Manu76 said:
Kan ik dit gebruiken voor alle euro 4 scooters?
Manu,
ik weet niet of ik deze vraag goed begrijp maar een Euro4 is qua brandstofvoorziening anders dan een Euro3.
Het elektrische schema zal dan ook volledig anders zijn voor wat betreft ECU/CDI aansluitingen.
Zaken zoals verlichting, knipperlichten, remlicht, claxon etc... zal wel grotendeels overeenkomen buiten het feit dat de verlichting bij de nieuwere modellen vaak niet meer aan en uit te schakelen is.
Voor wat betreft het mechanische deel van de scooter zal dit Euro3 document grotendeels ook toepasbaar zijn op de Euro4 versie.
Of het document van de Euro 4 Peugeot met ECS ook toepasbaar is op de Sym, ik vermoed, deels toepasbaar.
Het logische schema zal overeen komen maar of je de ECU van de Peugeot ook compatibel (uitwisselbaar) is met die van Sym, ik betwijfel het.
De connectoren, de pinbezetting van de diverse connectoren en de waardes die de diverse sensoren afgeven, kunnen heel anders zijn bij Peugeot dan bij Sym.
Bovendien zullen de draadkleuren van het elektrisch schema wellicht ook wel anders zijn.
Moraal van het verhaal is om jouw Euro4 harder te laten rijden zul je wellicht toch iets moeten veranderen aan de software van de ECU.
Ik zie dat de snelheid van de Peugeot Euro4 wordt doorgegeven van de snelheidsmeter naar de ECU, wellicht is dit bij de Sym gedaan door een cartersensor, wellicht is hier iets mogelijk om de ECU voor de gek te houden en de snelheidssensor dusdanig te tweaken zodat hij een anderen (lagere) snelheid doorgeeft aan de ECU en de ECU niet in de eventuele begrenzing loopt.
Welke invloed dit heeft op de regeling van de brandstofvoorziening en de ontsteking van de ECU, geen idee.
Eerst maar eens kijken of de scooter eventueel begrensd is met een varioring of bus met opstaande rand, dit zou al een beetje snelheidswinst kunnen opleveren.