Scooter loopt alleen hard....

Tofman126

Aerox R
Ik ben bezig met een vriend zijn wallaroo. Nu zitten we met het probleem dat deze niet stationair gaat lopen.

Eerst hadden we het probleem dat de brommer niet eens wilde starten, dit is nu eindelijk verholpen.

Als we hem starten moet de ander meteen de achterkant op tillen omdat die gewoon heel hard loopt meteen als die aangaat.

Met de luchtschroef al vanalles gedaan.
Stationair schroef helemaal uitgedraaid.
Aantal sproeiers geprobeerd.
Gasnaald op alle mogelijke standen gehad zonder verschil.

Ik zelf denk nu dat de gaskabel te kort is dat de gasschuif gewoon niet ver genoeg zakt (als je gas geeft kan de veer ook maar 1cm in gaan)

Ook al kijk je in de carb zie je dat de gasschuif ongeveer tot de helft maar erin zakt. Terwijl dat volgens mij meestal ongeveer wel 3/4 moet wezen.

Wat kunnen wij hieraan doen?

En hoelang hoort dat stukje gaskabel te zijn wat zeg maar uit het omhulsel van de gaskabel steekt.

Dit alles is komt door het vervangen van een 12mm carb naar een 17,5 mm carb op een Honda Wallaroo.

Alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoelang moet de gaskabel wezen die uit het omhulsel van de gaskabel steekt. Is nu ongeveer 3cm denk ik.

Maar als de gasschuif gemonteerd is op de gaskabel vind ik dat de veer al aardig strak gespannen staat. En ook de standen van de gasnaald maken niks uit. Terwijl dat toch wel grote verschillen moeten geven.

Valse lucht. Iig niet bij de carb of membraam/spruitstuk. Wat wel zo is dat het luchtfilter eerst via een buis naar het luchtfilter gaat en die buis niet heel goed in het luchfilter zelf gaat. Zou dat het probleem kunnen wezen of toch die gaskabel.
 
Ik ben vandaag weer even bezig geweest met het ding. En ook zelf al op het idee gekomen om het zonder gaskabel te doen, en ja... hij liep netjes stationair.

De gaskabel was te kort. Inmiddels is de gaskabel beetje bewerkt en er is al weer op gereden:)

Nu alleen nog wat afstel werk.

Bedankt allemaal.
 
Back
Top