Temperatuur problemen piaggio nrg

Fredowic

Well-Known Member
Beste mensen ik heb een vraag en hoop dat er iemand is die mij hierbij van de juiste informatie kan voorzien
Ik heb een piaggio nrg en deze is compleet gereviseerd met een runner blok nieuwe waterpomp oliepomp krukaslagers keringen pakkingen de hele mikmak
Ik had een probleem met de gaskabel waar ik destijds geen zin meer in had om te gaan fixen
Nu een jaar later toch maar weer aan de slag carburateur gereinigd nieuwe bougie gaskabel gefixt en de scooter loopt weer als een trein
Nu komt het probleem en dat is dat als ik het contact aanzet zonder dat er is gereden met de scooter loopt de temperatuur al tot een kwart op de meter en als ik ga rijden dan loopt hij helemaal tot in het rood
Ik heb er al weer een tank mee leeg gereden omdat ik eigenlijk wel weet dat de scooter in orde is maar toch zit het me niet lekker dat de temperatuur zo oploopt
Ik heb de sensor al vervangen maar het probleem blijft zich voordoen
Als er iemand suggesties heeft hoor ik het graag
Mvg Fred willems
Fredowic, Yesterday at 23:51 Report
 
Advertisement - register to remove this

De sensor of de thermostaat? In de kop zit een thermostaat, deze gaat verder open naar gelang de temperatuur oploopt. Ik denk dat deze vast zit. Deze ziet er zo uit:

thermostaat_piaggio.jpg

En dat gaat dan in het grote gat van de cilinderkop:
cilinderkop_piaggio_malossi.jpg

Redelijk eenvoudig te vervangen :)
 
Back
Top