!
Deze worden netjes gepoedercoat als we "klaar" zijn
met het ontwerpen en realiseren van dit remsysteem.
De banjo die op de rempomp komt...
Maar dat moeten toch 2 banjo's zijn?
Er zijn immers 2 remklauwen...
Juist, een splitter zodat maar 1 banjo gemonteerd
hoeft te worden.
Close up splitter...
Ook gelijk een stalen remleiding voor achter laten maken...
Close up banjo...
Zo dit was hem weer, nu een datum prikken voor het hele
gebeuren te ontwerpen en realiseren. Want het blijf niet
alleen met dubbele schijfremmen...
(kleine) UPDATE!
Net even met Stefan de C30 style demper ringen
gemonteerd, ziet er zeer netjes uit!
Foto's:
is echt netjes afgewerkt op deze manier.
UPDATE!
Binnenkort sneak previeuw voorkap...,
nu eerst... het pakketje van Luuk.
Om hem motorisch helemaal compleet te maken miste
er nog een belangrijk detail... die nu voor me ligt...
Of te wel...
NX!
]
Made in America
UPDATE!
Eerst de beloofde sneak-preview van de voorkap
waar Tom Witte (ook uit Terneuzen) nog steeds druk aan bezig is.
Verder ook een idee waar de solenoids worden gemonteerd.
Sneak preview
Idee van positie solenoid
Nieuwe (power)filter 8)
Dit was hem weer!
Volgende update de positie van de fles,
waar ik nog steeds niet helemaal over uit ben.
De solenoids vind ik wel lekker in het zicht zitten,
en redelijk praktisch.
Nu al het spul binnen is, gaat de quad binnenkort
weer helemaal uitelkaar.
See u at the next update!
RP -:-
ik ben RP (Robert-Paul)
Welkom bij mijn project.
Kijk en geniet zou ik zeggen....
Intro
Dit project gaat over het Extreem ombouwen van een
een 2-takt Access quad.
De quad is hetzelfde verzekerd als een scooter,
je mag er mee rijden als je een brommercertificaat hebt.
Hoe begon het?
Het begon allemaal onschuldig met de
volgende setup:
- 70cc Top Performance cilinderkit
- Malossi MHR rhq pen 10 krukas
- HPI 2006 ontsteking
- Polini powerfilter
- Dellorto 21 mm carburateur "black edition"
- Top Performance race membraan (carbon klepjes)
- Malossi MHR 2000 multivar
Dit was een leuke straat setup maar nu gaan we
aan het echte werk beginnen!
Wat is mijn doel?
Mijn doel is om gewoon uniek te zijn om zo'n setup
onder een quad te knallen. Ook doe ik het
natuurlijk voor plezier te hebben in het opbouwen van
de quad!
Setup?
UPDATE!
Ik was dus nog maanden aan het twijfelen over welke
cilinder ik zou pakken, nu is het toch die ene geworden
die ik altijd al eens wilde hebben.
ha...haaa... een zuiger!... maar welke cilinder hoort daarbij?
en wat staat daar op de achtergrond?
De nieuwste MHR Speed 7T met losse binnenkop.
hij is toch zo mooi he! :7
Ook nog een kersverse Malossi MHR rhq pen 12 krukas...
Malossi MHR SFK lagers
de (tijdelijke) 28mm Stage6 PWK carburateur
de sproeier-set om hem af te stellen....
Dus nu heb ik alles uitgepakt, en ik ga morgen beginnen
met heel m'n blok kaal strippen en dan kan alles
naar 3BR tuning waar Joost het blok onder handen neemt!
UPDATE!
Ik hoorde de deurbel en er stond een man met 2 pakketjes!? 8P
De ene was m'n blokje van 3BR die klaar was,en de andere van euroscooters.
- 3BR MAX Tuned blokje met ontsteking, krukas en cilinder.
Vervolgens had ik een bestelling bij euroscootes gedaan.
Dit kwam er dus binnen vandaag
De Malossi RS23 achterveer (die niet paste)
Twee Malossi Denso kaarsen voor de vonkjes!
Stage6 benzine meter
HPI 2006
UPDATE!
