TGB Bullet info gevraagd

Status
Not open for further replies.

Eddy666

Opel Powerrrrrrr
Hallo,

Ik ben van plan een TGB bullet aan te schaffen omdat ik dit een vreselijk mooie scooter vind, en het nog een van de weinige "betaalbare" 2takt scooters is (ben niet zo'n fan van dat hele 4takt gebeuren) en omdat hij is uitgerust met zowel voor- als achter een schijfrem heeft.

Omdat ik online erg weinig over deze scooter kan vinden (rij eigenschappen, verbruik, problemen etc.) vroeg ik mij af of er hier op dit forum mensen zijn die zo'n machine hebben en wat hun ervaringen ermee zijn.

Reacties via PB of gewoon hier op dit topic, alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben best een beetje handig en kan wel sleutelen, maar i.v.m de garantie ben ik niet van plan om ook maar iets aan mijn nieuwe scooter zelf te gaan doen. Nu ga ik er niet vanuit dat ik veel panne krijg met een TGB maar het kan zomaar voorkomen, en in dat geval heb ik toch liever een scooter waarbij ik voor onderhoud dichtbij huis terecht kan.

Ik heb met de dealer die mij de kymco super 8 gaat leveren contact gehad en die gaat kijken of hij mij ook een Bullet voor een mooie prijs kan leveren maar gezien het feit dat hij geen officieel TGB dealer is (en ik maakte uit zijn reactie op dat hij ook niet de ambitie had dat te worden) denk ik toch dat het uiteindelijk een kymco zal gaan worden.
 
nogmaals de tgb onderdelen zijn totaal niet duur, in het verleden wel.
Mar dit komt omdat de onderdelen niet meer via een impoirteur verkrijgbaar zijn maar alleen rechtstreeks.
Onderdelen zijn snel leverbaar.

Kymco daarentegen wil nog wel regelmatig problemen geven met levering van onderdelen.
Zeker specifieke onderdelen.
Maar goed dat is mijn ervaring.

Wat vaak gebeurd is dat 1 iemand een slechte ervaring heeft, dit gaat vervolgens het gehele inet over.
De goede dingen hoor je zelden of nooit.

Gewoon je gevoel volgen.
Kymco is een kwalitatief goede scooter, de tgb ook.
Dus rest je niks anders dan je keuze af te laten hangen van de dichtstbijzijnde dealer.
Dit ivm met service en garantie.
 
Neverending story

Zo, even dit topic weer vanonder het stof vandaan halen. Het voorjaar nadert inmiddels met rasse schreden (al zou je dat aan het weer niet zeggen) en ik twijfel nog steeds enorm tussen de Kymco en de Bullet.

Ik ben ondertussen de dealers hier in Zoetermeer stuk voor stuk aan het benaderen om te vragen tegen welke prijs ze mij een Bullet kunnen leveren (zag via marktplaats een scooterzaak die ze voor €1699 incl. kenteken en rijklaarmaakkosten van de hand doet) en hoe het dan zit met de garantie en servicebeurten.

Tot zover heeft het mij nog weinig opgeleverd, maar ik zet wel door, want heb er toch een beetje mijn zinnen op gezet. heb overigens nog NOOIT een Bullet "in het echt" zien rijden, vind het ergens onbegrijpelijk dat ze blijkbaar zo weinig verkocht worden, het is volgens mij toch een hoop scooter voor relatief weinig geld!
 
Denk ook dat veel mensen tegen een prijs van 1700 euro ervoor kiezen ook voor een A merk te gaan. In deze prijsklasse vallen de Peugeot Vivacity of Peugeot Ludix, Piaggio Fly, Piaggio Zip, Yamaha Neos, enz. En dit zijn merken en scooter waarvan de kwaliteit al reeds bewezen is...
 
