Scooter loopt alleen koud na lege tank

gesmoltenei

New Member
Hallo, ik heb een Benzhou 50RETRO (YY50QT-21, gewoon standaard 4-takt China scooter) die gewoon prima reed. Verkoper zei alleen dat de luchtafstelling iets moest worden bijgesteld en dat de benzinemeter kapot was. Dit laatste bleek een groter probleem dan gedacht, want ik reed 'm per ongeluk leeg (Ja, ik weet dat dit heel erg dom was, hier ben ik van bewust). Nu rijdt ie alleen als hij koud is, zodra hij warm is valt hij uit en start hij niet totdat hij weer koud is. Ik gok dat de benzineleiding en carburateur hartstikke goor zijn geworden door het vuil uit de tank, maar ik vroeg me af of dit een ander probleem kan zijn voordat ik begin met demonteren en reinigen.
 
Advertisement - register to remove this

Zal vuil zijn wat nu in je carb zit , als hij koud is loopt hij op de choke via het verrijkings kanaal , gaat de choke eraf zou hij op de sproeiers moeten lopen , die nu waarschijnlijk verstopt zijn . Als je de tank aftapt , draai dan ook de kraan eruit , hieraan zit ook een filter . En monteer als dat er al niet tussen zit , een benzinefilter in je toevoer leiding. En als hij er wel tussen zit , vervang deze dan . Meestal is een defecte vlotter in je tank het euvel , kun je ook gelijk vervangen als je toch de tank aftapt , zit boven in de tank.
 
Back
Top