- 28mm Racing Wig
- 28mm spruitstuk
- Twinair 50mm powerfilter :*
- nog wat stickers
- Doorzichtige koelvloeistofslang 2m
(foto komt als hij erop zit)
De TwinAir filter
Hier het de 28mm wig met 28mm spruitstuk
UPDATE!
- Malossi MHR overrange poulies
- Stage6 temp/toerenteller
- Killswitch stuurbevestiging
Malossi Overrange Poulies
De inmiddels al welbekende killswitch.
Stage6 temperatuur/toerental meter...
De nieuwe stuff samen met het blokje, verder moet ik de luchtfilter
nog aanpassen. Hij is nu een beetje te lang.
UPDATE!
Ik heb vandaag het frame + wat losse onderelen
naar de poedercoater gebracht!
Volgende week woensdag is al het spul klaar.
Dus ik had een blokje op de werkbank nog zonder de transmissie erin,
dus ik dacht laat ik dat maar alvast erin zetten.
Zo, de eerste verse lager zit er al in.
Hier de (nieuwe) naaldlager waar ik 3 weken op zat te wachten ziter nu ook in.
Nog eentje aan de achterkant
Hier ff gekeken hoe het ongveer inelkaar zat (was beetje lang geleden )
Lagertje in het transmissiedeksel...
Hier de as erin gestopt
Verder heb ik zelf nog wat dingetjes gespoten, die niet konden worden
gepoedercoat. (check de olieplug) rest krijgen jullie later te zien!
De Malossi delta clutch heb ik ook afgesteld op strakste stand. :vetheid:
wat hebben we hier?... 8P
Alle twee op de strakste stand.
En zo zit hij inelkaar na wat gekl*ot met die strakke veertjes... :clown:
Ik heb ook nog een "speciaal" rubbertje gebruikt met aan de ene
kant een soort "plakker". Waarom? Omdat als ik hem start hij net
als de vorige carburateur net niet/wel het blok aanraakt.
En ik wil m'n carb niet naar de kl*te hebben.
Hier het rubbertje
UPDATE!
Ja, nu komen de updates weer snel! :stil:
Deze keer de vertanding erin gezet en
de olie erin gedaan.
Hier het mooie ringetje
Vertanding erin gedaan...
Het vertandingsdeksel erop gedaan, nu de boutjes nog...
Hier m'n pa die het ff vastdraaid terwijl ik foto's neem :haha:
...en nu een deeltje dat ik ook gespoten heb,
deze kleur wordt ook het hele frame... :stil:
UPDATE!
Zo, m'n blokje zit inelkaar, met Poulies en al!
Vandaag ook m'n gecoat frame binnen gekomen samen met
ander spul, maar die foto's komen morgen pas. :stil:
Ben vanavond ook nog druk aan het opbouwen bezig, en daar
komen ook alle foto's morgen van.
Hier nog wat foto's om jullie te vermaken...
Delta clutch...
Hier aussie...
MHR overrage poulies
Zo, die liggen eral op, nu de Malossi wingbell nog...
hoppa alles erop, klaar voor te blazen!
de MHR multivar 2000 vario en daarnaast de krachtbron
De Malossi overrange...
Stage6 V-force membraan met 8 membraan plaatjes samen met de 28mm wig.
Hier het blokje inelkaar!
Dus morgen post ik alle foto's van m'n "quad", jaja hij begint er al op
te lijken! :stil:
UPDATE!
Pakketje met 4 dikke verbreders!
nu wordt ie ongeveer lang elke kant 10 cm verbreed...
lekker dik...
heb ze gelijk 5 mm laten afdraaien.
Hieronder het resultaat.
Netjes gedaan door Troost metaal bewerking!
Nu maar hopen dat ie past...
UPDATE!
Nu sorry voor de late reactie, ik moest steeds
overwerken op m'n werk.
Maargoed, genoeg gezeurd, het frame staat
klaar in de garage!
Wat staat daar nou?
Jaaaa, dat is een knalrood frame
Allemaal netjes gedaan, ook hebben ze alles afgeschermd voor lagers etc...
Al vrij snel de achterbrug samen met de achterveer gemonteerd...
Nog een keer...
Hier de schijfrem erop gedaan...
Tandwiel met schijfrem...
Dopjes erop... :vetheid:
Hier met wheelspacers erop, die er ook gelijk weer afgingen omdat ik de juiste bouten niet had.
Dus die komen er later weer op!
