Sym orbit 2

Manu76

Burn and rise...
Toch maar een eigen topic.

Vandaag een sym orbit 2 4takt ontvangen. Bouwjaar aug-2019.

Ik was al begonnen in een ander topic maar dat was toch niet de juiste plek al moet ik wel zeggen bedankt voor jullie antwoorden.

Ahfijn,

Aan en uit knop verlichting.
12 minutes ago
Er zit wel een uitsparing op de kap maar niet uit gestanst.

En ook die knop heb ik al online gevonden maar hoe sluit ik het aan? Kabels? Klik en klaar? Zit er iets voorbereid onder de kap?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik wist zelf ook niet veel van dit soort systemen. Dus ben ermee naar iemand gegaan die er verstand van heeft. Die heeft voor mij de ECU software aangepast en nieuwe rollen erin gedaan. Volgens de teller ga ik nu 60 maar gps snelheid is 58. Dus het is zeker te behalen, hoe kan ik je niet mee helpen maar ik kan dus wel moed toespreken.
 
Mocht het voor de leden nog interessant zijn dan post ik door. (Sym orbit 2 euro 4 2019)

Aanstaande woensdag gaat de brommer naar de shop.

Mancos tot nu toe, (420km)

Rem licht achter reageert enkel op de rechter remhendel.

Olie lampje flikkert weer

Start ook alleen met de rechte Remhendel.

Zo nu en dan hokken en bokken.

Na 1km rijden reageert de brommer ineens niet meer op het gas. Dit duurt ff en dan niets aan de hand. Lijkt dan op het geluid van verzuipen. Op dat moment hoor ik gewoon alleen lucht aanzuigen bij de cilinder.

Als ik Schuin over de rotonde heen rijd, lijkt die benzine te kort te krijgen door het "liggen" bij een bocht. (Nee niet liggen zoals de motor sport) Dan lijkt het net of de sproeier ff droog staat. Iets grotere sproeier? Recht vooruit geen probleem.

Met vr gr,
Manuel
 
Dat met dat remlicht is maar een kleinigheid, daarvoor start de scooter ook niet elektrisch met de linker rem ingeknepen (=remlicht schakelaar.)

Met die olie en het niet fatsoenlijk rijden is een ander paar mouwen.
Je zegt, "het olielampje flikkert weer", hoe is het oliepeil nu?

Toch niet normaal na 420 km!!!
 
Dat met dat remlicht is maar een kleinigheid, daarvoor start de scooter ook niet elektrisch met de linker rem ingeknepen (=remlicht schakelaar.)

Met die olie en het niet fatsoenlijk rijden is een ander paar mouwen.
Je zegt, "het olielampje flikkert weer", hoe is het oliepeil nu?

Toch niet normaal na 420 km!!!

Dat is zeker niet normaal!! Olie pijl is goed. Dus ik vermoed de transmissie olie. Ik zag daar wat olie aanslag.

Die rem schakelaar daar had ik al een vermoeden van.

Maar voor de 500km beurt breng ik hem weg. Ga daar niet mee klooien. Vooral die eerste beurt.
 
Enig idee wat dit is?

Euro 4 Decal (Xs Model)

En ik kan op Google geen smoke glaasjes voor de knipper lichten vinden. Alleen heldere.
 

Attachments

  • Screenshot_20191018-205557_Chrome.jpg
    Screenshot_20191018-205557_Chrome.jpg
    177.3 KB · Views: 4
Oh Ja, mijn dank is alles behalve "groot" voor het besnijden van mijn zadel En het beschadegen van mijn bagagerek. :(

Ik hoop niet dat ik je tegenkom... probeer nog maar eens!

Laffe terin.....(Zal het netjes houden)

Sorry ik moest ff stoom af blazen...:)
 
Ik ben met alleen mijn ECU van de Sym Fiddle 2 Euro 4 in scooterzaak geweest.(volges mij zelfde ECU als Sym Orbit 2)
Ze hebben de begrenzing uitgeschakeld en de snelheid hoger gezet, scooter loopt lekker.
Ik vroeg kunnen jullie hem ook helemaal open zetten.
Hun antwoord was ja, maar dan maakt hij vol gas veel over toeren. (geen antwoord voor een oplossing hier voor)
Een andere scooterzaak gaf als antwoord dan moet er een andere ontsteking op.
Ik heb hem dus een beetje sneller laten lopen en de begrenzing uit laten schakelen voor 60Euro.

@Buldog

Waar heb je dit laten doen?
 
Bij mij hebben ze de begrenzer uitgeschakeld in de ECU, en ingegeven dat hij niet harder gaat dan 35.
Als ik had gevraagt om hem naar 55 te zetten hadden ze ook gedaan.
Ik vroeg en helemaal open zetten dan?
Antwoord was dan gaat hij flink overtoeren maken.
 
Back
Top