Trigger Scootercar (TGB GE5-engine)

HLOD

New Member
Beste mensen,



Ik heb een Trigger scootercar gekocht. Dit is een erg leuke driewieler gebouwd door Trigger Technics uit Leiden die later is overgenomen door Fox Industries en heeft veel onderdelen van de TGB 50cc.



De Trigger heeft een paar uitdagingen m.b.t. de verlichting en het laden, ontluchten van de remklauw (deze zit ondersteboven gemonteerd), “vastloper”(dus de cilinder en zuiger moeten vervangen), bedrading (klopt niks van) en ik ga vast nog meer tegenkomen.



Ik start deze post om vragen te stellen als ik vastloop en jullie op de hoogte te houden van mijn vorderingen. Ook ben ik inmiddels in bezit van handleidingen, stroomschema en de folder.



Voel je vrij om vragen te stellen.



Groeten,



Hans
 

Attachments

  • IMG_1122.JPG
    IMG_1122.JPG
    463.2 KB · Views: 20
  • Trigger_50_folder.pdf
    272.1 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

Hallo Hans,

Geweldig, en leuk om te lezen dat deze scootercar hier nu ook te bewonderen is...
Ik ken ze wel en waren vooral voor de Amerikaanse en Canadese markt bedoeld. (zie ook bijgevoegde pica)
Waarom? Geen idee eerlijk gezegd, waarschijnlijk was het begrip driewieler hier nog vrij verwarrend in die tijd :rolleyes:!

Ik heb in m'n eigen manualtheek nog 2 (originele TGB Trigger) manuals gevonden...
Dit betreft de User guide en een elektrisch schema in PDF-bestand.

Als er interesse voor is zal ik deze gelijk even uploaden in je draadje en/of de resources op het forum.
(ik lees/hoor het wel...)

Groet en suc6 in ieder geval met de scootercar!

trigger_50_(9).PNG

Edit: Lees net pas dit:
Ook ben ik inmiddels in bezit van handleidingen, stroomschema en de folder.
Wellicht heb je beide, de user guide en het elek schema dan al in je bezit toch?

Ik heb ze toch maar even toegevoegd in de resources..., zie ook:

 
Last edited:
Hallo Floris,
Dank voor je bericht. De Trigger is in winterslaap en ik ga er in het voorjaar aan beginnen. Via de leverancier heb ik een grote hoeveelheid documenten gekregen, waaronder de user guide en het elektrische schema.
Wordt vervolgd…
Post automatically merged:

Hallo Floris,
Dank voor je bericht. De Trigger is in winterslaap en ik ga er in het voorjaar aan beginnen. Via de
 
Beste mensen,



Ik heb een Trigger scootercar gekocht. Dit is een erg leuke driewieler gebouwd door Trigger Technics uit Leiden die later is overgenomen door Fox Industries en heeft veel onderdelen van de TGB 50cc.



De Trigger heeft een paar uitdagingen m.b.t. de verlichting en het laden, ontluchten van de remklauw (deze zit ondersteboven gemonteerd), “vastloper”(dus de cilinder en zuiger moeten vervangen), bedrading (klopt niks van) en ik ga vast nog meer tegenkomen.



Ik start deze post om vragen te stellen als ik vastloop en jullie op de hoogte te houden van mijn vorderingen. Ook ben ik inmiddels in bezit van handleidingen, stroomschema en de folder.



Voel je vrij om vragen te stellen.



Groeten,



Hans
hello, Can you help?, I'm looking for pictures/drawings of the frame and front suspension. Searched all over the internet but no luck
Hallo, Kunt u mij helpen?, Ik ben op zoek naar foto's/tekeningen van het frame en de voorvering. Heb het hele internet afgezocht maar geen succes
 
Hierbij een paar foto’s. Ik ben in het bezit van een werkplaats boek, dus als je je mail doorgeeft zal ik deze mailen.
 

Attachments

  • IMG_4458.jpeg
    IMG_4458.jpeg
    706.8 KB · Views: 9
  • IMG_4457.png
    IMG_4457.png
    739.4 KB · Views: 9
Hallo Hans,

Geweldig, en leuk om te lezen dat deze scootercar hier nu ook te bewonderen is...
Ik ken ze wel en waren vooral voor de Amerikaanse en Canadese markt bedoeld. (zie ook bijgevoegde pica)
Waarom? Geen idee eerlijk gezegd, waarschijnlijk was het begrip driewieler hier nog vrij verwarrend in die tijd :rolleyes:!

Ik heb in m'n eigen manualtheek nog 2 (originele TGB Trigger) manuals gevonden...
Dit betreft de User guide en een elektrisch schema in PDF-bestand.

Als er interesse voor is zal ik deze gelijk even uploaden in je draadje en/of de resources op het forum.
(ik lees/hoor het wel...)

Groet en suc6 in ieder geval met de scootercar!

View attachment 72504

Edit: Lees net pas dit:

Wellicht heb je beide, de user guide en het elek schema dan al in je bezit toch?

Ik heb ze toch maar even toegevoegd in de resources..., zie ook:

Hallo,
Zelf bezit ik ook een trigger 50 heb totaal geen dokumentatie is het mogelijk dat je naar mij stuur ?
 
Back
Top