Toen zijn we maar aan de A-armen en stuurstagnen begonnen.
Stuurstang erin...
A-armen samen met stuurstang gemonteerd...
Voorvering eronder samen met trommelremmen.
Dan liggen de banden eronder, met nog steeds zonder verbreeders en
met 2 bouten losjes vast gezet
Dan hangt het blokje eronder!
Met motorblok en banden!
UPDATE!!
Ik heb bericht gehad van ABT dat mijn uitlaat
klaar is, aanstaande woensdag ga ik er om!
Nu zat ik al lang te denken hoe ik zie voorkap nou
is moest bewerken...
Ik was aan het zoeken naar een Raptor voorkap,
deze heb ik gelijk gekocht en hij is al binnen! :vetheid:
Zie hier een nieuw stukje familie...
Deze kap wordt er dus netjes door Tom Witte erin gepolyesterd...
UPDATE!:~
Ik kreeg dus bericht van ABT dat ik om m'n uitlaat kon komen,
gelijk de auto in gesprongen en 's avonds nog om m'n quad.
Ik ga er niet te veel over praten, hier zijn de foto's.
Ik vind hem gewoon perfect!
Wat hebben we hier!
Het hand gemaakte bochtje!
Nog een keer...
UPDATE!
weer wat verse foto's!
Ik heb de aluminium wig vervangen door een (tijdelijk!)
platic wigje omdat de carburateur met deze niet overloopt.
Hier een foto'tje van de benzine filter en het plastic wigje...
TwinAir powerfilter
Malossi Wingbell met op achtergrond de stage6 vario halfpoulie.
Ik kan hem nu helaas nog niet starten omdat m'n carterdeksel niet mee werkt.De MHR poulies raken steeds het carterdeksel van binnen, dus ik dacht ik frees dat deksel even uit.
Nu is dat wel iets meer dan we dachten dus laten we dat gewoon doen door een bedrijf. Die frezen dat even precies af.
UPDATE!!
Na wat gekloot met m'n HPI die niet goed
funcioneerde was de Speed zuiger gedetoneerd.
Daarbij liep de cilinder geen tot lichte schade op,
de cilinder had ik meteen naar Twins opgestuurd voor
een nieuw wandje. Een dag later was hij al klaar!
Dat noem ik nou eens top service!
Gelijk nog een nieuwe zuiger laten meekomen en hij
is er weer klaar voor.
Nogmaals bedankt voor de snelle service Twins!
Gewoon prachtig! :*
UPDATE
Ik heb de bandjes laten uitbalanceren, anders
durf je niet harder dan 90 mee te rijden door het zwenken.
Ook heb ik m'n frame mooi opgepoest met alle onderdelen,
ook m'n uitlaatje nog is lekker ingeolied.
Dus ik kwam daar bij Profile banden centrale, hun zeiden
gelijk al dat ze het niet gek vonden dat ik niet harder
dan 80 durfde te rijden.
Die banden zo zwaar uit balans, dat er wel "20 kg" lood aan hangt... 8P
Ja ....... maar ze zijn nu wel uitgebalanceerd
Arjan, nog bedankt voor het uitbalanceren van m'n bandjes!
(hij heeft zelf nog het hele arsortiment doorgezocht voor zoveel
chrome loodjes :+ )
Hier m'n nerfbars, de touwen liggen in de was...
Daar staat hij weer (voorlopig) zonder ontsteking...
Ook ben ik al lang aan het twijfelen over m'n ontstekings keuze.
Maar ik denk dat ik er al ver uit ben, de Twins PVL digitaal.
Wel nog even doorsparen maar dan heb je wel kwaliteit! :vetheid:
UPDATE! :*
Vandaag de splinter nieuwe Twins PVL digitaal binnen!
Kan er wel een uur over praten, maar hier komen de foto's.
Die zeggen immers veel meer...
De PVL CDI...
De PVL bobine...
De complete Twins onstekings kit... :*
UPADTE!
Pakketje binnengekomen met de volgende spullen:
- MHR 2006 (Nieuwste MHR vario) met grote rollen.
- 2x MHR Rollensets
- Domino's Snelgas
- Pakking set MHR Cross/7T
Deze keer hebben we het Malossi boekje maar eens
open gelegd... Aangezien dit geen Plug&Play spul is...
