Tank BETA ARK helemaal leeg gereden scooter start niet meeer

bertvos

Well-Known Member
JOooo

Ik heb me tank echt helemaal leeg gereden, dus dat wil zeggen ook m'n reservetank, hij viel gewoon uit omdat er geen druppel benzine meer inzat, maar nou heb ik getankt, en wil die niet starten, ik dacht eerst dat de benzine uit me vlotterkamertje was, maar dat heb ik vernieuwd en dat blijkt het probleem niet te zijn, weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Gr.
Bert
 
Advertisement - register to remove this

wat gebeurt er over het algemeen als een stuk ijzer wat over elkaar heen schuurt en normaal smering krijgt, dit opeens niet meer krijgt?

juist dat gaat dan meestal kapot ;)
of het is warm gelopen of het is vast gelopen...
 
Misschien effe je carb schoon maken en het benzine filtertje in je tank. Kan zijn dat de "rotzooi" wat normaal in je benzine drijft mee de carb in is getrokken, of dat het het benzine filtertje heeft verstopt :)
 
Idd, ik heb vaak genoeg gehad dat ik m'n tank leeggereden heb en nog nooit gehad dat hij daardoor vastnaait.
Het gaat hier ook over de benzine tank heh vinnie :p niet de olie tank.

Je kunt bij beta waar de slangen uit de tank komen die filter er even uit trekken en schoonblazen, aangezien die nogal vaker verstopt willen raken. ( veel last van gehad )
Ook even carb schoonblazen met luchtpistool.

Gewoon even kijken of je benzine toevoer goed is, dan weet je namelijk meteen waar het probleem ligt.
 
Idd, ik heb vaak genoeg gehad dat ik m'n tank leeggereden heb en nog nooit gehad dat hij daardoor vastnaait.
Het gaat hier ook over de benzine tank heh vinnie :p niet de olie tank.

Je kunt bij beta waar de slangen uit de tank komen die filter er even uit trekken en schoonblazen, aangezien die nogal vaker verstopt willen raken. ( veel last van gehad )
Ook even carb schoonblazen met luchtpistool.

Gewoon even kijken of je benzine toevoer goed is, dan weet je namelijk meteen waar het probleem ligt.

is benzine geen smering dan ?
 
idd my bad :p
maar hoe jij het zegt klonk het meer alsof je de olie tank bedoelde...
toch vind ik 't wel raar dat je meteen van een warmloper / vastloper uit gaat als je je tank leeg rijdt...
Iig nog nooit meegemaakt dat ie daardoor vastloopt.
 
het is wel een logisch gevolg..
als je scooter al vast kan lopen als je hem te arm af stelt, laat staan wat er gebeurd als er helemaal geen brandstof binnen komt.. dat was meer mijn redenatie ;)
 
Het wil nog wel eens voorkomen bij een sprinter die 120 rijdt en net zn benzine op is dat hij dat moment dus arm loopt en warm loopt. maar bij een originele scooter valt dat wel mee. haal ff t benzineslangetje van je carburateur af. kijk of er benzine doorloopt als je kickt (vacuum benzine kraan). meestal moet je scooter even weer volopen voordat ie kan starten.
 
Spuit anders even een of ander brandbaar goedje (zelf gebruik ik ketting spray) in de luchtinlaat van de carb, en kick hem aan, vaak zuigt hij dan net wat beter benzine aan, ik heb vaak als ik mn cilinder eraf gehad heb dat hij niet wil starten, en dit is dan de oplossing.
 
ik zou ook eens wat benziene in het bougie gat van je cilinder gieten.
bougie terug monteren en dan nog eens proberen te starten.
kan zijn dat hij net de benzine niet aanzuigt.
en met dat beetje benzine dat net wel gaat.
als hij eenmaal loopt is het verder okee.
ook ik denk niet dat de cilinder vast of warm is gelopen.
anders check je zuiger ff.
 
Last edited:
Jongens bedankt, maar niets wat jullie hier zeiden hielp, ben even naar de brommerzaak geweest en ze zeiden dat waarschijnlijk m'n cab verstopt zou zitten, helemaal schoongemaakt en dat bleek het niet te zijn....

Heb aan de vacuumslang gezogen, en toen kreeg ik benzine in m'n mond... niet helemaal goed?!!

Wat bleek Vacuumpomp naar de klote, nieuwe gehaald en hij loopt weer als een trein

Bedankt voor jullie hulp!
 
Back
Top