TGB Bullet info gevraagd

Status
Not open for further replies.

Eddy666

Opel Powerrrrrrr
Hallo,

Ik ben van plan een TGB bullet aan te schaffen omdat ik dit een vreselijk mooie scooter vind, en het nog een van de weinige "betaalbare" 2takt scooters is (ben niet zo'n fan van dat hele 4takt gebeuren) en omdat hij is uitgerust met zowel voor- als achter een schijfrem heeft.

Omdat ik online erg weinig over deze scooter kan vinden (rij eigenschappen, verbruik, problemen etc.) vroeg ik mij af of er hier op dit forum mensen zijn die zo'n machine hebben en wat hun ervaringen ermee zijn.

Reacties via PB of gewoon hier op dit topic, alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Wel redelijk brommertje opzich. Maar TGB blijft een B merk. Problemen moet je er niet mee krijgen iig aangezien onderdelen nogal schaars zijn.

Onzin, mail maar een framenummer, en je hebt de onderdelen binnen 2 dagen in huis.
in het verleden toen nerons de importeur was was het inderdaad een drame met onderdelen.

@ sandor.
We verkopen ze regelmatig, totaal geen problemen mee.
Mits de afstelling bij aflevering goed word gezet.

Maar idd het blijft een b-merk,
 
Last edited:
Dank voor de reacties, maar wat verstaan jullie onder een B-merk? Alles waar geen minarelli of piaggio blok onder "hangt"??? Het is voor mij de bedoeling dat ik er bij mooi/droog weer mee naar m'n werk kan rijden, ben inmiddels bijna 30 dus extreem opvoeren hoeft van mij niet, hoogstens na de inrijdperiode de begrenzers eruit zodat hij iets vlotter met het verkeer meekomt.

Even een vraagje aan de poster hierboven, wat scheelt er aan de afstelling bij aflevering dan?
 
Neem aan dat je het model 507 bedoelt waaronder hij hier in Nederland wordt verkocht.
Een heel lekkere scooter om mee te rijden. remt goed en de wegligging is ook ok.
Het elektrisch gedeelte van deze scooter is erg sterk.
Klein minpuntje vind ik de grip met nat weer maar met droog weer stuurt ie als een scheermes.
Remmen zijn prima in orde.
Opvoertechnisch gezien kun je er weinig aan doen al raad ik je aan om wel de varioring te (laten) verwijderen omdat de scooter met de ring erin gewoonweg teveel toeren draait.
Wel prijzig in onderdelen en dat is inderdaad een poosje een probleem geweest om er aan te komen.
Wordt gemaakt in Taiwan en daarom wordt het een Bmerk genoemd.
 
Allemaal onzin, als je gewoon normaal met de scooter omgaat niet te veel aan gaat zitten klooien is er niks aan de hand.

Onderdelen zijn wel verkrijgbaar alleen zal het niet het zelfde zijn als een aerox onderdeel ofzo.
 
Neem aan dat je het model 507 bedoelt waaronder hij hier in .

De 507 is het "oude" model, er is een vernieuwde versie uitgekomen onder de naam "bullet", welke in 3 kleuren (wit, zwart en oranje) te verkrijgen is.

Maar jij hebt er dus 1 begrijp ik uit je ervaringen? Hoeveel km heb je er inmiddels al mee gereden en is er al eens wat kapot gegaan?

Slechte grip bij nat wegdek zal aan de banden en niet aan de scooter liggen gok ik. Maar goed, ik ben toch niet van plan om er met nat weer op te gaan rijden (daarvoor heb ik een auto!) dus dat maakt niet zoveel uit.
 
Heb er inmiddels 20.500 km op zitten.
Enige ernstige reparatie was bij 12.200 km toen de krukas net naast de krukwang is gebroken misschien is dit een exemplarisch geval geweest.
Daarna geen grote reparaties gehad.
Banden zijn m.i inderdaad debet aan de mindere grip bij nat weer; aan de andere kant liggen er nog steeds de originele banden op en nu wordt het enigszins tijd voor vervanging.
Waarschijnlijk is de scooter ook in het grijs te krijgen ; dat was in het verleden wel het geval.
 
Hoii,
ik heb een tgb bullet 50
heb er nog geen problemen mee gehad
ik vindt dit een redelijke brommer eerst had ik
een mbk booster maar vindt die tgb bullet 50 beter
he eerst een maandje orgioneel gereden toen heb ik begrenzer eruit gehaald
en erna mijn vario rondel hij haalt nu 65Km/h als je andere vario zet en andere uitlaat
zonder de prop dan haal je 100 en afstel knopje is snel gezet met de elekctronishe begrenzer moet je die kabel onder breken met een schakelaartje en het werkt de kabel van de begrenzer is de (geel zwart) die je los moet koppelen dan is hij onbegrenst maar uiteraard is dit een degelijke brommer heb nog geen stukken gehad aleen moet je opletten met de schroefdraard hij draaid snel over maar is wel een aanrader vertrouw me maar xx
 
Voor zover ik weet passen er helemaal geen andere vario's op de TGB bullet, heb al verschillende verhalen gehoord van mensen die er een power1 vario op geprobeerd hebben te krijgen wat steeds resulteerde in een kapotte krukas...

Maar ik denk toch dat ik voor een Kymco super 8 ga. Hoewel ik de bullet stukken mooier vind en liever een 2takt heb dan een 4 takt, zitten er hier in de buurt geen (betrouwbare) dealers die TGB leveren, en om elders in het land nou een Bullet te gaan halen vind ik wat riskant i.v.m problemen, garantie en onderhoud etc.
 
100km/h

wat zeg je nu allemaal met een 50cc haal je zeker 100
onbegrenst make andere druk veer en andere vario en uitlaat
dan kom je er zeker aan ik heb tog een bullet die varios vindt je aleen bij tgb dealers maar ik ben van belgie ;) niet van nederland
 
Voor zover ik weet passen er helemaal geen andere vario's op de TGB bullet, heb al verschillende verhalen gehoord van mensen die er een power1 vario op geprobeerd hebben te krijgen wat steeds resulteerde in een kapotte krukas...

Maar ik denk toch dat ik voor een Kymco super 8 ga. Hoewel ik de bullet stukken mooier vind en liever een 2takt heb dan een 4 takt, zitten er hier in de buurt geen (betrouwbare) dealers die TGB leveren, en om elders in het land nou een Bullet te gaan halen vind ik wat riskant i.v.m problemen, garantie en onderhoud etc.

Gezien jouw bovenstaande argumentatie lijkt mij dit geen onverstandige beslissing.
 
wat zeg je nu allemaal met een 50cc haal je zeker 100
onbegrenst make andere druk veer en andere vario en uitlaat
dan kom je er zeker aan ik heb tog een bullet die varios vindt je aleen bij tgb dealers maar ik ben van belgie ;) niet van nederland

Onzin, een TGB vind ik echt als stront rijden.

Dat van die krukas hierboven heb ik ook al meegemaakt. Dus het blijft niet bij 1 exemplaar.
 
Zonder meer waar maar wil je een beetje service dicht bij de deur dan kan je m.i het beste voor je laatste keuze gaan.
Tgb is gewoon duur in onderdelen en aangezien Kawasaki zijn bouw van motorblokken ook is of gaat uitbesteden bij Kymco dan weet je dat het geen slechte scooters zijn en ook best wel mooie modellen hebben.
Is een beetje in tegenstrijd t.o.v mijn vorige betoog maar ik wil je graag voor een hoop ergernis behoeden.
De bullet is ook een mooi model en rijdt goed maar voor mij wel de laatste.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top