Tgb bullet (BM-1) 2005 valt uit tijdens rijden.

AliBe

New Member
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en sorry voor als ik dit op een verkeerde plaats heb gepost.
Dus ik heb een Tgb op papier staat BM-1
Maar op de kappen staat bullet rs en op de onderkuip rr. Dus ik vermoed dat dit veranderd is geweest.
Ik heb deze snor scooter (A klasse) +- 1 maand geleden gekocht en hij starte met kick en elektrisch en na ongeveer 5 a 10 minutjes te laten opwarmen begon ik rustig te rijden. Na een paar weken deze week dus ben ik voor de eerste keer naar school gegaan en heb hem smorgens 10 minuten laten opwarmen,starte bij 1ste kick.
Maar tijdens het naar school rijden valt hij uit als ik geen gas geef. En dan start hij ook heel erg moeilijk terug. Maar dit gebeurt ook niet alleen wanneer ik geen gas geef maar hij vertraagt zelf ook en valt zo dan ook uit.Ben maar terug naar huis gelopen. Dit is niet alleen vandaag gebeurt maar ook twee dagen geleden.
Misschien iemand van jullie dit al meegemaakt?
alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou beginnen met een kleine beurt geven wanneer er geen onderhoudsgeschiedenis bekend is bij een 2de hands scooter. Dus nieuwe bougie, luchtfilter vervangen/carburateur schoonmaken, pakkingen vervangen, kleppen stellen (bij een 4T), benzine filter checken, olie +filter verversen (weet niet of een 2t naafolie heeft, denk het niet),remmen stellen.

Je zou eventueel ook kunnen checken of je een goede vonk hebt, door de bougie dop tegen het blok aan te houden en de elec start te gebruiken. Iedere hik van de scooter moet je een vonk zien.
 
Last edited:
Back
Top