Slotspeling zuigerveer, precies goed...
Zuigertje in zijn vertrouwde krukas
Ook gelijk wat koelgaten in het carterdeksel gemaakt
(wat tijdelijk is!)
De squish, extra ruim gezet i.v.m inrijden cilinder
Ja ik weet, wordt later nog 0,59
Massakabel (die ondertussen al ergenst anders zit )
Gewoon leuk foto'tje...
Op een rijtje: ABT, Twins PVL digi, Malossi 7T...
Let ook op de cilinderkop die eral op zit
Grondplaat Twins PVL digitaal... :kwijl:
Alle kabel afgewerkt met RVS gevlochten staal...
Ook heb ik maar een ander spruitstuk aangeschaft,
ben ik gelijk klaar van dat overloop gedoe...
(ook al geprobeerd vlotter bij te buigen).
Nu kan iedereen de gasfabriek goed zien!
Ik vind het persoonlijk mooier als de combinatie
met het wigje. Plus dat de carburateur nu beter
kan funcioneren...
Het gaat dus om een 29mm metalen Spruitstuk! (origineel model) :*
Hier het blokje compleet! (ja, met nog lelijke koelvloeistof )
Verder zijn we ook nog een compressie test gaan doen,
die gelukkig ook goed was!
Nogmaals bedankt Stefan, voor je hulp! :*
UPDATE!
Inmiddels is demper tuutje ingekort, ook
gelijk de demperbegrenzer eruit gehaald...
Ganz Geil... :~
Ik vind hem zo perfect... :*
Nog een leuk foto'tje...
UPDATE!
vandaag weer lekker gesleuteld met Stefan.
Even de cilinder en zuigertje gecheck, was
allemaal nog perfect is.
Ook m'n ABT pijpje weer een lekker oliebeurtje
gegeven en een stationair filmpje gemaakt(komt
in de volgende update)
Twins PVL digitaal...
Jammer dat het waterpomp huis erover valt...
(wordt nog bewerkt!)
ABT pijpje, Twins PVL digitaal en de MHR Speed7T...
(er ontbreekt iets.... Nos misschien? 8P)
MOVIE UPDATE!
Stationair Filmpje (met oude Stage6 28mm)
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=6115034190756266221&hl=nl"]MHR Speed Quad[/ame]
UPDATE!
Weer een pakketje binnen gekomen,
met het gene wat ik altijd al wilde hebben!
Het... Pakketje!
Kan je het al lezen? ...is wel beetje vaag...
Juist, de enige echte Mototassinari V-force3 membraan
met carbon kleppen.
De stuffer...
Verder heeft Stefan wat vloeibaar aluminium geregeld
dus dan kunnen we zelf het spruitstuk op maat tunen op de stuffer.
UPDATE!
Ondertussen het spruistukje samen met
Stefan zeer netjes bewerkt!
Hier het spruitstukje met de onbewerkte opvulling...
(inmiddels al afgetekend en vlak gemaakt)
Met de V-force erop!
Toen mooi malletje gemaakt waar het
gat van de stuffer precies! komt te zitten.
Na het hebben mooi uitgefreesd en glad geschuurd
krijg je dit...
Is echt mooi gelukt, nu loopt hij precies over
op de stuffer van de V-Force3!.
Mooi glad en vlak...
MOVIE UPDATE!
Met een slap afgestelde Stage6 koppeling, de Delta gaat er weer terug in maar dan beter afgesteld.
Verder zit er nog steeds ergenst (tijdelijk!) een een flinke slip...
(***** zooi... heb gisteren een hele nacht liggen te bewerken,
zit er nog grote een fout in...bij de 20sec... ook vind ik er veelste veel zwarte stukken tussen zitten :clown: )
Maja jullie hebben jullie snel bewerkte film...
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=4061928046204523963&hl=nl"]MHR Speed Quad Movie [RP QUAD TUNING FEVER][/ame]
Later meer en beter bewerkte!
UPDATE!
Yo gangstazz
weer een verse kleine update...
Deze keer de wielen netjes geborgd,
ook nog een (tijdelijk!) tellerhoudertje gemaakt die nog afgewerkt
moet worden.
Die komen niet meer los!
De Tellerhouder is nog niet afgewerkt, maar hier
zien jullie het (tijdelijk!) idee.