Denk ook dat veel mensen tegen een prijs van 1700 euro ervoor kiezen ook voor een A merk te gaan. In deze prijsklasse vallen de Peugeot Vivacity of Peugeot Ludix, Piaggio Fly, Piaggio Zip, Yamaha Neos, enz. En dit zijn merken en scooter waarvan de kwaliteit al reeds bewezen is...

Ik denk ook wel dat dat een reden zou kunnen zijn, al vind ik dat je bij de TGB wel veel meer scooter krijgt dan bij de door jou genoemde merken en types.

De Peugeot Vivacity is spuuglelijk (kwestie van smaak, dat is waar), de ludix is ook meer een veredelde tomos.

De zip is een leuk scootertje, maar hij is klein en een benzinemeter ontbreekt. Kortom, de TGB met z'n 13" wielen en dubbele schijfremmen is wel veel meer scooter dan de eerder genoemde.

En de kwaliteit van TGB is ook al reeds bewezen, het merk an sich bestaat al 30 jaar!
 
Klopt, hoewel de Ludix blaster toch een aardig model is. Zelf heb ik ook lopen sukkelen met een scooter aan te schaffen rond dit bedrag en wilde altijd al een jetforce. Heb hier ontzettend geluk mee gehad dat een bekende deze scooter weg deed die hem alleen maar gebruikte om te toeren (was toen ik hem kocht net als nieuw). Ook heeft mijn ma een TGB 303RS. Aardig scootertje, heeft 5 jaar ook goed gereden toen plots de cilinder het begaf en we 2 maanden bijna hebben lopen sukkelen om er eentje aan te schaffen. Echter bleek dit probleem meer te liggen bij de leverancier van de cilinder (motoforce) als aan de onderdelen. Dus maar een power1 genomen en deze was binnen een week geleverd.

Maar om terug te komen op je eerdere vraag. Je bent iig bij dealers in de buurt geweest om wat navraag te doen maar geen enkele kan deze scooter aan je leveren of hoe zit dat. Aangezien wij hier in de buurt gewoon een scooterboer hebben waar je ze zowat op bestelling kunt zetten en hij word geleverd. Is zo iets dan ook niet mogelijk in jou regio?
 
Ludix blaster is inderdaad wel een aardig model, maar volgens mij duurder dan €1700. En hij heeft kleinere wielen en een trommelrem achter, dus in dat opzicht is de Bullet completer uitgerust.

Het is niet zo moeilijk om hier in de buurt iemand bereid te vinden een Bullet aan me te leveren, maar 1 dealer waar ik geweest ben wilde hem me wel verkopen, maar vervolgens niet onderhouden,dus daar was ik al gauw klaar mee. verder verschillen de prijzen enorm! daar waar de ene ze aanbiedt voor €1699 alles incl. daar durft de ander er €1845 voor te vragen,dus dat verschilt nogal.

Nu ben ik best handig en heb ik best wat ervaring met 2takt maar het gaat mij meer om de garantie en de servicebeurten (wat hem beter verkoopbaar maakt mocht ik dat ooit willen). Maar goed, de aanhouder wint zullen we maar zeggen....ik geef niet op!
 
Heb je er rekening mee gehouden dat de prijzen bij de eene dealer met aflever kosten zijn en de ander zonder? Dat kan het verschil verklaren, over het algemeen zijn ze overal even duur namelijk, net als bij auto's.
 
Heb je er rekening mee gehouden dat de prijzen bij de eene dealer met aflever kosten zijn en de ander zonder? Dat kan het verschil verklaren, over het algemeen zijn ze overal even duur namelijk, net als bij auto's.

dat dacht ik in 1e instantie ook, maar ik heb hem bij een zaak in Brabant gezien voor €1699 inclusief afleverkosten en kenteken, terwijl ik ook regelmatig voor €1845 inclusief hetzelfde zie staan.
 
Mensen, bedankt voor alle reacties maar dit topic mag dicht, heb gisteren dan toch maar de knoop doorgehakt en een kymco agility RS gekocht :)

(niets is zo veranderlijk als een mens, en kon de Agility voor een hele mooie prijs kopen!)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top