TGB 303 met 70cc wil niet volgas

harold24876

Well-Known Member
Een goeie avond allemaal.....
laat ik mij eerst eens voorstellen.
Mijn naam is harold,33jaar en laat bloeier*D
met brommers....Ben sinds 2weken de trotse eigenaar
van,jawel een tgb 303r,hij deed het een kwartier en weigerde vanaf toen elke dienst.Ben zelf als leek aan het sleutelen gegaan,om te kijken wat
het euvel was,dit bleek een vast loper van het blok te zijn,deze brommer
tankt nog 2takt en er zat alleen euro 95 in de tank.Goed inmidels heb ik er
een 70 cc onder liggen,uitlaat vernieuwd,en sproeier van 66,naar 80 aangepast.Maar het volgende probleem doet zich voor dat als ik volgas
wil gaan hij uitvalt??????zeg goed tot 50,loopt ie aardig,maar er boven komen en hij valt terug,niet uit.......Wie kan mij verder helpen!!!
 
Advertisement - register to remove this

  • Titel aangepast, was "Ben blanco!!!!!"

Als je ineens volgas geeft, is hij dan even stil voordat hij toeren begint te maken? En als je volgas houdt, valt hij dan uit? Zoja: te kleine sproeier waarschijnlijk. Wat voor filter heb je erop zitten
 
  • Titel aangepast, was "Ben blanco!!!!!"
Als je ineens volgas geeft, is hij dan even stil voordat hij toeren begint te maken? En als je volgas houdt, valt hij dan uit? Zoja: te kleine sproeier waarschijnlijk. Wat voor filter heb je erop zitten


Okee,ben nu van 80 naar 84(sproeier) gegaan,merk gelijk dat hij sneller
optrekt,maar gaat toch niet sneller dan die 50,en sorry,maar filter????
Tell me..........
 
Met filter bedoeld hij 'luchtfilter'.
Heb je er nu wel olie bij trouwens? Omdat je zegt dat je alleen euro 95 erin had zitten? :)
 
van 80 naar 84 zet geen zoden aan de dijk , ga gewoon een paar maten groter nog , beter van te groot naar kleiner dan andersom.

heb je de cilinder op de originele krukas gezet overigens?
 
van 80 naar 84 zet geen zoden aan de dijk , ga gewoon een paar maten groter nog , beter van te groot naar kleiner dan andersom.

heb je de cilinder op de originele krukas gezet overigens?

Er zijn toch bijna geen andere krukassen voor morini dan origineel?
 
Hallo,allemaal weer...............
Nou vandaag verder gegaan met de sproeier
heb er inmiddels eerst een 88 en vervolgens een
90 ingezet,ben nu bezig de afstelling van de carb.
maar krijg maar niet de juiste afstelling te pakken.
Hoe kan ik het beste beginnen,met de luchtschroef
of dat ander??? schroefje....Tips zeer welkom,scheelt
heb bijna vakantie,dus kan dan even lekker sleutelen
eventuelle brommer freaks uit elst(gld)heb de koffie klaar
staan voor de uitleg......En heb de orginele lucht filter er nog
op zitten.....
 
Weet het niet zeker,maar de orginele zit
er nog onder,wat is dat 15 geloof ik????
En ook de krukas is orgineel,alleen uitlaat
cilinder en sproeier,zijn tot zover aangepast....
Zou het de cdi kunnen zijn,lees daar ook veel
over?????
 
Hallo,allemaal weer........
Thanks allemaal voor jullie advies
en jaaaaaaa hooooorrrrrrrrr,hij rijdt als een
speer.bleek toch een te grootte sproeier er in te
hebben zitten,ben nu naar 80 gegaan en het is net een straal
jager*DAlleen nu het volgende als ik het lucht filter er op zet,zakt
hij in snelheid weer terug naar 40,nu ben ik voor nemens om het filter
te laten vervallen en daar voor in de plaats een dun mazig gas over de opening te plaatsen,mijn vraag iemand daar ervaring mee,of hebben jullie
andere voorstellen,alles is weer welkom9||6............
 
Nee, je moet hem gewoon mét filter erop afstellen. Je zal zo'n 10 a 20 maten omlaag in sproeier moeten gaan. Het originele luchtfilter erop houden is het beste, stel hem daar op af.
 
Okee,dat zou betekenen dat ik bijna terug kom
op de proeier van 66 die er orgineel inzat met de aankoop!!!!
Kan het erg kwaad om zonder lucht filter te rijden,of zoals ik
in een andere topic las,je buddybak als luchtfilter gebruiken....
 
doe gewoon eigenwijs en laat je luchtfilter eraf...

geen probleem..

is alleen maar goed voor de handel :)

gewoon karren dus ;)
 
In andere woorden, je bent een idioot als je zonder filter gaat rijden.
Ding zit er niet voor niets op.

Maar rekening van reparaties zijn voor jezelf natuurlijk :)
 
zo'n prutser brengt m zo eigenwijs als ie is natuurlijk nooit weg ;)

wel vind ie het raar dat een nieuwe cilinder er dan zo mee op houd waarschijnlijk :X

dat mag toch niet kunnen ? :p
 
Hallo,allemaal.......
Goed lees dus idd dat je niet moet gaan
kl..... met je luchtfilter,maar dan dus het volgende???
Met filter eraf mach1(65/70) met filter erop 40/45,wat
kan ik veranderen om met filter erop toch die 70 te halen???
Ander filter wordt ook afgeraden!!!Graag advies.......en ja
blijf net zolang door knutselen tot hij goed loopt:winner:,hahahaha(volhouder)
Dank alvast.......
 
gewoon sproeiers kopen en afstellen MET filter , dus sproeier erin , filter erop en testen..

zo moeilijk is dat toch niet 8P
 
Back
Top