De tellerhouder...
Nog een mooie detail foto...
UPDATE!
Toch maar even het echte spul aangeschaft,
een splinter nieuwe Keihin 28mm PWK met serie nummer (de echte)
Een nieuw familie-lid... :*
Serie nummertje...
Het gat met gepolijste gasschuif...
UPDATE!
Het volgende is binnengekomen:
- Klein KVS reservoir
- Turbocooler carterkap (minarelli kort!)
- Malossi drukveer Rood
- Malossi MHR Kevlar Overrange Belt (minarelli kort)
Klein KVS reservoir...
hij is toch schattig he? :*
Malossi MHR Kevlar Belt Overrange (Mina Kort)
close up...
C30 demper-ringen!
Turbocooler (TP) caterkap voor Mina Kort!
Zat alleen geen plastic bij... dat moet ik nog
zelf zien te maken door een andere caterkap in-
compleet te maken.
UPDATE!
Speciaal spul aangeschaft voor te polysteren
en plamuren van de kappen.
Namelijk:
- Gapol, zwarte polyester plamuur
zwart polyester plamuur...
Dit professioneel spul wordt ook in de auto industrie gebruikt,
voor o.a. het repareren van bumpers ect.
samen met de verharder...
Tom Witte (uit Terneuzen) is nu de voorkap aan het bewerken! :*
hiervan komen expres nog geen foto's.
Pas als hij totaal netjes is afgewerkt komen er foto's van...
voor de rest blijft het nog even geheim!
UPDATE!
Bestelling binnen.
-2x Stage6 remschijven Wave Edelstaal
-Koso Temp/Toeren teller analoog
-6x Remschijf bouten
Foto's:
Edelstaal schijfje(voor de show dus)
Ziet er zeer netjes en compleet uit...
Leuk foto'tje...
Nog een...
De doos...
De zeer complete Koso teller.
Vind hem echt netjes... :vetheid:
Dit was hem weer jongens en meisjes, Stefan
(die bij de Ford garage werkt) heeft nog wat
leuks uit een politiewagen gesloopt hehe...
Dat komt dus waarschijnlijk in de volgende update!
UPDATE!
Yo,
er is weer een pakketje binnen gekomen!
Deze keer met wat leuke remonderdelen,
met dank aan Luuk!
Genoeg gepraat, let's go...
- 2 grimeca remklauwen
- stalen remleiding voor met splitter
- stalen remleiding achter
2 Grimeca remklauwen met stalen remleidingen helemaal op maat laten maken, met dank aan Luuk!
Deze worden netjes gepoedercoat als we "klaar" zijn
met het ontwerpen en realiseren van dit remsysteem.
De banjo die op de rempomp komt...
Maar dat moeten toch 2 banjo's zijn?
Er zijn immers 2 remklauwen...
Juist, een splitter zodat maar 1 banjo gemonteerd
hoeft te worden.
Close up splitter...
Ook gelijk een stalen remleiding voor achter laten maken...
Close up banjo...
Zo dit was hem weer, nu een datum prikken voor het hele
gebeuren te ontwerpen en realiseren. Want het blijf niet
alleen met dubbele schijfremmen...
(kleine) UPDATE!
Net even met Stefan de C30 style demper ringen
gemonteerd, ziet er zeer netjes uit!
Foto's:
is echt netjes afgewerkt op deze manier.
UPDATE!
Binnenkort sneak previeuw voorkap...,
nu eerst... het pakketje van Luuk.
Om hem motorisch helemaal compleet te maken miste
er nog een belangrijk detail... die nu voor me ligt...
Of te wel...
NX!
Made in America
UPDATE!
Eerst de beloofde sneak-preview van de voorkap
waar Tom Witte (ook uit Terneuzen) nog steeds druk aan bezig is.
Verder ook een idee waar de solenoids worden gemonteerd.
Sneak preview
Idee van positie solenoid
Nieuwe (power)filter 8)
Dit was hem weer!
Volgende update de positie van de fles,
waar ik nog steeds niet helemaal over uit ben.
De solenoids vind ik wel lekker in het zicht zitten,
en redelijk praktisch.
Nu al het spul binnen is, gaat de quad binnenkort
weer helemaal uitelkaar.
See u at the next update!
RP -:-
Last edited: