Koso temperatuur sensor

Aerox 50cc

Active Member
Goedemiddag, ik heb een nieuwe cilinder en een digitale koso temperatuur meter. Nu wil ik de sensor er in draaien maar gaat dat niet helemaal. 9097C443-DE2D-45E6-9F1B-414FC306B26E.jpeg

F1504E13-6767-402F-9305-359513DE3BF5.jpeg

Is dit ver genoeg? In me oude cilinderkop gaat die er wel in maar gietijzer op aluminium weet niet of dat goed gaat en daar zitten andere pakkingen op.
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben nu naar verschillende zaken gegaan en weet het volgende. Het schroefdraad is niet kapot. Er past een 3/8 unf bout in. Maar daar hebben ze natuurlijk geen sensoren van. De sensor grote is 9,72 en spoeddraad is 1, om m10 te tappen gaat dan lastig omdat dan de sensor te dun is voor het lekken. Nu heb ik mijn ouwe cilinderkop gepakt en die opgemeten die is 9 en de nieuwe rond de 8 daar zit het verschil in. Nu past de sensor wel in de ouwe cilinderkop maar niet in de nieuwe.

Wat nu?
 
Je kunt zoiets proberen tussen de koelslang :

Deze is voor een 22 mm slang, dus enkel als voorbeeld. Ze zijn er ook in andere maten .
 
Je kunt zoiets proberen tussen de koelslang :

Deze is voor een 22 mm slang, dus enkel als voorbeeld. Ze zijn er ook in andere maten .
Die heb ik er ook bij. Geeft dat het zelfde effect als in de cilinderkop? Nee toch?
 
Die heb ik er ook bij. Geeft dat het zelfde effect als in de cilinderkop? Nee toch?
Dat zou hetzelfde moeten zijn aangezien het water stroomt en 1 en dezelfde temp houd.
Persoonlijk zou ik die tempsensor adapter tussen de koelslang gebruiken als je die toch al hebt,
volgens mij is dat nog beter ook zelfs.
 
Last edited:
Ik ga ergens deze week naar josdijkman. Heb aan hun het verhaal uitgelegd en hun zeggen tappen. Wil dat best zelf doen maar straks gaat het mis dus laat het aan iemand over die het kan. Hopen dat het werkt.
 
Ik ga ergens deze week naar josdijkman. Heb aan hun het verhaal uitgelegd en hun zeggen tappen. Wil dat best zelf doen maar straks gaat het mis dus laat het aan iemand over die het kan. Hopen dat het werkt.
Ik zou die tempsensor adapter gebruiken tussen de koelslang, dat werkt gewoon goed en ze zijn er voor gebouwd.
Ook scheelt het je weer een hoop werk en uitstel als je gaat tappen en een risico dat het verkeerd gaat.
Het laten tappen kost ook weer extra geld, maar dat is je eigen keuze natuurlijk hoe je het zelf wilt .
 
Ik zou die tempsensor adapter gebruiken tussen de koelslang, dat werkt gewoon goed en ze zijn er voor gebouwd.
Ook scheelt het je weer een hoop werk en uitstel als je gaat tappen en een risico dat het verkeerd gaat.
Het laten tappen kost ook weer extra geld, maar dat is je eigen keuze natuurlijk hoe je het zelf wilt .
Tussen de koelslang meet je het temperatuur in de buis? In de cilinder dan toch de cilinderzelf met de koelvloeistof.

En ik heb sowieso iets nodig wat in de plek dan van de sensor moet. Kan ik beter die sensor erin zetten denk ik.
 
Back
Top